Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Hajric
#101067
Divindragon skrev:
yakken skrev:Det vil blive et meget stort skema. Der er ikke noget TV, der performer bedst i alle - eller bare hovedparten - af kategorierne, så i sidste ende skal vi medtage alle TV, der er testet for at få en vinder på hver kategori.
Først så tænkte jeg også, ja det ville blive et sindsygt stort skema, men efter lige at tænke over den igen, kunne det være vildt fedt at have alle tv med og derved en vinder i hver kategori, da det i sidste ende ville være det ultimative værktøj til at vælge tv, da man så kunne vælge lige præcis det tv, som havde god score i de features man ønskede :)
Du kan bare komme igang :) JK :) Jeg tror det kræver rigtig meget arbejdstid at lave sådan et skema. Så jeg tror ikke det er noget man "bare lige" kan gøre.
Af Senic
#101068
yakken skrev:Det vil blive et meget stort skema. Der er ikke noget TV, der performer bedst i alle - eller bare hovedparten - af kategorierne, så i sidste ende skal vi medtage alle TV, der er testet for at få en vinder på hver kategori.
Jeg tænkte nu kun på det anmeldte og så et andet i samme klasse.
FX LG´s Topmodel inden for LCD m Led kontra Samsungs tilsvarende model osv.
Nu har mange været meget spændt på om VT20 kom op på niveau med Kuro - og så tænkte jeg bare at man hurtigt kunne få et overblik ved at se de 2 tv op mod hinanden.
Af therunemeister
#101070
Jeg tror nu bare at 'Senic' mente VT20 vs. 9G Kuro. Ikke alle mod alle :)
Brugeravatar
Af westahn
#101071
fed test af et fedt tv!
Dog syntes jeg også at man hører at samsungs yousee boks stadig er bedre end den indbyggede dvb-c i VT20'eren O-O
Senest rettet af westahn 21. maj 2010, 12:06, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#101084
therunemeister skrev:Jeg tror nu bare at 'Senic' mente VT20 vs. 9G Kuro. Ikke alle mod alle :)
Det er jo kun gældende for denne test så. Hvad så næste gang vi tester et TV? Skal alt måles mod Kuro/... ? Det bliver lidt uoverskueligt, at skulle finde en modstander frem til hver eneste test, som man kan holde den op imod.
Af therunemeister
#101085
Jeg læste det bare som om at 'Senic' vaklede mellem de to, og gerne ville have en bedre måde at sammenligne dem på...men skidt nu med det. Det må 'Senic' selv forklare.
Af kronholm
#101088
yakken skrev:
therunemeister skrev:Jeg tror nu bare at 'Senic' mente VT20 vs. 9G Kuro. Ikke alle mod alle :)
Det er jo kun gældende for denne test så. Hvad så næste gang vi tester et TV? Skal alt måles mod Kuro/... ? Det bliver lidt uoverskueligt, at skulle finde en modstander frem til hver eneste test, som man kan holde den op imod.
Det er vel blot at sammenligne alle nye plasma skærme med det som i mener er det bedste plasma nogensinde lavet. (Pioneer) Det ku da være spændende at få det stillet op sådan at man kan se på hvilke punkter at panasonic er bedre end pioneer og omvendt. På det grundlag kan man så selv vægte hvad der er det bedste tv til én selv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#101096
Jeg forstår udmærket hvad det er I vil have, men omvendt så er disse ting jo også beskrevet i testen. Det er bare at læse den og ikke vente på et excecutive summary ;)

Min pointe er blot, at denne test jo ikke er så usædvanlig, med undtagelse af at det er vores første 3D-test. Andre TV skulle jo så også måles mod noget, men da de fleste har en billedkvalitet, der ligger ret langt fra referenceklassen, så vil det blive nogle kedelige skemaer. Og så skulle vi jo ud og finde andre referencer for den pågældende prisklasse osv osv.
Af Senic
#101097
Det kan godt være det er besværligt at finde en kandidat. Men jeg synes ofte at det ligger lige til højrebenet, som fx sidste år hvor "mange" vaklede mellem pana V10 og Samsung B850.
Noget efter kom testen af LG's PS8000 og den havde været lige så oplagt at sætte op mod en af de 2 forrige...
Man kan jo vælge "kun" at gøre det hvis der er en oplagt kandidat - bare et forslag :)
Lidt ot - men fandt et review af Pana V20: http://www.dday.it/prodotti/811/Panason ... l#pagina-1
Der er da lidt målinger . vil foreslå at man lige oversætter teksten med evt. http://translate.google.dk/#
Af trykkertor
#101102
Men jeg er rimelig enig med Senic.
Nu har Pio sin Kuro gået som det ultimate Plasma i "lang" tid.
Og vi vænter aller på en Kuro-Killer.
Men for mig ser virker det til at sort-niveau er alfa-omega.

