Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nero
#143307
Torben Rasmussen skrev:Som MigSelv skrev, så følger plasma-buzz normalvist lysstyrken på skærmen, så derfor lyder dit problem ikke som dét. Er du sikker på, at det ikke er blæserne? De er jo temperaturstyrede og kan derudover variere i omdrejningstal, hvorfor lyden også vil ændre sig.
Jeg kunne høre viftene(Blæserne) men jeg snakket også med panasonic og de sa at det også kunne være en transformator som ga en lyd som lignet på sirisser. dette var tilstede på 3 eksemplarer..
Af Nero
#143308
THM skrev:kan det ikke være strømforsyning eller lignende?
mit G20 summer en smule, det er også varierende, men ikke altid afhængig af den aktuelle lysstyrke...

til nero: hvis din kone ikke hører det tror jeg ikke det er specielt højt, men at du er ekstra følsom overfor den frekvens lyden har... Hvis det er tilfældet vil en ombytning højst sandsynligt ikke afhjælpe dit problem....
Som jeg sa til Torben Rasmussen så sa panasonic at det kunne være en transformator, men jeg kunne også høre viftene(Blæserne) selv om min kone ikke kunne.. jeg har nok også et følsomt øre.. hele saken har vært litt ergerlig. transport fram og tilbake med tv har vært vanskelig da plasma tv må stå oppreist og med emballering så veide herligheten 53 kg! jeg har heller ikke egen varebil og måtte få hjelp av venner. Når mitt 3 eksemplar av VT30 støyet (I hvert fall i mitt øre) så orket jeg ikke mer. opplevelsen av å kjøpe nytt og flott tv var blitt en kjedelig opplevelse, noe som er meget synd, da bildekvaliteten i aftenmørkt rom er det beste jeg noengang har sett :((

Jeg bestemte meg isteden for å satse på Samsung UE55D8005 og til min glede har jeg nå et tv som ikke støyer :) Eneste minuset jeg personlig finner på dette tv er clouding, men ved hjelp av Rasmus instillinger og mitt eget øye så er det ikke så slemt lenger. I praksis er det sjelden sjenerende :) På pluss siden er det flere:

-Rå Design, hva skal man med ramme? :p
-Meget bra bilde etter kalibrering, god i sd og nydelig i hd
-Explore 3D App
-Bedre 3D briller enn panasonic
-meget sjeldent crosstalk
-Det lyssterke panel er en stor fordel i 3D sammenheng, bedre enn panasonic syns jeg.
-Meget bedre å bruke på dagtid i alle sammenhenger sammenlignet med VT30
-Dlna og understøttelse av mange, mange formater
-Smart Hub

Dessuten så er jeg ikke en hardcore gamer så input lag plager ikke meg.
Hva angår Epg og opptaksfunskjon og ++++++, så tar jeg ikke dette for meg da jeg ikke bruker dette. Jeg bruker ekstern HD PVR Dekoder fra Altibox, som betyr Fiberkabel helt inn i stuen 8)

Alt i alt er jeg fornøyd med mitt D8005...
Spør nå endelig hvis det skulle være noe O_O
Af Fjendbo
#143659
Kender en, som ska' ud og ha' nyt TV snart, og der vil jeg anbefale dette, men hvor uvæsentlig (jeg synes) det lyder, så vil han ha' at TV'et ka' drejes. Så ka' det det? :)
Brugeravatar
Af MigSelv
#143664
Fjendbo skrev:Kender en, som ska' ud og ha' nyt TV snart, og der vil jeg anbefale dette, men hvor uvæsentlig (jeg synes) det lyder, så vil han ha' at TV'et ka' drejes. Så ka' det det? :)
Kun modellen op til 50" kan drejes.
Af Fjendbo
#143666
MigSelv skrev:
Fjendbo skrev:Kender en, som ska' ud og ha' nyt TV snart, og der vil jeg anbefale dette, men hvor uvæsentlig (jeg synes) det lyder, så vil han ha' at TV'et ka' drejes. Så ka' det det? :)
Kun modellen op til 50" kan drejes.
Det er også en 42" han ska' ha', så det passer jo fint så :)
Af dlb18
#144406
Hej herinde.

Er der nogen der kan forklare mig forskellen på B, E og Y på TX-P42VT30'eren - TX-P42VT30(B,E,Y)??
Af kurtkarin
#145412
I testen af 50"vt30 er der på et billede vist at der følger en oplader med til brillerne, det må være en fejl, for i brugsanvisningen side 12 og side 89 er den vist som trådløs LAN-adapter. Den kan måske også bruges som oplader til brillerne
Af bkstyle
#147543
Har Panasonic VT30 65" plasma mulighet for 2d-3d konvertering? testet dette på samsungs 8000 serie LED og var positivt overrasket over kvalitet.
Af Van
#147570
Ja, det kan alle VT-modellerne og det gælder også for GT, ST og DT modellerne.
Af bobske
#147869
Nogen der har haft problemer med buzzing ? Og er der noget man kan gøre?

Har lige fået det her TV i den her uge, er superglad for det. Kanon dybt billede, men synes at den her summen er lidt tydelig og den varierer også; den kan til tider blive ret generende i specielt lyse scener.

Det er nærmest sådan en risle-lyd som går op og ned alt efter det visuelle indhold.

Måske det er et særtilfælde?
Af andersbm
#147879
Tak for en formidabel test Rasmus.

Jeg skal ud og købe dette tv i næste uge, men vakler imellem
42" og 50" udgaven. Udover en mindre skærm og billigere pris, er der så noget som adskiller 42" fra 50"? Og når der gives en Award fra Flatpanels, kan jeg så regne med at det gælder alle de forskellige "versioner" af skærmen, eller er det kun 50" modellen som får awarden?

Vores lejlighed er ikke specielt stor og derfor ligner 42" en vinder. Men er der nogle (som af en eller anden grund) vil fraråde 42" og istedet gå efter 50"?

Håber at høre fra jer - Og tusinde tak for DKs bedste tv forum!


VH
Anders
Brugeravatar
Af MigSelv
#147881
Køb din skærm så stor som muligt, taler af erfaring. Hvis du påtænker, at gøre brug af 3D, er størrelsen nærmest et krav.
Af andersbm
#147884
Hrmf! - Det var lidt det svar "jeg ikke gad at have" - men faktisk forventede at få ;-)

Jeg kan se at du har 55" modellen. Har du set en 50" model og er der stor forskel (eks. ved 3D) og gør vigtigheden af størrelse sig også gældende for konsolspil (eks. fra PlayStation 3) ?

VH (og tak for hurtigt svar), fra
Anders.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8