Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#97604
Thor-thor skrev:I definitionen af top anbefalings awarden står der som sagt at den gives til skærme der der byder på eminent billedkvalitet til prisen!
I dette tilfælde virker det bare som om den har fået awarden pga. generel værdi (design, features mm.) for pengene og ikke med fokus på billedkvaliteten.
Nu må det her flueknepperi stoppe. Til prisen får du også god billedkvalitet. TV'et har også andre dyder, så disse fremhæves gennem anmeldelsen. Læs nu lige et par af de andre anbefalinger vi tidligere har uddelt, så vil du de at de også har småfejl, men til prisen får man meget billede.
Af Thor-thor
#97607
yakken skrev:
Thor-thor skrev:I definitionen af top anbefalings awarden står der som sagt at den gives til skærme der der byder på eminent billedkvalitet til prisen!
I dette tilfælde virker det bare som om den har fået awarden pga. generel værdi (design, features mm.) for pengene og ikke med fokus på billedkvaliteten.
Nu må det her flueknepperi stoppe. Til prisen får du også god billedkvalitet. TV'et har også andre dyder, så disse fremhæves gennem anmeldelsen. Læs nu lige et par af de andre anbefalinger vi tidligere har uddelt, så vil du de at de også har småfejl, men til prisen får man meget billede.
Fin tone at anlægge som admin!
Beklager at jeg tillader mig at spørge til sammenhængen mellem definitionen i awarden og formuleringen i en anmeldelse!!!!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#97609
Rolig nu. Skulle jeg have skrevet "detaljerytteri" i stedet, eller hvor er problemet? Du hiver jo selv ordlyden frem og giver dig til at understrege. Hvis jeg lynsøger på dine andre indlæg, så er bruger du da selv ordet af og til, så det kan da ikke være SÅ provokerende for dig? Der var ingen ond tone bag mit indlæg, så der er vist ikke grund til alle de udråbstegn.

Rasmus skriver netop, at 820'eren rykker op i eliten for billedkvalitet på LCD-TV - hvilket bare er et udtryk for, at denne teknologi generelt har ligget lidt bagved plasma - så der er jo ikke noget der er "skredet" nogen steder. Hvis prisen kan retfærdiggøres (hvilket jo altid bliver en lidt subjektiv vurdering - hvor meget er eks. 10.000 kr. for dig?), så er awarden vel også på sin plads.
Af Snurrerundtlyd
#97620
Mic_skier skrev:Og kan man ikke bare flå glasset af denne Sharp model? Hader reflektioner...
Jo, stort set samme model findes også uden glasfront, så hedder den bare LE810. LE810 fås dog ikke i 52''.
LE810 har heller ikke time shift indbygget, men bortset fra manglende glasfront og time shift er det vist samme model som LE820, og så er den også 1000 kr. billigere.

Sharps 2010 fladskærme – med danske priser
http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1267879735

[img]http://www.flatpanels.dk/billeder/sharp2010table-1l.jpg[/img]

[img]http://www.flatpanels.dk/billeder/sharp ... ser-1l.jpg[/img]
Af Thor-thor
#97643
@Yakken

Fair nok, synes bare din udmelding var lidt "hidsig" ;)

Grunden til min kommentar var egentlig bare at mit første indtryk var at Rasmus/i mente at billedkvaliteten var "jævn".
Efter en ny gennemlæsning kan jeg se at bedømmelsen af billedkvaliteten er lidt mere positiv end jeg først havde opfattet (uden at den dog virker super).
Det jeg egentlig bare ville have bekræftet var at billedkvalitet er hoverprioriteten i bedømmelserne, hvilket jeg kan forstå er tilfældet.
Af tcf
#97647
Først vil jeg sige, at det er fint der er nogle der yder en god service, og anmelder exsempelvis fladskærme, og samtidig forhåbentlig også tjener nogle penge for det store arbejde.
Dernæst er det jo sådan, at vi alle som læser disse test, nødvendigvis må danne vores egen mening, uagtet div. predikater eller ej, da det jo en gang er sådan, at vi ikke alle kan, eller skal have, samme mening!
Når et produkt får en Top anbefaling, så beror det selvfølgelig på nogle tørre fakta/tal, men forhåbentlig også på en del "bløde" punkter, så som netop den oplevelse af produktet, som testudøveren har, for "tørre" tal siger jo ikke, nødvendigvis alt.
Der er, og skal være, plads til lidt "gråtoner" mellem det sorte og hvide, for det er, efter min mening, det der giver det mest nuancerede billede af et givent produkt, og det er også det der gør at det hele ikke bliver så ensrettet og monotomt ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#97659
Vores award for anbefalingen vil altid blive subjektiv pga det økonomiske aspekt. Derfor medtager vi også produktet som en helhed når først det primære - nemlig billedkvaliteten - er på plads. Et produkt med ringe billedkvalitet får ikke en award.

Det burde måske skrives i beskrivelsen for awarden, så forvirring undgås.
Af Snurrerundtlyd
#97845
Hed den model i testede LE820S (Skandinavien) eller LE820E (Europa)?

Tidligere har Sharps modeller på det danske marked heddet 'S' og i tidligere artikler har I da også omtalt de nye 2010 modeller som LE920S, LE820S, LE810S osv.

