Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af StoreSol
#141182
Næææ jeg er også lidt i vildrede, herhjemme er designet lige så vigtigt som billedet, altså begge dele skal være iorden. Så både samung plasma og Panasonic plasma dumper desværre designet (en smagssag :)).

Har kigget lidt på nogle af modeller fra D serie 6 fra Samsung, der har jeg i butikken (elgiganten) ikke kunne se samme farve fejl, som på d8005.

Kan faktisk godt li designet på ue46d6755, så det overvejer jeg at prøve.

Ellers vente på top modeller fra sony og lg's 2011 modeller, der ser designet ihvertfald lovende ud..
Af Nauticay
#141705
StoreSol skrev:Jeg har netop returneret min 46", pga clouding og misfarvning i specielt bunden af skærmen (ca1cm, specielt synligt i kraftige farver som grøn og lilla).

Det lykkedes mig ikke at finde en ny uden samme problem og de 4 forskellige jeg har set indtil nu, havde alle det samme problem, så jeg må finde mig en anden model.

Jeg byttede direkte ved forhandleren uden problemer.

Om andre ser den samme fejl som mig, ved jeg ikke, eller så generer den ikke så meget, men ser man en fodboldkamp, så bliver græsset betydeligt lysere på den sidste cm.
hej
jeg har samme problem med den 1cm lyse kant nederst i skærmen (græsset på en fodboldkamp feks er næsten lidt krise), men har set det på mange af samme model på arbejde i 55/46 og 40".... det er en fantastisk lækker tv som desværre ikke holder helt ind, så jeg kommer til og sælge den og ser lidt på TXP50VT30.
Af StoreSol
#141706
Ja det er en møj træls fejl, på et flot designet TV, og dem er der ikke mange af derude.

Overvejer også lidt vt30, men er noget i tvivl om det er det rette valg til mig.

Har kigget lidt på Samsung UE46D6755, som jeg faktisk også syntes har et fedt design, ikke den grimme og store plastik kant som på UE46D6505.

Og på serie 6 modellerne har jeg IKKE set den samme hvide lys-stribe fejl.
Af Nauticay
#141713
jeg har heller ikke set noget på D6755, men har også kun set den ene som henger på arbejde.
jeg ser samme problem på D7005 og da det er samme tv som D8005.

men fordi jeg køber tv pga af bildet og ikke designet, må jeg nok se mig om efter noget annet.
jeg ser meget på fodbold, så jeg ved jeg kommer til og fortryde hvis jeg ikke skaffer mig noger andet.
Af StoreSol
#141717
Jeg vil have begge dele :), både design og billede, specielt når man smider så mange penge.

Men det opfylder VT30 vist også, er bare lidt bange for TV i dagslys, og lidt retention, men det må jo komme an på en prøve, når det er på lager engang.
Brugeravatar
Af KristofferA
#141888
AVforums.com mener at de kan se "udglatning" på D7000 selvom om disse kredsløb er slået fra.
Noget I lagde mærke til på D8000? :o
Af kaja69
#142036
Jeg læser hist og her at et D6505 har samme billedekvalitet og funktionalitet som D8000 serien. Forskellen skulle kun være 400 Hz (mod 800 Hz) og ingen mod Micro Dimming. Kan det bekræftes at billedekvalitet og funktionalitet er som D8000?
Af ekrem
#142042
jeg bestemte også at købe led modellen men jeg læste noget steder problemer med skærmen ,bestemte at købe plasma modellen og synes jeg er super tilfreds med den,,god billed, billigt, alle funktioner med, jeg synes det er spildt af pengene betale så meget for en led med problemer