Så med en tabel som Senic foreslår, så vil man jo kunne se hvordan de står mod hinanden.

Vil jo ikke kalde Kuro 9G for bedste tv ever hvis det kun er sort-niveauet der er bedst.
Så hvis tabellen viser at nu i denne testen, så scorer Panasonic bedre på de flæste andre punkter, så må jo det være lov til at gøre sig op en mening om ikke VT20 er det bedre apparat.

I Pioneers sammenhæng synes jeg kun jeg hører snak om sortniveau, sortniveau, sortniveau.....

Hvad skal der til for at blive en Kuro-killer?
(Kun at man har dybere sortniveau, og alt det andet i tabellen til Senic er ligemeget?)
Af Kratz
#101108
Men nu er det ikke kun på sort Kuro vinder. Dette synes jeg er rimeligt klart hvis du læser anmeldelsen.

En af de få undtagelser jeg husker er fosfor slør, hvor VT20 lader til at være bedste plasma til dato.
Af tarok
#101109
Divindragon skrev:
yakken skrev:Det vil blive et meget stort skema. Der er ikke noget TV, der performer bedst i alle - eller bare hovedparten - af kategorierne, så i sidste ende skal vi medtage alle TV, der er testet for at få en vinder på hver kategori.
Først så tænkte jeg også, ja det ville blive et sindsygt stort skema, men efter lige at tænke over den igen, kunne det være vildt fedt at have alle tv med og derved en vinder i hver kategori, da det i sidste ende ville være det ultimative værktøj til at vælge tv, da man så kunne vælge lige præcis det tv, som havde god score i de features man ønskede :)
Se nederst i skemaet hos AVForums, endnu et fantastisk godt website. Her er vist nok noget af det , der efterlyses:

http://www.avforums.com/review/Panasoni ... eview.html

Fra oversigten kan du se alle de tv. der er testet. Skemaerne i bunden kan jo så sammenlignes

http://www.avforums.com/tv/reviews.html

Men jeg synes i øvrigt også at testen på Flatpanels.dk af Panasonic VT20 ligger helt i top.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#101111
Det lægger jo op til karaktérgivning og det har vi helt klart meldt ud fra starten, at vi ikke ønsker at gå ind i. En karakter er kun gyldig i det øjeblik den gives idet udviklingen løber for hurtigt på dette marked. Vi ønsker ikke, at man hiver en gammel anmeldelse frem og blot fokuserer på en karakter i bunden. Af samme grund er vores anbefaling-award årsspecifik.

Ønsket om karakterer har været oppe flere gange før, men vi giver os altså ikke. Der kommer ikke pointgivning på vore tests.
Af tarok
#101115
yakken skrev:Det lægger jo op til karaktérgivning og det har vi helt klart meldt ud fra starten, at vi ikke ønsker at gå ind i. En karakter er kun gyldig i det øjeblik den gives idet udviklingen løber for hurtigt på dette marked. Vi ønsker ikke, at man hiver en gammel anmeldelse frem og blot fokuserer på en karakter i bunden. Af samme grund er vores anbefaling-award årsspecifik.

Ønsket om karakterer har været oppe flere gange før, men vi giver os altså ikke. Der kommer ikke pointgivning på vore tests.
Det er ikke et spørgsmål om at give sig eller ikke give sig. I skal selvfølgelig gøre det på jeres måde. Brugerne kan jo selv vælge info fra de forskellige websites, som de nu kan bruge.
Jeg henviste blot til et meget godt website, AvForums, som også ligger helt i top med reviews efter min mening. De har så valgt at lægge bedømmelserne ind i kriterier, som tiltaler nogle brugere meget, men jeg synes absolut ikke det er et must for at anmeldelser er gode og brugbare.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7