Men de nye 2010 modeller på Sharps danske side hedder LE820E og LE810E.
http://www.sharp.eu/cps/rde/xchg/dk/hs. ... ET4_1=true
Måske er det bare en fejl fra Sharps side.

Hvad stod der på den model i testede? Det nævner I ingen steder i testen.
Af lak
#97864
Den jeg lige har bestilt hedder 820S.

/lak
Af retardo
#97880
Nogen der ved hvor man kan se den 810 version uden frontglas? For jeg er selv på jagt efter en skærm med et minimum af reflektioner, så det er måske en mulighed?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#98306
Thor-thor skrev:Hej Rasmus
Virker som en grundig anmeldelse, som sædvanligt, men har et spørgsmål:
Er definitionen "top anbefalings award" ved at skride?
I definitionen står der "Top-anbefaling awarden uddeles til en skærm der udmærker sig ved en eminemt billedekvalitet til prisen".
Som jeg opfatter det, har billedkvalitet dermed høj prioritet i bedømmelsen, ligesom den bør være universel på tværs af teknologier.

I bedømmelsen af Sharp er det jo ikke fordi du giver udtryk for at billedkvaliteten er i top.
Men til gengæld lyder som den har god byggekvalitet, features mm. og at den har:
"karakteristiske LCD træk og hvis du er til LCD teknologien"
"..ind i eliten for design og LCD billedkvalitet.."

Så er billedkvalitets vægtning i anmeldelsen blevet mindre?

Er billedkvalitet ikke længere uniform på tværs af teknologi, da du skriver at den har god "LCD billedkvalitet"?
Billedkvaliteten vægter stadig lige så højt. Tankerne omkring stik, design og materialer skal mest ses i relation til Sharps tidligere modeller, som ikke just har haft dette for øje.

Mht. ordvalget "komplet" så går dette nu også på billedkvaliteten. Ud over at præcisionen i farverne ikke er perfekt, så er de parametre, som jeg mener fælles skaber god billedkvalitet, gode og når samspillet af disse er på plads, så løfter det også billedkvaliteten en del.

Billedkvalitet-målet er identisk for LCD og plasma, men hver teknologi har sine ulemper. Jeg har altid været fortaler for, at man skal lade vær med at skelne for meget mellem LCD og plasma, men det er primært i forhold til de meget overordnede betragtninger såsom "Hvad er bedst, LCD eller plasma?", "Hvilket teknologi har det mindste strømforbrug" osv.
Jeg har dog forståelse for at nogle mennesker per definition vægter LCD teknologien forcer højt og derved udelukkende kigger på skærme inden for denne "kategori". Jeg mener således ikke, at Sharp LE820 konkurrerer med de allerbedste Tv i dag (tilfældigvis plasma-Tv), men den er rigtig godt med.
Senest rettet af Rasmus Larsen 3. maj 2010, 15:52, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#98307
Mic_skier skrev:Det er mit indtryk af at Rasmus er super dygtig, men at plasma er i hans hjerte som reference. Derfor svært at få en helt 100% uvildig vurdering :) Var selv hos Sony da plasma blev introduceret, og alle vi der arbejdede i prof afdelingen med blandt andet DR som kunde syntes det var noget møj i forhold til CRT. Den mening har jeg selv svært ved at smide i dag, prøver ellers en gang imellem en reset, men når jeg ser en plasma kommer alle den typiske fejl bare lige til syne først...
Hvorfor kan der ikke bare komme den perfekte skærm i dag på 52" til 10.000kr???
Og kan man ikke bare flå glasset af denne Sharp model? Hader reflektioner...
God weekend
Det var plasma også dengang CRT stadig fandtes. Jeg er meget enig. Jeg har engang solgt plasma Tv (dengang jeg selv solgte TV hos en af de større forhandlere) til 60.000 kroner og det skærer stadig i min tekniske stolthed, at jeg rent faktisk har langet sådan noget over disken, men sådan var prisniveauet jo i starten.

Der er dog sket meget siden. ;) Og vi savner stadig Pioneer.

OLED er et godt bud på det bedste fra begge verdener, men den ligger stadig ude i fremtiden.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#98308
lak skrev: De solgte ikke tv'et til mig da det var en demo model de havde fået for at teste om det var et de ville til af fører. Jeg har skrevet til Sharp om hvor le820 forhandles og venter på svar. Ved lydportalen har det, men den butik kender jeg ikke.

/lak
Det skulel også være at finde hos Hi-Fi Klubben.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#98309
Snurrerundtlyd skrev:
Mic_skier skrev:Og kan man ikke bare flå glasset af denne Sharp model? Hader reflektioner...
Jo, stort set samme model findes også uden glasfront, så hedder den bare LE810. LE810 fås dog ikke i 52''.
LE810 har heller ikke time shift indbygget, men bortset fra manglende glasfront og time shift er det vist samme model som LE820, og så er den også 1000 kr. billigere.

Sådan har jeg også forstået det. Jeg har ikke selv set LE810, men det skulle være de primære forskelle på LE820 og L810 som Snurrenrundtlyd også fremhæver.