Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ibanezx
#138137
Bigby skrev:Man kan spare en del ved i stedet at vælge 7'eren, som er nøjagtig samme skærm - blot med et lidt andet rammedesign.
Et Hollandsk site, har noteret en forskel irt. hardware. Der er tilsyneladende en smule mere hukommelse i D8000 modellen.
Se Her:

http://translate.google.com/translate?h ... a-platform

Der findes i øvrigt et skema som sammenligner alle 2011 modellerne (se punkt 2 - LED line up).
Af Steen Bay
#138139
Fredtoft skrev:
Steen Bay skrev:Der står i testen (og noget lignende i testen af VT30) at I målte en gamma "der stiger fra 1,7 i de mørke nuancer til 2,7 i de lyse nuancer, hvilket betyder at lyse farver er for lyse og at de mørke farver er for mørke". Men betyder en for lav gamma (under 2,2) ikke at farven er for lys, og en for høj gamma at farven gengives for mørk, så var det ikke istedet i de mørke nuancer at gamma blev målt til 2,7?
Helt korrekt.
Hvis gamma er 1,7 i den lave ende af intensitetsniveauet, så kommer skærmen for hurtigt ud af sort og er altså for LYS i de mørke områder.
Det vil gøre skyggedetaljer mere synlige i et fuldt oplyst rum, men samtidig udvaske kontrasten og give et kedeligt billede ved almindelige mørke omgivelser.
Tak for det, men blev så dog igen lidt forvirret da jeg via linket i din signatur ( http://www.av-blog.dk/ ) læste din egen (fortræffelige!) test af D8005. Du skriver om gamma i standardprofilen at den "samlet set er for høj (TotalGamma: 2,4506), men i det mindste er nogenlunde på niveau i de mørkeste områder, hvor det har den største betydning".

Det må betyde at det fortrinsvis er i de lyse toner/områder at gamma er for høj (som grafen også viser), og altså at det er de lyse toner som er for mørke.. men det er præcist det modsatte af hvad jeg havde forventet! Havde forventet at standardprofilen ville have en kunstigt 'boosted' kontrast, med for lav gamma i de lyse toner og for høj gamma i de mørke toner (altså med de lyse toner for lyse og de mørke toner for mørke). Det der med gamma ER altså lidt forvirrende! ;)
Af cybamerc
#138171
Gundsø skrev: Jeg fandt aldrig ud af om det hed noget specielt, kun at det var en Samsung ting, der ikke kunne slås fra..

Oplevede du noget lignende på denne model....?
Det kaldes "auto dimming", og jeg kunne også godt tænke mig at vide, om Samsung stadig har denne håbløse feature implementeret.
Af Fredtoft
#138185
Steen Bay skrev:
Fredtoft skrev: Helt korrekt.
Hvis gamma er 1,7 i den lave ende af intensitetsniveauet, så kommer skærmen for hurtigt ud af sort og er altså for LYS i de mørke områder.
Det vil gøre skyggedetaljer mere synlige i et fuldt oplyst rum, men samtidig udvaske kontrasten og give et kedeligt billede ved almindelige mørke omgivelser.
Tak for det, men blev så dog igen lidt forvirret da jeg via linket i din signatur ( http://www.av-blog.dk/ ) læste din egen (fortræffelige!) test af D8005. Du skriver om gamma i standardprofilen at den "samlet set er for høj (TotalGamma: 2,4506), men i det mindste er nogenlunde på niveau i de mørkeste områder, hvor det har den største betydning".

Det må betyde at det fortrinsvis er i de lyse toner/områder at gamma er for høj (som grafen også viser), og altså at det er de lyse toner som er for mørke.. men det er præcist det modsatte af hvad jeg havde forventet! Havde forventet at standardprofilen ville have en kunstigt 'boosted' kontrast, med for lav gamma i de lyse toner og for høj gamma i de mørke toner (altså med de lyse toner for lyse og de mørke toner for mørke). Det der med gamma ER altså lidt forvirrende! ;)
Jamen du har jo forstået det helt korrekt :)

Du må ikke lade din egen forståelse af teknikken begrænse af at Samsung ikke altid gør som man ville forvente af dem. I nogle tilfælde vil det være en fordel at holde en lav gamma i de mørke områder for at vise flere skyggedetaljer i en butikssituation, så det er ikke altid til at vurdere hvad baggrunden for et valg (hvis der overhovedet er bevidst) har været.

Hvis du ser på adskillige af Panasonics TV med THX profil, så kan de i værste fald rode rundt med en gamma omkring 2,0 hvilket ikke burde kunne lade sig gøre med en THX certificering.
Af MadMartigan1978
#138187
Nogen der vil købe et UE46C8705???

Super test, det er virkelig et lækkert TV! Man skulle jo nok have ventet, og købt det her istedet for sidste års 8705, men så på den anden side, så kan man jo altid bare vente, og vente...

Bare en skam med den fjernbetjening. Det er jo som at have en Ferrari på 13" vinterdæk...

