Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Virt
#95222
Hej :)

Jeg har lige fået mit G20 ind af døren i går og har lidt problemer Jeg ikke selv lige kan finde ud af.

1)
Jeg har en 16Bg transcend USB nøgle som jeg ikke kan få til at fungere på TVet.
Når jeg tilslutter den skriver TVet at den registrerer en USB enhed,men når jeg så går ind og skal se billeder eller videoer siger den der ingen enhed er sluttet til.
Jeg har prøvet med en 4Gb nøgle og den virker fint nok.

Min HD optager kan heller ikke finde min 16 GB nøgle,men min kærestes Samsung 7050 TV kan sagtens finde og bruge den uden problemer.

2)
Når jeg går på youtube og vil se 1920x1080p Full HD videoer viser den ikke dem som Full HD på TVet og jeg ved det er full hd optagelser der ligger der,for det kan jeg se på min PC uden problemer.
Er der en opsætning jeg lige har misset for at TVet vil vise full hd fra youtube korrekt?

3)
Når jeg har optaget noget på min USB HD på TVet og vil afspille filen kommer der kun lyd ud ad TVet og ikke ud af anlægget som jeg har tilsluttet via scartstik.
Jeg kan sagtens få lyd på anlægget når det er livetv,bare ikke når jeg skal afspille det jeg har optaget.

4)
Når jeg har anlægget slået til skal jeg enten høre lyden kun fra TV eller fra anlægget for ellers kommer der ekko.
Som om der er noget forsinkelse på en af dem.

Skal lyden sættes op på en anden måde end med scartstik for at undgå ekko?

Ellers et dejligt tv på trods af de småproblemer jeg har.
:)
Af phytoplankton73
#95234
1) USB nøglerne skal være formateret i FAT32. Lige nu er den nok formateret som NTFS
Af Grumpy Kiwi
#95238
Nogen der ved om man kan gøre noget ved Input lag?
Af Virt
#95241
phytoplankton73 skrev:1) USB nøglerne skal være formateret i FAT32. Lige nu er den nok formateret som NTFS
Den er formatteret som FAT32,det tjekkede jeg på min PC og den virker jo også fint nok i et Samsung 7050,men bare ikke i mit G20.
Af phytoplankton73
#95246
Virt skrev:
phytoplankton73 skrev:1) USB nøglerne skal være formateret i FAT32. Lige nu er den nok formateret som NTFS
Den er formatteret som FAT32,det tjekkede jeg på min PC og den virker jo også fint nok i et Samsung 7050,men bare ikke i mit G20.
Tja, bortset fra at G20 kun viser de filtyper som den kan afspille, er jeg blank
Af allandk
#95293
Grumhy Kiwi
Okay troede jeg alle fladskærme havde. Det ligner nemlig et LCD med dårlig responstid når man spiller og der så kommer bevægelse. Jeg har sat den på den instilling der hedder spil. Hvis jeg så vælger biograf og slår intelegent frame creation til så ser det godt ud, men så kommer der streger over billedet når der kommer meget bevægelse på. Så er lidt lala. Har så valgt at køre med spil indstillingen, da den gør det bedst.

Hvis det nu er inputlag kan man så gøre noget ved det?

Øøhh aner jeg ikke. Hvor finder jeg det henne? Kan kun finde det der intelegent frame creation
Det må helt klart være eventuelt fosforslør (prøv at søge "phosphor lag" på youtube)... input lag vil du kun opleve som en forsinkelse fra du trykker på knappen på din controller til du oplever at der sker noget på skærmen. Det er ikke en indstilling, men derimod en gene som følge af billedprocessering i tv'et og som varierer fra tv til tv. Man kan muligvis reducere input lag, hvilket typisk gøres ved at bruge spil-indstillingen på tv'et, eller sende billedsignalet via vga.

Fosforslør derimod - kan du ikke gøre andet ved, end at returnere tv'et - eller håbe på, at det bliver mindre med tiden.

Måske oplever du det mere, på grund af måden du skanner billedet med dine øjne når du spiller?

PFC5
They mentioned phosphor trailing in the review, is this an issue? i saw videos on youtube of "phosphor lag" which looked horrendous while playing games, is that a real issue?

It is possible and when I first bought my 2008 plasma I saw those youtube videos and tried to repeat it. To actually see it (when my display was new and only a few hours on it) I had to look left and right and then continually repeat this as fast as I could to see it at all. This is not what someone would normal do repeatedly playing a game like COD4 where this is used to show this and it is ONLY during a high contrast screen (lots of white and black areas) as well.

Once I had about 500+ hours on my display I couldn't even see it at all no matter how hard I tried. Video cameras will likely exaggerate this phenomenon so that is why it is more apparent on these videos. I have gamed on CRT, DLP, LCD & plasma and plasma is the best for gaming IMO. CRT could be a little better but it would need to be a HD CRT tube to beat plasma. LCD will show a LOT of blurring that turns that fast motion into a blurry mess if you tried the same "tricks" needed to see the green phosphor trails on a new plasma and IMO that is much worse on LCDs.
kilde: http://www.highdefforum.com/archive/t-109850.html
Af Grumpy Kiwi
#95311
allandk skrev:Grumhy Kiwi
Okay troede jeg alle fladskærme havde. Det ligner nemlig et LCD med dårlig responstid når man spiller og der så kommer bevægelse. Jeg har sat den på den instilling der hedder spil. Hvis jeg så vælger biograf og slår intelegent frame creation til så ser det godt ud, men så kommer der streger over billedet når der kommer meget bevægelse på. Så er lidt lala. Har så valgt at køre med spil indstillingen, da den gør det bedst.

