Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af esbenk
#105704
Tak for en god anmeldelse Ramus

Jeg købte sidste efterår B7070 og nu kan jeg se i din anmeldelse at samsung har fornyet internet@tv.

Har i fået in forklaring på hvorfor denne opdatering ikke er kommet som firmware til 2009 modellerne??

Kunne nemlig rigtigt godt tænke mig at vide hvorfor det ikke er kommet til 2009 modellerne, da man jo skulle syntes at de bliver nød til at have så mange tv som muligt der køre deres applikations platform, for at have en chance i konkurrence med googleTv. Desuden er det nederen at man køber et Tv sidste år med løfter fra forhandlere om at der ikke ville gå lang tid før der var flere widgets på vej. dette skete så ikke, istedet laver samsung en ny platform og umildbart er de ligeglade med gamle kunder!

Håber du kan svare på min fortvivelse, for er meget uforstående over for dette.

Vh. Esben
Af red_martians
#105733
som du jo nævner, har denne funktion jo ingen videre betydning(heller ikke for mig). Men det er trods alt en feature der skal lægge lidt afstand til 7705.
Kunne have været interessant hvis du havde sammenlignet den med local-dimming eller normal dynamisk kontrast så kunderne/brugerne kunne se hvad denne lidt halvvejs løsning gør for billedet. I hverfald lige nævnt den i artiklen, da brugerne/kunderne nok får tudet ørene fulde af Deep-black-udtrykket ude i butikkerne, som forskellen mellem 7705 og 8705.
Af CowboyJoe
#105736
Har ladet mig fortælle at 3D ikke vises i Full-HD på hvert øje på LED'erne, men kun på PLASMA.

Holder det vand? :-)
Af red_martians
#105743
Det gør det ikke. ;-) Men flere producenter har kun 3D-demo-materiale i halv HD indtil videre. så det er ikke unormalt at der kun er demo af disse i butikkerne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#105744
Du tænker vel på side-by-side 3D, som ganske korrekt ikke er fuld opløsning. Det har dog ikke noget med teknologien at gøre, men er blot det format man rent faktisk kan sende TV i. Selve 3D teknikken kan køre fuld opløsning på både LCD og plasma.
Af Nico
#105752
Rasmus hvis du kun kigger på ren billedekvalitet, hvor vil du så placere C6005 og C8705 på en skala fra 1-10 (10 er referenceskærmen). Synes ikke helt anmeldelsen gav mig et tydeligt svar på, hvor stor forskellen egentligt er på de to Samsung modeller.
Af Sopasam
#105772
3D crosstalk:
Vil dette kunne forbedres ved en senere softwareopdatering?
Af tfp
#105777
Hej Rasmus,

Tak for en rigtig god test. Jeg har dog et par spørgsmål til dine settings.

1. Under Avancerede indstillinger -> Hvidbalance forstår jeg ikke rigtig dine setting med det du skriver i teksten. I teksten skriver du at billede er for rødlig. Kan du venligst forklare mig hvorfor du så sætte R-Gain til 30?

2. Under Billedindstillinger kan man sætte "Film" til enten fra, Auto1 eller Auto2. Hvad vil du anbefalde?

3. Under Billedindstillinger skriver du at "200/240 Hz Motion Plus" skal sættes til "Standard/Off". Jeg kan ikke finde noget under billedindstillinger som hedder dette. Mener du Motion Plus og/eller Smart-LED? Og hvis er rigtigt forstået, anbefalder du så at de skal sættes til standard eller off?

Mvh
Thomas
Af noxity
#105797
esbenk skrev:Tak for en god anmeldelse Ramus

Jeg købte sidste efterår B7070 og nu kan jeg se i din anmeldelse at samsung har fornyet internet@tv.

Har i fået in forklaring på hvorfor denne opdatering ikke er kommet som firmware til 2009 modellerne??

Håber du kan svare på min fortvivelse, for er meget uforstående over for dette.
Tror godt du kan regne med at processoren i de nye TV er blevet meget hurtigere, og derfor er de gamle TV slet ikke i stand til at trække det nye system på en fornuftig måde.

Men at de skal sælge nye TV er selvfølgelig også en stor del af det.
Af BUGz
#105822
jeg havede først købt 6705 men kunne ikke holde ud at se film med sorte bare eller mørke scener pga. clouding, byttede den så til 8705 og slog precision dimmer til (smart-led)
og så var jeg glad og tilfreds

finder det meget mangeltfuldt at denne nye metode med edgeled + localdimmer (precision dimmer) ikke er omtalt i testen
Af BUGz
#105824
Rasmus Larsen skrev:C7705 LED modellen er stort set identisk bortset fra design og LED Precision dimming, som dog ikke har noget betydningfuld effekt i praksis. Derfor bør du også kunne bruge denne test for C7705 modellen :)
det er da netop precision dimmer (+ reflektion minimering) der er den helt store forskæld fra 8705 og alle de andre modeller

så du må da meget gerne komme med en forklaring
Af Omega9
#105870
Rasmus Larsen skrev:Testen af Samsungs C8705 serie er nu online. Vi har testet 40" UE40C8705. C8705 serien er et 3DTV med 200 Hz, Edge LED, DLNA, Internet og et tyndt deisng i titanium look.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1277374935

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Jeg syntes du er gået noget let henover de kalibrerede indstillinger iforhold til udenlandske medier. Se følgende kalibrering på C8705 med 2D og 3D kablirering samt mere detaljer hvid balance og gråscalering som er det nye ved denne model, der heller ikke nævnt om du bruger den sidste opdatering fra Samsung: :(

Notes:

•N/A in the 3D settings indicates either that the control was left Off or was not available in 3D.
•No service-level adjustments were required—or used—for this review.

2D/ 3D

Mode: Movie Movie
Backlight: 6 20
Contrast: 75 100
Brightness: 46 47
Sharpness: 0 0
Color: 45 45
Tint (G/R): G50/R50 G50/R50
Eco Solution: N/A N/A
Advanced Settings
Black Tone: N/A N/A
Dynamic Contrast: N/A N/A
Gamma: 0 0
Color Space: Auto N/A

2D White Balance:
Offset: Red 25, Green 25, Blue 24
Gain: Red 27, Green, 25, Blue, 22

2D 10p White Balance
(White Balance and 10p White Balance used together for 2D calibration)


Level Red Green Blue
1 -1 -2 +2
2 -1 0 -1
3 +1 0 0
4 -1 -2 -1
5 0 0 0
6 -1 0 0
7 0 0 0
8 0 0 +3
9 0 0 +4

White Balance 3D (2-level only)
Offset: Red 17, Green 22, Blue 22
Gain: Red 45, Green 25, Blue, 18



2D /3D

Flesh Tone: N/A N/A
Edge Enhancement: N/A N/A
xvYCC: Off N/A N/A
LED Motion Plus: Off Normal
Picture Options
Color Tone: Warm2 Warm2
Size: Screen Fit Screen Fit
Digital NR: N/A N/A
MPEG Noise Reduction N/A N/A
HDMI Black Level: N/A N/A
Film Mode: Auto 2 Auto 2
Auto Motion Plus 240Hz: N/A N/A
Smart LED: Standard Standard

3D Menu
3D Mode: Default On or 2D-->3D
3D View Point: 0
3D-->2D: N/A
Depth: 4-6
3D Auto View On
Af Omega9
#105904
Vil modellen Samsung UE55C8705 blive testet?