Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thor-thor
#95050
Captain Awesome skrev:Jeg har både læst den anmeldelse her på Flatpanels og den på Avforum og jeg synes nu helt klart at det virker som om at anmelderne mener at PK950 er meget tæt på G20. Som sagt før, så er det kun retention, genskær og så prisen som er den helt store forskel. Men de 3 ting er jo netop op til den enkelte bruger. Hvis man ikke irriteres af de tre ting(eller kan leve med dem), så er det måske værd at satse på for at få et flottere design.

Jeg kan absolut ikke se at G20 bare er et must-have over PK950 og jeg vil da heller ikke kun anbefale G20 til folk.
Fuldstændig rigtigt at det er et spørgsmål om smag, men eksempelvis refleksioner kunne godt være et ret væsentligt punkt, medmindre man kun ser tv i et mørklagt lokale.......
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#95052
For lige at slå min holdning fast, så synes jeg også at G20 har fordelen i sammenligningen mellem G20 og PK950. Men forskellen er ikke gigantisk. LG er kommet langt tættere på Panasonic i år end tidligere.

Så kan der så være forskellige vægte hos den enkelte der gør, at PK950 falder ud som vinderen, og det synes jeg ikke er forkert. Der kan også være det omvendte til G20.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#95053
Lars E skrev:Avforums.com test af LG PK990 er nu ude http://www.avforums.com/reviews/LG-50PK ... eview.html

Desværre ikke en særlig god test bla. er der problemer med kunstig tilført skarphed og input lag er alt for højt.

Rasmus, hører gerne dine kommentarer hertil, da du havde en anden oplevelse med skærmen.
Der er en smule kunstig skarphed, ja, men jeg synes ikke det har stor betydning.
Jeg så ikke særlig meget input lag. De må have kørt signalet gennem en billedkredsløb, som ikke har været slået fra.

Egentlig synes jeg da, at testen er positiv og jeg genkender de fleste ting.
Af xenius
#95165
Captain Awesome skrev:...og så prisen som er den helt store forskel...
Den har jeg altså lidt svært ved at se (formoder du mener prisforksel i LGens favør kontra G20).

LGs vejledende pris på PK950eren ligger på ca. 12.000. Panasonic G20 kan fås til ca. 11.000 p.t...

Det er egentlig der dilemmaet ligger:

Den gamle PS8000 var interessant kontra G10, da PS8000 kunne fås for ca. 3.000 mindre end G10eren.

Nu hvor G20 rent faktisk er et bedre TV billedmæssigt, og i øvrigt er billigere end PK950, er jeg begyndt at overveje G20eren kraftigt.

Til at starte med, var jeg nærmest fuldt overbevist om at det ville blive en PK950, men nu hvor LG har prissat det så højt ( i sammenligning med sidste års model kontra G10), i øvrigt er dårligere end G20 billedmæssigt, og har droppet Magic Wand fjerbtjeningen som jeg glædede mig meget til, har jeg svært ved at se fidusen ved at vælge PK950 frem for G20..
Af Lars E
#95173
Rasmus Larsen skrev:
Lars E skrev:Avforums.com test af LG PK990 er nu ude http://www.avforums.com/reviews/LG-50PK ... eview.html

Desværre ikke en særlig god test bla. er der problemer med kunstig tilført skarphed og input lag er alt for højt.

Rasmus, hører gerne dine kommentarer hertil, da du havde en anden oplevelse med skærmen.
Der er en smule kunstig skarphed, ja, men jeg synes ikke det har stor betydning.
Jeg så ikke særlig meget input lag. De må have kørt signalet gennem en billedkredsløb, som ikke har været slået fra.

Egentlig synes jeg da, at testen er positiv og jeg genkender de fleste ting.

De skriver ellers de har slået alt fra og det stadig er der, måske er det kun gennem den freeview HD tuner det gør sig gældende og som ikke er installeret på den danske model ?

Skærmen kan iøvrigt bestilles her nu http://www.justbuyit.dk/shop/50-tommer-154c1.html


Tak for svaret ellers :)
Af Captain Awesome
#95175
Nu fejlciterer du mig også lidt.
Som sagt før, så er det kun retention, genskær og så prisen som er den helt store forskel.
Det burde være åbenlyst at de tre ting netop taler imod PK950. Altså at G20 på de tre punkter er markant bedre end PK950. Som jeg også skriver betyder dette dog ikke at alle skal vælge G20eren fremfor PK950. De tre ting kontra designet er det væsentlige, hvor jeg personligt er meget spændt på at se PK950 i aktion. For hvis man kan leve med PK950s retention og genskær, så er den helt klart en værdig modstander til G20 og dens "mindre attraktive" design.

De 1000krs forskel er til at leve med og så skal man også tænkte på at 12.000kr for PK950 er vejledende pris, så det kan jo godt være at den ryger ned på G20 niveau når den udkommer.