Hvis det nu er inputlag kan man så gøre noget ved det?

Øøhh aner jeg ikke. Hvor finder jeg det henne? Kan kun finde det der intelegent frame creation
Det må helt klart være eventuelt fosforslør (prøv at søge "phosphor lag" på youtube)... input lag vil du kun opleve som en forsinkelse fra du trykker på knappen på din controller til du oplever at der sker noget på skærmen. Det er ikke en indstilling, men derimod en gene som følge af billedprocessering i tv'et og som varierer fra tv til tv. Man kan muligvis reducere input lag, hvilket typisk gøres ved at bruge spil-indstillingen på tv'et, eller sende billedsignalet via vga.

Fosforslør derimod - kan du ikke gøre andet ved, end at returnere tv'et - eller håbe på, at det bliver mindre med tiden.

Måske oplever du det mere, på grund af måden du skanner billedet med dine øjne når du spiller?
Har sat mit tv på spil indstillingen. Men kan selvfølgelig være at man er mere opmærksom på det når man spiller. I Fifa er der ikke noget problem, men i battlefield og bioshock 2 kan det ses, men der er man jo også mere koncentreret og kigger efter alt der rør sig. Ved så heller ikke om det har noget at sige jeg kun sider 2m fra et 50". Så vil man nok kunne se flere fejl på billedet.
Af pipper
#95378
Grumpy Kiwi skrev:Er jeg den eneste det synes at g20 har en ekstrem dårlig responstid? Synes ikke billedet er halvt så godt når man spiller som på mit gamle Samsung ue40b6056
Du er ikke den eneste. Jeg har så ikke brugt mit til at spille på men ser alm. tv.
Her hakker det af h....... til.
Tror det svarer til 8-10 ms på en LCD skærm.
Jeg er skuffet over tv'et.
Af bantam
#95380
pipper skrev:Her hakker det af h....... til.
Har du prøvet at slå IFC/24p Smooth Fil til?
Af Grumpy Kiwi
#95382
pipper skrev:
Grumpy Kiwi skrev:Er jeg den eneste det synes at g20 har en ekstrem dårlig responstid? Synes ikke billedet er halvt så godt når man spiller som på mit gamle Samsung ue40b6056
Du er ikke den eneste. Jeg har så ikke brugt mit til at spille på men ser alm. tv.
Her hakker det af h....... til.
Tror det svarer til 8-10 ms på en LCD skærm.
Jeg er skuffet over tv'et.
synes ikke det er så galt når jeg ser tv. Kommer meget an på udsendelsen. Men tror jeg skal prøve de forskellige hdmi indgange, har lige haft min Xbox 360 tændt på tv'et og den er sat til i hdmi nr 4 og der var der ikke det store problem med slør. Så skal lige prøve at have min ps 3 sat til i den og hjælper det må der jo så være forskel på indgangene. Kan jo også være min ps3 men så må den bare skiftes til en slim
Af pipper
#95383
bantam skrev:
pipper skrev:Her hakker det af h....... til.
Har du prøvet at slå IFC/24p Smooth Fil til?
Ja, og det bliver det desværre værre af.
Af bantam
#95388
Grumpy Kiwi skrev: synes ikke det er så galt når jeg ser tv. Kommer meget an på udsendelsen. Men tror jeg skal prøve de forskellige hdmi indgange, har lige haft min Xbox 360 tændt på tv'et og den er sat til i hdmi nr 4 og der var der ikke det store problem med slør. Så skal lige prøve at have min ps 3 sat til i den og hjælper det må der jo så være forskel på indgangene. Kan jo også være min ps3 men så må den bare skiftes til en slim
Husk at hvert input (f.eks. HDMI-portene og TV-tunerne) har individuelle indstillinger i menuen. Det kan forklare forskellene.
Af Fredtoft
#95391
Virt skrev:
phytoplankton73 skrev:1) USB nøglerne skal være formateret i FAT32. Lige nu er den nok formateret som NTFS
Den er formatteret som FAT32,det tjekkede jeg på min PC og den virker jo også fint nok i et Samsung 7050,men bare ikke i mit G20.
Optagefunktionen i G20 kræver en USB harddisk på mindst 160GB.
Man kan altså ikke bruge en standard USB memory stick.

Jeg har dog ingen ide om hvorfor den ikke kan vise billeder eller andet fra den.
Af bantam
#95397
pipper skrev:
bantam skrev:
pipper skrev:Her hakker det af h....... til.
Har du prøvet at slå IFC/24p Smooth Fil til?
Ja, og det bliver det desværre værre af.
Det lyder underligt. IFC fungerer rent faktisk på G20 - modsat på G10, hvor IFC ingen reel funktion havde. På G20 blev billedet mere flydende med IFC slået til i de tests, jeg har lavet.

Måske er der andre brugere af G20, der kan byde ind med nogle obsevationer her? Måske er det en bestemt kombination af indstillinger, der driller pipper.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14