Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Akyhne
#109513
sunebio skrev:
fc-andeby skrev:En anden ting er også, at jeg synes at tv-producenterne udnytter at de kalder deres kanaler for HD. For er det bare mig eller hva, der er ikke meget forskel på f.eks. TV2 film og TV2 film HD. Det er i hvert fald ikke altid jeg kan se forskel
Det kan være din modtagerboks og skræm, men det er også typisk (f.eks. på ikkesport på TV3+ HD) at materialet er SD, som udbyderen har opskaleret til 'uægte' HD, og så kan det sagtens ligne SD...
Jeg har kun haft HD kanaler fra Canal Digital i ½ uges tid. Hver gang jeg har zappet forbi TV2 Film & TV2 Film HD, er der så lidt forskel i kvaliteten at TV2 burde skamme sig! Men hva' faen, jeg ser alligevel aldrig TV2's skodkanaler...

lunddal skrev:Testen af kun én kanal giver nogle totalt ubegrundede tolkninger, når den kommer videre i pressen:

http://tvnyt.com/artikel/default.asp?id=18568
Manden bag artiklen har jo fuldstændigt misforstået det hele, eller også er det blot typisk journalistik for at tiltrække opmærksomhed.
Er der nogen grund til jeg aldrig læser aviser, ugeblade m.m? Yup, læs blot den linkede artikel. Der er en god grund til jeg hellere læser på hjemmesider som flatpanels.dk!
Af Ziggy Starman
#118917
Hejsa alle.

Genopliver lige denne tråd, for nu er der tilsyneladende kommet en slags ny udbyder på markedet; Det er nogle af fibernetudbyderne, der nu lancerer det såkaldte "Waoo!", som er en TV/Bredbånd og telefonipakke a la TDC Hometrio.

Kan jeg gå ud fra, at der leveres en rimelig høj bitrate fra en sådan udbyder? Der nævnes såkaldte "Profiber" i jeres artikel, som har en dejlig høj bitrate på højde med Canal Digital - kan man gå ud fra, at digital TV fra en tilfældig fibernetudbyder, fx Energimidt, er af samme, høje bitrate?

For i min nye lejlighed har jeg kun kunnet vælge mellem TDC og Energimidt som tv-udbydere, og indtil for ganske nyligt sagde Energimidts udvalg af kanaler mig ikke meget, så valget blev TDC Hometrio... og selvom jeg førhen kun havde Yousee, der jo kører med 11 mbit/s, som ikke tilsyneladende er alverden til forskel fra TDCs 7-8 mbit/s, så er forskellen i billedkvaliteten stadig ENORM! Jeg har brugt samme TV til begge udbydere (Panasonic PZ80), og TDC får bare alt til at se fnidret ud...

Så tror I man bør satse på det nye Waoo? For 30/30 internet plus et hav af kanaler lokker bestemt...
Af Akyhne
#118942
Jeg tror desværre ikke der kan svares entydigt på det. Som du selv nævner, er det mange forskellige udbydere der tilbyder Waoo. Sågar TDC Fiber Sjælland er med i Waoo.
Går du ind på deres side har de også forskellige leveringsbetingelser.

Jeg har selv lige fået Profiber, dog kun internet. Det kører ekstremt stabilt, med meget lave pingtider.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#121562
Kunne du uddybe det spørgsmål eller er det retorisk?
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#127107
Gennem huslejen betaler jeg for en grundpakke til TDC's Yousee, hvilket jeg synes er ganske urimeligt !:(
Det har jeg gjort i en del år efterhånden....men i går bestemte jeg at ville udskifte mit flerårige abb. hos Canal Digital (sattelit) med Yousee. Det skyldes, at jeg regnede lidt på det og Yousee synes at have en lille økonomisk fordel udover at de havde en mere lækker boks/remote. Jeg kunne spare omtrent 20-30 kr og få deres box med HDD.