Lige et spørgsmål: Har det her D8005, flere Apps, end mit 8705, her tænker jeg fx på SF Anytime App’en. Opdatere tvet ikke selv, med nye Apps?
Af red_martians
#138191
MadMartigan1978 skrev:Nogen der vil købe et UE46C8705???

Super test, det er virkelig et lækkert TV! Man skulle jo nok have ventet, og købt det her istedet for sidste års 8705, men så på den anden side, så kan man jo altid bare vente, og vente...

Bare en skam med den fjernbetjening. Det er jo som at have en Ferrari på 13" vinterdæk...

Lige et spørgsmål: Har det her D8005, flere Apps, end mit 8705, her tænker jeg fx på SF Anytime App’en. Opdatere tvet ikke selv, med nye Apps?
Hvad angår spørgsmållet til apps. Både ja og nej. Du kan bl.a. downloade en del selv hvis du har lyst, men nogen kommer også automatisk op. Der er flere apps, bl.a. er den jo som standard udstyret med en webbrowser-app.
Af trinekn
#138202
Jeg har undret mig lidt over hvorfor du sætter skarpheden til 0 i din kalibrering, er skarpheds funktionen i virkeligheden bare en form for "enhancement"?
Af H2011
#138204
Super test Rasmus!

Jeg så at der var store fremskridt på 3D siden i forhold til 2010 modellerne fra Samsung, men et lille hint om hvordan den er sammenlignet med HX900 der i FP testen blev "kåret" til noget af det bedste 3d på LCD siden i 2010
Af MadMartigan1978
#138206
red_martians skrev:
MadMartigan1978 skrev:Nogen der vil købe et UE46C8705???

Super test, det er virkelig et lækkert TV! Man skulle jo nok have ventet, og købt det her istedet for sidste års 8705, men så på den anden side, så kan man jo altid bare vente, og vente...

Bare en skam med den fjernbetjening. Det er jo som at have en Ferrari på 13" vinterdæk...

Lige et spørgsmål: Har det her D8005, flere Apps, end mit 8705, her tænker jeg fx på SF Anytime App’en. Opdatere tvet ikke selv, med nye Apps?
Hvad angår spørgsmållet til apps. Både ja og nej. Du kan bl.a. downloade en del selv hvis du har lyst, men nogen kommer også automatisk op. Der er flere apps, bl.a. er den jo som standard udstyret med en webbrowser-app.
Mange tak. Jeg ved godt jeg selv skal installere dem, men fra den liste, hvor jeg skal installere dem, der er fx SF Anytime App’en ikke?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#138254
bendix skrev:Dejlig test, jeg er også overrasket over skærmens formåen, jeg fik dog min kalibreret og jeg tror det er derfor jeg oplever en mere korrekt gengivelse.

flot test :-)

Jeg har endnu ikke set en forhandler med den nye remote, kender du hvornår den bliver lanceret?
Dato på remote er endnu usikker, så vidt jeg kan forstå fra Samsung. Så der går nok lidt endnu.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#138255
Wriathbone skrev:Hey. Super test!

Jeg ejer også dette tv - så skal da igang med den kalibrering ! ;)

Er meget enig i at dette tv kan konkurrere med plasma modellerne fra 2010.

Jeg vil meget gerne høre om hvad priserne er på den anden fjernbetjening er - og endnu vigtigere hvor den kan købes! :)

Tak for en fed test! :)
Prisen på Touch remote er sat til 2.399 vejledende. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#138256
Bigby skrev:Man kan spare en del ved i stedet at vælge 7'eren, som er nøjagtig samme skærm - blot med et lidt andet rammedesign.
Ja, 7'eren er stort set identisk. Det samme var tilfældet i 2010. 7'eren har en gennemsigtig ramme, men jeg tror mere eller mindre den er lige så slank.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#138257
kaja69 skrev:Anyway, jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvor langt et Samsung 46D5005 til ca. 7k er fra D8-modellen. Har Samsung generelt forbedret de nye D-modeller i en grad der kan mærkes også i denne billige serie (for os der ikke kan eller vil smide så meget efter et tv)? Er der nogen der har et bud på dette eller kan henvise til test af D5-serien?
Jeg tror der er forskel, men jeg kender ikke D5005 grundigt nok til at konkludere noget. Jeg arbejder dog på, at vi en af de billigere varianter ind til test også. Jeg ved bare ikke prævis hvornår det kan lade sig gøre.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#138258
Steen Bay skrev:Der står i testen (og noget lignende i testen af VT30) at I målte en gamma "der stiger fra 1,7 i de mørke nuancer til 2,7 i de lyse nuancer, hvilket betyder at lyse farver er for lyse og at de mørke farver er for mørke". Men betyder en for lav gamma (under 2,2) ikke at farven er for lys, og en for høj gamma at farven gengives for mørk, så var det ikke istedet i de mørke nuancer at gamma blev målt til 2,7?

PS - men bortset fra den lille detalje, så tak for endnu en fin/interessant test. :)
Jo bestemt. Jeg kan se, at jeg har byttet rundt på mørke nuancer og lyse nuancer i sætningen. Den får jeg lige rettet til.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15