Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af prothor
#92965
Hej Rasmus mv.
Tak for dit svar mht. brum fra G20. Jeg oplever dog fortsat en elektronisk støj. Ud over den højfrekvente summen kommer der periodisk "gnist"-lyde som bedst kan sammenlignes med den lyd det giver når en bi flyver ind i en insekt-lampe hos en bager og bliver brændt.
Jeg havde forhandleren ude at høre på mit tv og han kunne godt høre der var mere støj end på hans egen butiks-model. Nu afventer jeg en "rapport".
Ud over tv'et købte jeg en Panasonic blu-ray afspiller BD-60. Den skuffer mig med meget langsom opstart og en regionskodning som gør, at alle mine dvd film købt på ferie ikke kan afspilles.
Jeg havde forventet en rigtig god oplevelse nu jeg brugte over 10.000 kr. på nyt udstyr men jeg er langt fra tilfreds.
Jeg er der hvor jeg helst returnerer mit udstyr og får pengene tilbage så jeg kan komme videre.
Af thansen
#93242
Rasmus Larsen skrev: Billedfunktionen er god fra USB nøglen og her ser billederne gode ud. Der er mulighed for slide-show og man kan vælge forskellige overgange mellem billederne.

Fra DLNA er funktionen dårlig. Fotos komprimeres i ret høj grad og det er ikke kønt.
Det er ikke G20 skyld, det må skyldes din DLNA Server.

Jeg har en Synology NAS DS107+ og i starten var mine billeder også dårlige over DLNA, men gode over USB.

Jeg fandt en indstilling på min NAS under DLNA indstillingerne som hedder følgende:
View all images at low resolution (640 x 480 px)
:Transmit low resolution images instead.

Denne funktionen var krydset af som default, jeg fjernede fluebenet i dette felt, og nu står billederne knivskarpt over DLNA.
Af N4Ld3
#93261
Jeg har lige læst testen på hdtvtest.co.uk og der bliver sortnivauet målt til 0.02 cm/2. Kan der være så meget forskel fra model til model?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#93270
Der er så meget forskel på måleudstyr. Når man måler så små værdier, så bliver usikkerheden ret stor. Til ren lysmåling, så er en kalibrator ikke specielt velegnet.

Det er lidt farligt at vurdere sortniveau målt med to forskellige kalibratorer. Du kan derimod sammenligne vore egne målinger, da de er lavet med samme udstyr. Dvs. når vi udtaler os om sortniveau i forhold til eks. et Pioneer TV, så gøres det på baggrund af vore egne målinger og ikke hvad andre har målt under deres test.
Af Akaran
#93322
Rasmus Larsen skrev:
prothor skrev:Jeg fik leveret et G20 i fredags og har benærket et højt støjniveau fra elektronikken her i weekenden. Som Allan her på siderne skrev:
Jeg kan ikke se I har beskæftiget jer med dette emne i Jeres test?
Jeg kan høre den brummer lidt, når jeg lægger øret ned til bagsiden. Jeg kan dog ikke høre det fra sofaen.
Det kan jeg til gengæld med Samsungs brummelyd på B855, som også står her.
Jeg fik mit G20 for små to dage siden og jeg har ingen summen. I hvert fald ikke fra sofaen, men jeg kan da prøve at lægge øret til når jeg kommer hjem fra arbejde. Jeg er måske immun nu, eftersom mit 15 år gamle Sony monster brummede som en hel bisværm.

Ellers tak for en fremragende anmeldelse Rasmus, og en genial side med et godt forum. Lavede egentlig bare min profil herinde for at sige det. Det har været en stor hjælp til både at forstå hvad man skal kigge efter, samt hvad der rører sig på markedet, når nu man ikke følger med normalt. 8)
Af Rodding
#93327
Hvordan klarer Sony 46EX500 sig f.eks. mod G20?
Hvordan kan det være at 46" G10 og G20 næsten koster det samme nu? Der er kun cirka 1000 kr forskel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#93329
Panasonic har nok effektiviseret udviklings- og produktionsomkostninger på den nye model, så prisen er blevet lavere fra starten af. G20 vil med ret stor sikkerhed levere et bedre billede end EX500.
Af xcardman
#93332
en 46EX500 er vel stort set en w5500.
har lige set en g20 og har selv en 32w5500 i mit køkken.
glem den model i forhold til en g20, hvis billedekvalitet tæller
du skal op i deres 700-800 serie, før der er sket nogen større forbedringer.
det er mit bud uden test

