Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Snurrerundtlyd
#181399
Du bør nok lige læse korrektur på den sidste sætning i artiklen:
Rasmus Larsen skrev:BITRATE DEBAT

Har du har konkrete spørgsmål eller tilføjelser henvises du til denne tråd i forummet, hvor skærmen kan diskuteres:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=16387
:)

Burde skemaet ikke også opdateres?
Profiber hedder nu Waoo.

Billede

Måske der snart skulle udføres en opdateret test igen?
#187771
Hej Rasmus

Kunne vi ikke få en ny opdatering af BIT RATEN hos de forskellige udbydere

Her er i øvrigt en rigtig god oversigt over det nuværende antal af HD kanaler hos de største udbydere herhjemme

I den forbindelse kunne det være sjovt vide, hvad DR1 på Viasat blev sendt med, den eneste af udbyderne, der ikke har DR1 HD

http://digitalt.tv/hdtv-indeks-hvem-har ... d-kanaler/
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#192548
Skuffende udvikling for Yousee.
Af Samsung40d6505
#192549
Torben Rasmussen skrev:Skuffende udvikling for Yousee.

Den er jo fast på 8,5 siden de opgraderede til deres nye udstyr.

Mere skuffende for Viasat kunder, at DR1 ikke er i HD.

Størstedelen af film er i HD nu, også fra 50 og 60 ´erne
#192728
Det kunne være interessant at benchmarke de nedprioriterede kanaler, eksempeltvis børne kanalerne DR Ramasjang og DR Ultra.

Her spares der virkeligt bitraten... måske fordi de ikke forventer at børn klager, men faderen grimmes hver gang han kommer til at se på det møgsignal som børn spises af med. Ikke nok med at det er SD. Det er SD med virkeligt lavt bitrate.

-Morten
#193836
Hej Rasmus

Nu skal jeg forsøge at holde tungen lige i munden mht. oplevet billedkvalitet :s

Jeg har indtil for ganske nylig kun modtaget tv signal fra min gode udendørs antenne til mit Sony KDL 46X4500 RGB/LED, via ca-modul (DVB-T) og et mindre Boxer abonnement.
Derudover har jeg en Boxer Sagemcom RTI90-320 HD modtagerboks til optagelse.
For ganske nylig købte jeg Canal Digital Fam. med HD Entertain Center (sat).

Jeg anvender her DR's kanaler som ref. mht. oplevet billedkvalitet.

DR kanalerne er bemærkelsesværdig bedre (klarhed/dynamik) gennem Sony's antenne tuner, ifht. Boxers Sagemcom antenne tuner (markant svagere klarhed / markant svagere dynamik) øv, og Canal Digital løsningen. (Det skal nævnes at jeg ikke har lavet en graduering mellem Sagemcom og Canal Digital boxene)

Meget forvirrende da bitraten skulle være langt højere på Canal Digital's sat. løsning ifht. den "rå" antenne løsningen.
Boxer's Sagemcom ser ud til direkte at nedsætte den ellers gode antennes signalkvalitet.

Kan der være så store forskelle på tv-tuners/ box-tuners hardware kvalitet (high-end / low-end). Det virker lidt som en jungle.

Måske du har et bud ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#193850
Ja, der kan være ret markant forskel på kvaliteten på tunerne. På den seneste test vi lavede på LG HR939 afspilleren var billedkvaliteten ganske forfærdelig, hvor den på Samsungs tilsvarende optager var ækvivalent med både test-TV og den boks Yousee selv bruger. Så det kan sagtens lade sig gøre at få dårlig kvalitet.

Tag eksempelvis et kig på denne anmeldelse af Sagemcom's RTI90 model:
http://www.whathifi.com/review/sagem-rti90-320-t2
hvor billedkvaliteten nævnes i negativ sammenhæng.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8