Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JeppeVid
#142073
Har kalibreret mit tv, men i jeres guide står der at jeg skal slå OPC fra? På mit tv kan jeg kun stille maks og min fra -16 til +16. Skal de så bare stå på nul begge?

Denne kalibrering, er det en jeg bare skal anvende til alt mit brug, film, ps3, tv og evt pc? Eller hvordan er det ment?

EDIT: Jeg fandt OPC indstillingen.
Af NemliJa
#142092
JeppeVid skrev:Denne kalibrering, er det en jeg bare skal anvende til alt mit brug, film, ps3, tv og evt pc? Eller hvordan er det ment?
Det er vel en smagssag. Personligt synes jeg, at den gule farve er for neon-agtig med de foreslåede indstillinger, og derfor har jeg skruet en smule ned for den (C.M.S. Mætning under avancerede billedindstillinger - sæt Y til -8 til -10).

Det kan være en fordel at slå 100Hz til ved gaming og sport. Omvendt kan de være en fordel at slå sub pixel kontrol fra ved brug som PC-skærm.

De foreslåede indstillinger skal nok ses som en vejledning og ikke et diktat ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#142104
100 Hz burde vel nærmere slås fra ved gaming hvis man vil minimere inputlag.
Af NemliJa
#142116
yakken skrev:100 Hz burde vel nærmere slås fra ved gaming hvis man vil minimere inputlag.
Kan du så også have ret i ;)

Men brug spilmodus til gaming og sørg for, at opløsningen fra konsol / computer passer til TV'ets opløsning, så der ikke skal skaleres - så er du godt igang.
Af JeppeVid
#142150
Har prøvet at kigge på min ps3, kan ikke finde noget sted jeg kan ændre skærm formatet? Sker det ikke automatisk med en ps3?

Og med spilmodus? skal jeg så slet ikke bruge kalibreringen herindefra til spil? bare bruge spil-mode som std?
Af NemliJa
#142153
JeppeVid skrev:Har prøvet at kigge på min ps3, kan ikke finde noget sted jeg kan ændre skærm formatet? Sker det ikke automatisk med en ps3?

Og med spilmodus? skal jeg så slet ikke bruge kalibreringen herindefra til spil? bare bruge spil-mode som std?
Du kan ændre formatet - google lidt på det. Spil-mode betyder at alle filtre er slået fra, for at reducere input-lag. Så er farver, lysstyrke og kontrast det eneste du (måske) skal justere.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#142348
erazmuz skrev: Billedet er simpelthen for mat og livløst, for grumset og grynet. Efter min smag...
"Mat og livløst" er typiske ord, som knyttes til fladskærme med helt mat overflade, af de brugere, som er mere til en let glossy eller blank overflade. Der er som sådan ikke noget galt i de, men der er jo fordele og ulemper ved både matte og blanke skærme, så det er lidt en smagssag hvad man er til. Det kommer ikke mindst meget an på, hvordan man bruger sin skærm. I dagstimerne synes jeg faktisk også en mat skærm kan give ulemper - netop i form af lidt matte farver. :)

"Grumset og grynet". Det må enten være dit Tv-signal eller forkerte indstillinger så. Ser du primært analogt-Tv?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#142473
JeppeVid skrev:@Yakken
"TV'et bliver ikke specielt varmt under drift. Til mit ældre LE820 har jeg netop bestilt et ultra-thin beslag fra AV-cables, som gerne skulle ankomme i dag. Det efterlader 0.8 cm til væggen, men om kvaliteten er i orden er så noget andet. Jeg kan ikke lige se hvordan beslaget fysisk sidder sammen på billederne. "