Da jeg også lige har fået et Panasonic G20 med indbygget DVB-C kunne jeg nu sammenligne de programmer som lå i Yousee's grundpakke med de samme fra CD. Det første jeg bemærkede var at DR1 og TV2 havde betydeligt ringere billede og derfor har jeg bestemt, at annullere abb. hos Yousee og kan desuden også nikke genkendende til den manglende wauw-effekt jeg oplevede med CD....trist men desværre har jeg ikke lyst til, at gå kompromis med billedkvaliteten. Tænk over hvor mange der køber dyre topmodeller af fjernsyn for at få netop lov til, at opleve den sidste og vigtige forskel i billedkvaliteten. Går man på kompromis med dette så kan ligesågodt købe et billigt fjernsyn og spare de penge....

Hilsen fra en skuffet køber af Yousee-produkter (der dropper ud af det i morgen) og nu vil tage kontakt med beboerrådet for, at sætte en stopper for disse nærmest "kriminelle aftaler" der i sin tid blev indgået. Ejendomskontoret sagde i forsvar til aftalerne, at det var for nye tilflyttere ikke skulle belastes med at skulle gøre det selv, så det var altså en rigtig fin service. Men eftersom der er mange der har både CD og Viasat, hvor jeg bor, så er det hamrende tarveligt, at vi både skal betale for abbonnomenter hos disse sattelit-udbydere - efter egen fri vilje - og samtidig betale (ufrivilligt) for en grundpakke via huslejen, som næsten altid er inkluderet fra CD/Viasat's side. Jeg håber at andre som også lever med samme latterlige aftaler også vil tage skridt til, at gøre noget ved det....
Brugeravatar
Af Princesslea
#127109
Jeg har lidt den "modsatte" oplevelse med yousee..
Altså vi har som du også yousee's grundpakke i huslejen. Jeg har for en måned siden købt et LED tv til køkkenet (og senere skal jeg så have til stuen) og først havde jeg ikke noget signal, købte nyt antennekabel og vupti flot signal med en antenneledning på 10m.

Nu kommer så egentlig det som gør mig glad.. inden jeg flyttede ind bestilte jeg Cybercity internet 20/1 (hed det og senere Telenor og kom på 20/2) Fra dag et kom jeg maks på 16 (men man bliver også kun lovet maks 18 reelt) i 2 år har hastigheden så været gennemsnitlig på 12... men så de sidste par måneder var min hastighed kun på 7-8 og SÅ blev jeg altså SUR -
opsagde mit abonnement og gik ind til yousee da jeg så at jeg kunne få 50/5 for kun 100,- mere og jeg jo netop havde deres grundpakke gennem boligforeningen.

Jeg satte det op og målte med det samme 51/5,5 - DET kalder jeg HASTIGHED! Og da jeg jo kun har grundpakken i tv er der mange kanaler jeg ikke har, men med internettet følger yousee's webtv og deri har jeg fået gratis ca 15 kanaler med som jeg ikke har på tv'et.

Ville bare lige dele dette da jeg som sagt er virkelig glad for mit valg :)
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#127110
Princesslea skrev:Jeg har lidt den "modsatte" oplevelse med yousee..
Altså vi har som du også yousee's grundpakke i huslejen.....

....og målte med det samme 51/5,5 - DET kalder jeg HASTIGHED! Og da jeg jo kun har grundpakken i tv er der mange kanaler jeg ikke har, men med internettet følger yousee's webtv og deri har jeg fået gratis ca 15 kanaler med som jeg ikke har på tv'et.

Ville bare lige dele dette da jeg som sagt er virkelig glad for mit valg :)
Kan man sammenligne webtv med sattelit/kabeltv?
Brugeravatar
Af Princesslea
#127113
Det var også derfor jeg skrev "modsatte" sådan...
fordi jeg ved godt det ikke er det samme.. :)

men skrev jo også at efter jeg skiftede kabel havde jeg klart signal, så det kan altså godt være at det er selve signalet hos dig, som er svagt.. og har læst at nogle fladskærme er meget følsomme overfor antennesignalet..
Af Snurrerundtlyd
#127253
Stofa har købt Canal Digitals kabel-division.
Men da de begge blev målt til en bitrate på 15,5 mbps, så får overtagelsen nok ingen indflydelse på bitraten hos hverken Stofas eksisterende kunder eller de nye kunder fra Canal Digital.
Men kanaludbud, pakker og priser bliver nok harmoniseret, men måske ikke helt alligevel, da Stofa ikke leverer direkte til kunder men sælger kabel-TV igennnem selvstændige lokale antenneforeninger, med hver deres udbud.