De vejledende priser har det jo altid med at være for høje(og/eller falde drastisk meget hurtigt).
Af kskruger
#95218
Man skal ikke glemme hvis man vil sammenligne de 2, at en hel del af de Pana G20 der er solgt, har problemer med plasma støj, selv i 4 m. afstand kan det høres.
Af Senic
#95224
kskruger skrev:Man skal ikke glemme hvis man vil sammenligne de 2, at en hel del af de Pana G20 der er solgt, har problemer med plasma støj, selv i 4 m. afstand kan det høres.
LG'en brummer da også jvf. testen ? så kan reelt ikke se hvorfor du skriver det som et parameter ? Har du selv hørt dem da? Tror mange af udtalelserne ang. støj generelt er noget overvurderet - og tror reelt ikke folk lægger mærke til det. Når de skriver det - så skyldes det (tror jeg) at de lige har pakket fjernsynet ud og sat det til. De laver så en "lytte-test" og ja man kan høre det.. ohhh gud det larmer!! Nej du - sæt dig i sofaen og og se lidt tv - og tror ikke du vil tillægge støjen værdi - fordi du ikke hører den. =)
Af kskruger
#95227
Senic skrev:
kskruger skrev:Man skal ikke glemme hvis man vil sammenligne de 2, at en hel del af de Pana G20 der er solgt, har problemer med plasma støj, selv i 4 m. afstand kan det høres.
LG'en brummer da også jvf. testen ? så kan reelt ikke se hvorfor du skriver det som et parameter ? Har du selv hørt dem da? Tror mange af udtalelserne ang. støj generelt er noget overvurderet - og tror reelt ikke folk lægger mærke til det. Når de skriver det - så skyldes det (tror jeg) at de lige har pakket fjernsynet ud og sat det til. De laver så en "lytte-test" og ja man kan høre det.. ohhh gud det larmer!! Nej du - sæt dig i sofaen og og se lidt tv - og tror ikke du vil tillægge støjen værdi - fordi du ikke hører den. =)
Hvis du refererer til testen, at LG skulle brumme:
citat fra testen af LG'en
Der kan registreres en smule brummen fra skærmens bagside, men jeg bemærkede det kun hvis jeg lagde øret ned til bagsiden af Tv'et.
- så man mu sige, at det ligger i bagatelgrænsen.

Så kommer det slet ikke i nærheden af det, nogle G20 ejer oplever af støj selv på 4m afstand.
Tro mig, folk som oplever deres tv støjer, kan sjældent leve med det.

Selvfølgelige gælder det ikke alle G20'er, at de har støj problmer, men ligesom med Samsung 850/855 - så kan Panasonic ikke sige sig fri, at med deres nye plasma serie, ikke har helt styr på en ensartet kvalitet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#95242
kskruger skrev:Tro mig, folk som oplever deres tv støjer, kan sjældent leve med det.
Ahh, det er nok lidt overdrevet. Mit eget LX5090 larmer ret markant - især når man sidder lige foran det - men ligefrem at sige, at jeg ikke kan leve med det er nok en overdrivelse.
Af KaDaffy
#95698
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget bedre G20 er i forhold til PK950 når man spiller meget konsol?.

Kan nemlig se G20 er under "TV - HTPC / Mediecenter / spilkonsollen", vil bare vide hvor meget bedre vi snakker om, er det kun små ting eller hvordan?

Jeg vil helst have den bedste skærm til PS3, men design på LG tiltrækker mig også
#97335
Hej.

Ville lige give mit besyv med. Har nu endelig fået den hjem i stuen. Stort tv. stor kasse. Fanme flot tv. Eneste konkurrenter for mig var Sony's de nye LED tv i Monolithic design. De koster bare meget mere i nogenlunde samme størrelser. Designet og klarhed af billedet og ingen hakken i billedet var vigtigt for mig.

Rasmus har ret i sine bemærkninger. Noget genskin.. generer ikke mig, da jeg har en dyb, mørk stue. Men det er da noget man skal overveje som køber..
Det samme mht. at stikkene vender bagud. Står på et tv-bord hos mig, så ingen klager dér heller.
Der er den anelse brummen fra panelet, som er nævnt i testen. Men på samme niveau - man skal have øret ned til tv'et for at høre det.

Meget nem opsætning. Har Yousee kabeltv. Det gik nemt. og den lister dem selv i logisk opsætning. Den har et meget flot menu system, som er logisk bygget op.

De digitale kanaler står super flot og klart. Sort er sort og farverne er meget klare. DR HD er en drøm at se. Jeg har ikke oplevet nogen hakken i billeder, selvom jeg virkelig har prøvet at kigge efter det. Heller ingen motion blur. Kanalerne skifter også fint hurtigt.

Tekst-tv vil jeg godt knytte en bemærkning til, for det fylder automatisk hele skærmen - uden anden mulighed. Mit gamle tv kunne vise tekst-tv ved siden af tv-billedet eller som et overlay, hvor man kunne se det bagved. Underligt, at LG ikke gør det. Det kunne være et irritationsmoment med tiden.

Sidste bemærkning er om mon TruBlack filteret gør nogen forskel? Det håber jeg, for det har jeg valgt at give de ekstra penge for.. for ellers lurer det jo i baghovedet om man kunne have sparet nogen tusind ved at købe en 50pk750n i stedet..?

Alt i alt - super tilfreds med købet.
Af jakobdyrby
#123109
yakken skrev:
Rod1983 skrev:Hvad oplevet du af plasmastøj?
Der er der kommenteret på i starten af anmeldelsen
Der kan registreres en smule brummen fra skærmens bagside, men jeg bemærkede det kun hvis jeg lagde øret ned til bagsiden af Tv'et.
Jeg har lige anskaffet mig et lg 50pk950 hovedsageligt som følge af den gode anmeldelse :) og TV'et lever bestemt op til mine forventninger. Jeg har dog lige et spørgsmål angående "plasmastøj". Her snakker jeg lyd og ikke billede som der er lidt forvirring om. TV'et støjer så meget at man kan høre det, i de stille passager i film, 5 meter fra skærmen. Støjen er tydligst når der er der er meget lys/hvidt på billedet. Spørgsmålet er om jeg skal reklamere for fejlen, eller om det er hvad man kan forvente når man anskaffer sig et plasmatv.
Af Shutdown
#123125
Jeg ville nok snakke med LG om det, jeg er den lykkelige ejer af en PK760N og den er HELT uden buzz, kan kun høre "noget" hvis jeg er alene hjemme og jeg ligge øret helt ind til bagsiden af skærmen. Ved alm brug er det umuligt at høre.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7