Tak for svaret. Kan jeg lokke dig til at komme med en vurdering af dette beslag, når du har fået det op at hænge? for så efterligner jeg da bare dig, hvis det ellers er noget der dur :-)
Jeg lovede jo en opdatering mht. ovenstående beslag, som fungerer helt efter hensigten. Skærmen hænger ikke afsindigt godt fast, da den blot hænges ned ovenpå beslaget, men det er ikke anderledes end med et wire-ophæng, som jo tilmed kan få TV'et til at hænge skævt. Til 250 kr så kan jeg ikke klage og det hænger pænt tæt på væggen, men hvis I har pilfingre, som kunne finde på at hive eller løfte i TV'et, så find et beslag med lås på.
Af Mysen
#142655
Torben Rasmussen skrev: Jeg lovede jo en opdatering mht. ovenstående beslag, som fungerer helt efter hensigten. Skærmen hænger ikke afsindigt godt fast, da den blot hænges ned ovenpå beslaget, men det er ikke anderledes end med et wire-ophæng, som jo tilmed kan få TV'et til at hænge skævt. Til 250 kr så kan jeg ikke klage og det hænger pænt tæt på væggen, men hvis I har pilfingre, som kunne finde på at hive eller løfte i TV'et, så find et beslag med lås på.
Jeg kan ikke svare for de uoriginale allround wirebeslag, men det som Samsung anvender til deres modeller har en form for lås af wiren, så man ikke kan komme til at skubbe tv op og af, uden at det er med vilje. Det er temmelig gennemført. Men det er rigtigt, at det kan trækkes skævt. Det er til gengæld meget let at gøre det lige igen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#142656
Wirebeslaget skal jo i forvejen løftes noget højere end et fast beslag, da man skal løfte wiren ud over kanten på vægbeslaget. Da wiren buer opad når TV'et hænger på væggen, så skal der altså løftes NOGET mere i TV'et før det ryger af alligevel - lås eller ej.
Af Mysen
#142727
Jeg ved ikke, om du har set et wirebeslag? Wiren er af kevlar og den spændes helt stramt bag på tv'et. Det gør den næsten helt vandret,når tv'et hænges op, og det drejer sig vist om en enkelt cm, den buer opad. Tv'et skal altså ikke rykkes mere op end ved andre beslag, når det skal af.
Det, jeg mente, var, at man skal løfte mange flere kg end blot tv'ets vægt for at få wiren fri fra væggen. Man bør endda gøre det med et hurtigt ryk.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#142735
Jo, jeg har set wirebeslaget. Blot for lige at sætte tingene i perspektiv, så skal der lettes mindre end 1 cm på et fast beslag før du har frigjort det af ophænget. Ud over den ene cm frigang så har selve vægbeslaget jo også en kant du skal op over, så der ER længere "snor" at løbe på.
Af Mysen
#142737
Hehe, det kommer tæt på ordkløveri nu, men jeg sagde altså at wiren buer en cm op, og ikke at tv'et kun skulle rykkes 1 cm op. Wiren lægges 2-3 cm ned over beslaget, på samme måde som et almindeligt beslag gør, og det betyder at det skal løftes de 2-3 cm + den cm wiren buer. Det beyder, at den ikke skal hives meget højere op end et almindelig beslag.

Edit: Dem er der selvfølgelig forskel på, og nu skriver du "mindre end 1 cm". Tv'et i mit soveværelse skal nu hives ca. det samme stykke op, som tv'et på wiren skal, altså ca. 3-4 cm. Tv'et i soveværelset har så en ekstra skrue, der gør, at man ikke uden videre kan løfte det af. Tv'et på wiren har så wiren, der "hænger fast" i væggen, og dermed sikrer på den måde.

Jeg forstår dog godt, hvad du mener med, at dit nye beslag burde være ekstra sikret, hvis den ryger af med et skub på mindre end 1 cm. Det er altså ikke tilfældet på mit soveværelses-tv, og den ekstar skrue er semi-overflødig.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#142761
Ja, det er efterhånden rent ordkløveri, men jeg tror vi er nogenlunde enige.

Hvis snoren giver sig 1 cm, så skal du jo stadig løfte TV'et denne ene cm mere end hvis den slet ikke gav sig. Først efter denne ene cm, så begynder du at løfte snoren af beslaget.

På mit beslag er TV'et løftet helt af når du har løftet det mindre end 1 cm. Du kan næsten se det i den guide vi har smidt ud på forsiden - det er samme beslag som er benyttet.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9