Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#101693
Vi kalibrerer til aftenbrug, så den vil være mere mat i et oplyst rum. Hvis du vil gøre tingene optimalt så skal der benyttes én profil om aftenen og en om dagen.
Af TorbenKBH
#101752
Hej Rasmus

Jeg har netop investeret i en TX-P42G20 som jeg mht til billedkvalitet er rigtig godt tilfreds med.
Derfor burde jeg også afholde mig fra, at læse anmeldelser af andre modeller her på flatpanels.dk, men desværre er "skaden allerede sket", så nu overvejer jeg i stedet den kommende V20-model.
Derfor dette spørgsmål, som jeg håber du kan svare nogenlunde hurtigt på, da jeg er kommet lidt i tidsnød hvad en beslutning angår:

Under forudsætning af, at billedkvaliteten uden 3D på VT20 er identisk med V20, er det så din vurdering at billedforbedringerne på V20 er prisforskellen værd. I mit tilfælde vil der højst sandsynligt blive tale om en merpris på ca. 7000 kr, idet jeg købte G20'eren til kun 6000 kr. via et køtilbud hos Elgiganten. Det der især er vigtigt for mig er dybde i billedet, samt hvor godt billedbevægelser håndteres. Jeg bruger THX-mode på G20.
Ingen tvivl om at 2D på VT20/V20 er bedre end G20, men håber at du vil gøre forsøget med at sætte kroner og ører på forskellen;-)

På forhånd tak

Mvh Torben
Af Kolvig
#101755
Tak for en super fin test...

Jeg fik dog et chok forleden dag, da jeg besøgte byens Elgigant, for at se hvor langt de var kommet med at få de nye 2010 modeller hjem.

Jeg kom til at stå rimelig tæt på en tidligere model Samsung 63" 685 plasma TV og kors hvor var det varmt omkring den skærm!?

På nuværende tidspunkt benytter jeg mig forsat af en alrende CRT flimmerkasse, men har tænkt mig at købe VT20 65" modellen sidst på året. Men jeg blev som sagt noget skræmt af den varmeudvikling den Samsung skærm gav, så nu er jeg lidt i tvivl om det skal være plasma?

Er de nye plasma skærme blevet så meget bedre på området omkring varmeudvikling - ud fra specifikationerne, så ser det ud til at de er sænket en del i driftforbrug, så det må da også indvirke på varme udviklingen eller???
Af tommyaa
#101756
tommyaa skrev:men igen, hvordan mådetler vt20 sig mod 8g kuro...?
ingen der kan svare på dette??
Af Divindragon
#101807
Kratz skrev: Det skulle kun være VT20 som har den nye 'hurtige' type fosfor.
Hvor har du set det? Jeg vil meget gerne have et link, for det har stor betydning for mit valg :-)
Af Jeden
#101992
yakken skrev:Vi kalibrerer til aftenbrug, så den vil være mere mat i et oplyst rum. Hvis du vil gøre tingene optimalt så skal der benyttes én profil om aftenen og en om dagen.
Ok er det normalt ved plasma? For jeg synes ikke det var så tydeligt ved mit tidligere Samsung 855.
Nu har ikke lavet en profil til dagsbrug, men det lyder lidt besværligt at skifte imellem flere forskellige indstillinger alt efter om det er dag eller aften.

Nogen med nogle erfaringer eller råd til gode indstillinger til dagsbrug for?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#102000
Det er ikke en "plasma-ting". Det er blot ikke alle TV, der har sådan en feature og det er set ved flest plasma-TV. Samsung har, så vidt jeg ved, ikke sådan en feature i nogen af deres TV.

Du skal reelt lave en kalibrering for de to tidspunkter på dagen. Du vil med garanti ikke måle det samme på de to forskellige tidspunkter.
Af Hanga
#102086
Er der trukket en vinder i konkurrencen, eller kan man stadig klynge sig til håbet ?
Af dracuella
#102845
Divindragon skrev:
Kratz skrev: Det skulle kun være VT20 som har den nye 'hurtige' type fosfor.
Hvor har du set det? Jeg vil meget gerne have et link, for det har stor betydning for mit valg :-)
Ja også for mit vedkommende, jeg er sådan set ligeglad med 3D, jeg vil bare have det bedste 2D billede muligt. Så jeg håber da klart, de nye fosforpaneler er med på V20 også, men er de kun på VT20, må jeg jo bide i det sure æble og købe det :)