Billede

http://www.stofa.dk/presse/PM_Canal_Dig ... r_2011.pdf

http://www.canaldigital.dk/om-canal-dig ... al-Digital
Stofa køber den danske kabel-division af Canal Digital

7. januar 2011

For en pris af cirka 100 mio. DKK sælger det Telenor-ejede Canal Digital hele Canal Digitals danske kabel-division til landets næststørste kabel-tv selskab, Stofa A/S. I handelen indgår en distributions-aftale af Canal9 til Stofas kunder.

Stofa A/S overtager med omgående virkning hele kabel-divisionen hos Canal Digital Danmark.

Købet betyder, at de 633.000 husstande på antenneforeningsmarkedet, som Canal Digital i dag leverer tv-programmer til, får ny leverandør. Samtidig får de cirka 32.000 triple-play kunder (internet, tv og telefoni) i antenneforeninger over hele landet en ny samarbejdspartner.

"De husstande og de foreninger er selvfølgelig vores førsteprioritet lige nu. Alle aftaler fortsætter uændret, og hjemme i de enkelte husstande vil man kunne se tv, bruge nettet og ringe fuldstændig, som man plejer," siger Stofas administrerende direktør, Ole Simonsen.

Om baggrunden for salget af Canal Digitals danske kabel-division siger Jarl Søderman, administrerende direktør for Canal Digital Danmark:

"Som nordisk tv-operatør har vi ingen synergier på kabel- og antenneforeningsmarkedet mellem de forskellige nordiske lande. Dermed er Canal Digital på nuværende tidspunkt for lille en aktør til at udvikle nye tjenester og produkter til kabel-tv markedet. Jeg er overbevist om, at vores kunder på antenneforeningsmarkedet i Danmark får en yderst professionel og visionær partner i Stofa."

Canal Digital Danmark fortsætter som tv-operatør på satellit-tv markedet i lighed med Canal Digital selskaberne i de øvrige nordiske lande, hvor man har de fulde synergieffekter mellem de forskellige lande. På satellit-tv er Canal Digital nr. 1 i Norden med ca. 1 mio. tv-kunder.

Købet af Canal Digitals kabelforretning er et stort skridt på Stofas vej mod for alvor at kunne etablere sig som hoved-udfordreren på det danske kabel-tv marked.

"Vi får med købet en betydeligt større volumen, som vi kan bruge til at påvirke et stærkt konkurrencepræget marked," siger Ole Simonsen, der forventer sig meget af det nye selskab:

"Der venter os en stor integrations-opgave, som vi glæder os til at tage fat på. Vi vurderer, at det nye selskab i løbet af kort tid vil bidrage positivt til Stofas indtjening – og så lover vi til gengæld, at vi vil bidrage positivt til hverdagen hos de nye kunder, som vi ser frem til at forsyne med tv, internet og telefoni," siger Ole Simonsen.

Handelen skal godkendes hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen og forventes endeligt gennemført i første kvartal 2011.

Canal Digitals kabel-division omsatte i 2009 for 383 millioner DKK.
Af Pede2970
#131640
I forbindelse med opdatering af Canal Digitals HD box skrev nogen at canal Digital overgår til lavere bitrate, altså i forhold til de 15,5 mb/s Flatpanels målte sidste år.

Er er nogen der kan kommenterer på dette eller bekræfte det. I så fald hvor meget og vil det have nogen indvirkning på billedekvaliteten.

Jeg har netop fået nyt TV og er ved at bestille HD, fra Canal Digital så det vil måske får stor indvirkning på mit valg af operatør.
;;)
Af xcardman
#136085
nu når boxer åbner for for deres udbud af kanaler
fra den 16 april til den 1 Maj
skal jeg prøve og måle bitraten på deres SD
tror desværre der bliver en kedelig måling
som jeg bestemt ikke tror vil gavne deres popularitet
hvis kvaliteten er så dårlig, som man hører om
men har aldrig selv set boxer og deres betalingskanaler
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8