vælg hellere samsung plasma d8000 series i kommer ikke til fortryde....
Af Peter Schrøder
#142043
kaja69 skrev:Jeg læser hist og her at et D6505 har samme billedekvalitet og funktionalitet som D8000 serien. Forskellen skulle kun være 400 Hz (mod 800 Hz) og ingen mod Micro Dimming. Kan det bekræftes at billedekvalitet og funktionalitet er som D8000?
Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men jeg har en mening om microdimming. Jeg har en serie 6 (kan ikke huske modelnummeret) fra 2009 og et D8000 og microdimming virker, selvom ingen ved hvordan. Mit serie 6 har "dynamisk kontrast", hvilket vil sige at det skruer ned for lysstyrken i mørke scener.
Denne "feature" kan ikke slukkes og er grunden til at tv'et nu er henvist til udestuen. Hvis 6505 har samme "feature", så hold dig fra det. Man bliver vanvittig af det.
Af Fredtoft
#142066
kaja69 skrev:Jeg læser hist og her at et D6505 har samme billedekvalitet og funktionalitet som D8000 serien. Forskellen skulle kun være 400 Hz (mod 800 Hz) og ingen mod Micro Dimming. Kan det bekræftes at billedekvalitet og funktionalitet er som D8000?
Nej, det kan det ikke.
Det er helt forskellige paneler, og der er forskel i bevægelseshåndtering og betragtningsvinkel samt en række andre parametre.

Det gør naturligvis ikke D6505 til et dårligt TV, men de er ikke lige gode.
Af TheSleeper
#142078
ekrem skrev:jeg bestemte også at købe led modellen men jeg læste noget steder problemer med skærmen ,bestemte at købe plasma modellen og synes jeg er super tilfreds med den,,god billed, billigt, alle funktioner med, jeg synes det er spildt af pengene betale så meget for en led med problemer


vælg hellere samsung plasma d8000 series i kommer ikke til fortryde....
Hold jer fra deres plasma serie ...

De har dynamisk dimming og det ser forfærdeligt ud ... (skal ikke forveksles med auto dimming)

Kontrasten hopper op og ned konstant :0(

Mit PS59D7005 bliver hentet i morgen da jeg har brugt de 14 dages fuld retur ret som Samsung har. Jeg kan simpelthen ikke holde det dynamisk dimming ud ... det er en forfærdelig feature ...

Det er feature der er implementeret for at spare stroem og du kan ikke slaa det fra desværre ...

Kæmpe nedtur
Af lennon
#142083
TheSleeper skrev:
Hold jer fra deres plasma serie ...

De har dynamisk dimming og det ser forfærdeligt ud ... (skal ikke forveksles med auto dimming)

Kontrasten hopper op og ned konstant :0(

Mit PS59D7005 bliver hentet i morgen da jeg har brugt de 14 dages fuld retur ret som Samsung har. Jeg kan simpelthen ikke holde det dynamisk dimming ud ... det er en forfærdelig feature ...

Det er feature der er implementeret for at spare stroem og du kan ikke slaa det fra desværre ...

Kæmpe nedtur
Er du sikker på at det også gælder for Samsungs 8000 serie i plasma ? Den har fået kanon test på både AVforums og HDTVtest.co.uk . Og specielt sidstnævnte site var netop opmærksom på, -og ude med riven efter et lignende issue på sidste års LCD/LED C8000. Derfor ville det da undre hvis en så grel fejl , som du oplever passerer ubemærket . Spændt på hvad Rasmus kommer frem til . . .
Af TheSleeper
#142084
Synes ogsaa de nævner at denne feature er paa PS64D8005 ...

Men ja jeg er ogsaa spændt paa hvad Rasmus kommer frem til ...

Hvis jeg kunne finde en UE55D8005 uden clouding ville jeg være en lykkelig mand :0). Den skærm har det flotteste billede jeg endnu har set paa nogen skærm og PS59D7005 naar den ikke til sokkeholderen ...

Har haft begge skærme nu og overvejer om jeg kan leve med det clouding da jeg var blevet noget forelsket i UE55D8005 ...

What to do ?
Af lennon
#142085
TheSleeper skrev:Synes ogsaa de nævner at denne feature er paa PS64D8005 ...

Men ja jeg er ogsaa spændt paa hvad Rasmus kommer frem til ...

Hvis jeg kunne finde en UE55D8005 uden clouding ville jeg være en lykkelig mand :0). Den skærm har det flotteste billede jeg endnu har set paa nogen skærm og PS59D7005 naar den ikke til sokkeholderen ...

Har haft begge skærme nu og overvejer om jeg kan leve med det clouding da jeg var blevet noget forelsket i UE55D8005 ...

What to do ?
Nævnte testsites vurderer - som jeg læser det - billedet til at være bedre/mere korrekt på 8000 plasma serien .
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 15