Så er der nogen der har info om det? V20 vs VT20 og fosforpaneler?
Af aolsen
#105693
Jeg har set på V20 versionen som skulle være meget lig med VT20. Nu er det første gang at jeg kikker på plasma TV men det undrer mig at den sorte baggrund ikke var sort men mere grå. Det kan jeg ikke få til at stemme med de gode anmeldelser af VT20 og V20. Spurgte i forretningen om den var instillet godt efter deres overbevisning og de havde "optimeret" den men de mente at sådan var det med alle Plasma skærme. Det lyder underligt.
Samsung 7705 og 8705 var lige ved siden af og farverne var mere naturlige på V20eren og det var helt tydeligt at LCDerne var meget følsomme for synsvinklen - feks VM græsset blev helt mat når man så det lidt fra siden. Håber at nogen kan afmystificere/forklare dette og forhåbentlig er det en fejlindstilling for det er et lækkert fjernsyn på mange andre punkter


Kan foden på V20 modificeres så den kan dreje mere end +/- 15grader?

Hvordan er V20 i forhold til Sharp 820?
Af trykkertor
#105735
Plasma er lidt grå i det sorte i dagtimerne.
Men når det bliver mørkt i rommet, så har plasma det bedste sortniveau.
Kort sagt.

I en dagsbelyst stue vil LCD give indtryk af det bedste sortniveau.
I en dæmpet belyst stue vil Plamsma have det bedste sortniveau.

Det er fordi den grå fladen i plasma opleves som meget mere sort når der er dæmpet belysning end LCD.
Og vice versa.

Om foden kan modifiseres ved jeg ikke, men vil da tro at det kan lade sig gøre.
For der er jo bare en eller anden slags dims der stopper foden fra at dreje mere, så den dims skal bare fjernes, eller udvides.
Brugeravatar
Af MigSelv
#105988
Konge TV.
Fik endelig min DMP-BDT300 i går. Hold fast den spiller, 3D er næsten for utroligt til at være sandt.
Maskinen justerer selv billedkvalitet efter kildemateriale, så ingen problemer med kontrast og farve.
Af joergent
#108603
I dag gik jeg ind i Elgiganten og kiggede på VT20, der stod og viste et kedeligt halvmørkt billede på Normal profilen. Hm, ind i indstillinger og justerede lidt på lys og kontrast uden væsentlig virkning.
Efter al den hype om THX profiler fandt jeg VT20s THX profil og valgte den. Stadig samme kedelige billede som så ud som optaget i skumringen, og snebilleder viste en nydelig vissengrøn sne. Først ved valg af Dynamisk profilen fik man et billede som så realistisk ud og kunne måle sig med LGs plasmaskærm nedenunder.

V20 ved siden af så ligeledes ud på samme måde.

Min vurdering af billedet var selvfølgelig i forhold til de omgivende TV, men så sandelig også i forhold til min egen hukommelse af, hvordan verden derude ser ud.
En ændring af omgivelsernes lysstyrke ville næppe rette op på indtrykket. Desuden burde det ikke være nødvendigt at sidde i buldermørke for at se fjernsyn ::l

Retfærdigvis skal det dog siges, at VT20 var klart skarpere i billedet end LG.
Af THM
#108730
joergent skrev:I dag gik jeg ind i Elgiganten og kiggede på VT20, der stod og viste et kedeligt halvmørkt billede på Normal profilen. Hm, ind i indstillinger og justerede lidt på lys og kontrast uden væsentlig virkning.
Efter al den hype om THX profiler fandt jeg VT20s THX profil og valgte den. Stadig samme kedelige billede som så ud som optaget i skumringen, og snebilleder viste en nydelig vissengrøn sne. Først ved valg af Dynamisk profilen fik man et billede som så realistisk ud og kunne måle sig med LGs plasmaskærm nedenunder.

V20 ved siden af så ligeledes ud på samme måde.

Min vurdering af billedet var selvfølgelig i forhold til de omgivende TV, men så sandelig også i forhold til min egen hukommelse af, hvordan verden derude ser ud.
En ændring af omgivelsernes lysstyrke ville næppe rette op på indtrykket. Desuden burde det ikke være nødvendigt at sidde i buldermørke for at se fjernsyn ::l

Retfærdigvis skal det dog siges, at VT20 var klart skarpere i billedet end LG.
hvis du hjemme i stuen stadig syntes dynamisk ser realistisk ud, ser du en anden verden end mig :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7