en g10 er udgået model, så den vil jeg ikke købe. især når en g20 på en del punkter er noget bedre.
Af prothor
#93374
Så fik jeg endelig en rapport mht. den brummen jeg oplever på mit G20. Vel at mærke efter jeg selv kontaktede forhandleren. Problematikken havde været forbi Panasonic Europa's servicechef som bestemt tog problemet seriøst. Jeg fik at vide, at 3 kunder i Danmark har klaget over samme brummen - de eneste kunder i hele Europa! Så vi kan noget med hørelsen i Danmark.
Forhandleren fortsatte med at fortælle, at en japansk chef-teknikker ville flyve til Danmark og selv inspicere de 3 tv. Hvornår kunne jeg ikke få at vide, men når japaneren var på vej ville jeg få besked. Så ville mit særlige tv blive afhentet til en ”date” med japaneren og hans berømte øre…..og er der nu læsere som tænker….det er sgu da en fed historie….men nej, det var skam sandheden….for Panasonic tager sine kunder seriøst.
Jeg foreslog, at Panasonic Danmark måtte komme og afhente mit tv med det samme og så teste løs i fred og ro. Så behøver japaneren jo ikke skynde sig til Danmark.
Enden er blevet, at jeg får pengene retur minus fragt. Det er jeg tilfreds med.
Af Dajs
#93487
Og jeg kan melde, at mit TX-P50G20E på ingen måde brummer, summer eller på anden måde støjer. Det er ligeså lydsvagt som mit TH-42PX80EA - selv med mute på og når jeg står helt henne ved TV'et, kan jeg ikke høre nogen form for støj.

*RETTELSE* nu satte jeg mig lige foran det og så kunne jeg faktisk MEGET svagt høre en let susen - men det er godt nok meget meget lavt.

Det lyder lidt som noget der er i svingning eller noget - og jeg måtte helt hen til TV'et; lyden kommer nede fra venstre hjørne, der hvor alle stik sidder bagpå/i siden og det er kun, når der er billede på, at man kan høre det.

Hvis man f.eks. vælger en AV-kilde, hvor der ikke er noget tilkoblet, så er suseriet væk. Summa summarum: det er på ingen måde et problem - og jeg er ellers normalt meget sart mht. lyde.

Til gengæld forsøger jeg ihærdigt at finde indstillingerne for det mest optimale billede - det er godt nok ikke det nemmeste for en rookie som jeg. Forslag?
Senest rettet af Dajs 11. mar 2010, 17:55, rettet i alt 2 gange.
Af pipper
#93490
Dajs skrev:Og jeg kan melde, at mit TX-P50G20E på ingen måde brummer, summer eller på anden måde støjer. Det er ligeså lydsvagt som mit TH-42PX80EA - selv med mute på og når jeg står helt henne ved TV'et, kan jeg ikke høre nogen form for støj.

Til gengæld forsøger jeg ihærdigt at finde indstillingerne for det mest optimale billede - det er godt nok ikke det nemmeste for en rookie som jeg. Forslag?
Jeg kan så lige komme med min mening. Mit tv hyler mere en mit PX70. Jeg hører det og andre gange ikke. Men det kan nemt høres på 2 meter når lyden er slukket.

Jeg kan heller ikke finde den rigtige billede indstilling.
Jeg har meget svært ved at få det til at stå skarpt og vise en ordenligt hvid farve. Har du samme problem.?
Af Dajs
#93502
pipper skrev:Jeg kan så lige komme med min mening. Mit tv hyler mere en mit PX70. Jeg hører det og andre gange ikke. Men det kan nemt høres på 2 meter når lyden er slukket.

Jeg kan heller ikke finde den rigtige billede indstilling.
Jeg har meget svært ved at få det til at stå skarpt og vise en ordenligt hvid farve. Har du samme problem.?
Det er jo nok også de færreste, der ser tv uden lyd ;)

Jeg har ikke rigtig rodet med detaljerne mht. billedet; kunne bare umiddelbart se, at der vist skal nørkles en del med det, før jeg har fundet det optimale.

På HD-kanaler er det dog HELT perfekt - selv tæt på. Det er virkeligt flot og lækkert. Jeg har ikke fået prøvet DVD og Blueray endnu.
Af Due78
#93505
Kan man optage og se et andet program på samme tid?
Af pipper
#93506
Dajs skrev:
pipper skrev:Jeg kan så lige komme med min mening. Mit tv hyler mere en mit PX70. Jeg hører det og andre gange ikke. Men det kan nemt høres på 2 meter når lyden er slukket.

Jeg kan heller ikke finde den rigtige billede indstilling.
Jeg har meget svært ved at få det til at stå skarpt og vise en ordenligt hvid farve. Har du samme problem.?
Det er jo nok også de færreste, der ser tv uden lyd ;)

Jeg har ikke rigtig rodet med detaljerne mht. billedet; kunne bare umiddelbart se, at der vist skal nørkles en del med det, før jeg har fundet det optimale.

Det gør jeg ca 1 time om dagen. Jeg ser tekst tv, og der er der skruet helt ned for lyden
På HD-kanaler er det dog HELT perfekt - selv tæt på. Det er virkeligt flot og lækkert. Jeg har ikke fået prøvet DVD og Blueray endnu.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14