Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9744
Jeg er godt tilfreds med læsbarheden på skærmen, men tekst ER mindre end på en 19" skærm. Du kan jo sammenligne dot-pitchen og udregne den procentuelle forskel.
Af pwiese
#9759
yakken skrev:Desværre så kan det ikke anbefales at bruge længere kabler end 2 m. Det er meget usandsynligt at du kan føre et DVI signal 10 m uden en forstærker, men det er muligt at de 5 m vil fungere - jeg ville dog ikke forvente det umiddelbart.
Jeg bruger selv et 5 m DVI kabel, til omkring 200 kr, og jeg oplevede ingen forringelse at kvalitet da jeg begyndte at bruge det kabel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9770
Det afhænger af kvaliteten af DVI forbindelsen på grafikkortet. Hvis det kan leve op til DVI normen, som er de fulde 165 MHz, så kan signalet føres længere, men mange kort har desværre problemer med at leve op til DVI standarden og der kan der opstå problemer.
Af SLL
#9958
Spørgsmål:

Jeg benytter Auto "power off" strømbesparende monitor mode, i windows power indstillinger. Det virker fint, men når man kommer tilbage til skærmen og "vækker" den til live igen (power on), så tager det ca. 5-10 sekunder før brightness og contrast er fuldt tilbage vendt til skærmen. Er det helt normalt?

Og så har jeg tænkt lidt på, om skærmens elektronik levetid tager skade på sigt, ved at lave power off/on mange gange i løbet af en dag?

Mvh. SLL
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9971
Det er helt normalt at skrærmen lige skal "varme op".

Der burde ikke være nogen risiko ved at lade skærmen gå i dvale/off-tilstand. Det skåner ikke mindst miljøet og også selve skærmen at den ikke er tændt altid.
Af SLL
#9975
ok tak for svaret,

Tja.. det er vel også lavet til at kunne holde. Jeg er stadig 100% tilfreds med skærmen. I hurtige FPS spil (Farcry, battlefield2, F.E.A.R.) - er jeg faktisk rimelig imponeret over hastigheden på skærmen. Jeg syntes den er ligeså hurtig som LG's 8ms S-IPS panel (L2000C), hvis ikke hurtigere. Og farverne syntes jeg specielt godt om. Den sorte farve er kulsort, hvilke den ikke var på S-IPS panelet. Det giver en bedre dybdevirkning.
Af VK
#10314
Hej Alle!

Nu blev der nævnt her, at skærmen kan direkte sammenlignes med Samsungs 214T, da de begge bruger det samme panel. Men 214T har vist en 21,3" panel
Er størrelsen på panellerne ens, eller 214T er faktisk større end 2007FP ?
Eller bruger 2007FP det samme panel som Samsung 204B/TS ?

En anden ting:
Er der nogen der ved hvilket strømforbrug har 2007FP ?
På Dells hjemmeside er der en specs-fil, men feltet med strømforbug i drift er tom...
http://one-link.de/?9N8GD854
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#10317
Hvor står der at de bruger samme panel? Det er jo ikke samme størrelse de to skærme har, så det kan ikke være samme panel. Jeg skriver i anmeldelsen at den kunne ses som en konkurrent til 214T - ikke at de er ens.

204B har et TN panel og kan slet ikke sammenlignes med 2007FP. 204Ts har samme panel, men bruger ikke overdrive. Alt dette kan du jo også finde svar på ved at søge i vores panelsøgnings-database.

Strømforbruget ligger nok i samme omegn som 204T - dvs. omkring 60 W.
Af urup
#10519
Har også lige selv fået denne flotte skærm, lige inden tilbudet stoppede.

Så vidt jeg kan forstå/læse mig frem til har skærmen firmware version A03, da de har ændret panel navnet til UW473 (stadig S-PVA så vidt jeg kan google mig til).
Det har ingen pixelfejl :)

Responstiden er, som også nævnt i testen, synlig i test, men jeg lagde ikke mærke til noget i film, unreal tournament eller bf2.
Jeg kørte også en "input lag" test på skærmen, og resultatet kan ses her:
http://urup.net/misc/input_lag.jpg
Desværre er lukkerhastigheden på mit kamera ikke ikke optimal (1/30).

Farverne er rigtig gode, og i "desktop mode" er alle dithering problemer væk, ligesom på A02 modellerne.
Det er dog stadig at finde i Gaming og Multimedia mode.

Lyset er rimelig homogent, dog en lille smugle lysere i hjørnerne, men stadig ikke noget nær eksempelvis samsungs 204B (der er meget lys i bunden).

Jeg kan varmt anbefale skærmen hvis ikke man er en top gamer, og specielt hvis man opgraderer fra en 17" CRT der kun kunne køre 75 hz som min gamle samtron.
Af lalle
#10586
Hej folkens.

Jeg bestilte skærmen i onsdags (sidste dag for tilbudet)...troede jeg...der gik nemlig noget galt :(

Men efter at have grædt snot i dag fandt jeg så et andet tilbud i MetroXpress, hvor den lander på 3654,- - tilbuddet er ikke at finde på Dells hjemmeside, men ham jeg snakkede med hos Dell checkede det og fortalte, at tilbuddet er rigtigt nok.

Så man stadig nå det :) ...til næsten den samme pris!
Af cederstrom
#10658
Kan du uddybe det tilbud? Og er det noget der stadig kan benyttes?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#10660
Ja, men så skal du ringe til Dell. Du kan ikke bestille den over nettet til den pris. Jeg går ud fra at du blot kan oplyse at du så tilbuddet i Metroexpress - jeg har selv set reklamen i gårsdagens avis og det lignede bestemt ikke en trykfejl.
Af cederstrom
#10664
Lækkert, mange tak :)

Så tror jeg det bliver sådan en, men vil da gerne lige høre om i andre syntes det lyder fornuftigt.

Den skal primært bruges til programmering, så det er vigtigt for mig at sort tekst står pænt/skarpt på en hvid baggrund.

Grunde for at vælge 2007FP:
- S-PVA panelet skulle have god sort/hvid, hvilket skulle give en god tekst på skærmen?
- Kan godt lide at skærmen er lidt længere, kan ikke rigtig se hvad jeg skal bruge en bredere skærm til

Ander skærme jeg har overvejet:
Samsung 225BW
+ Størrer skærm
- Bredformat, som jeg igen ikke ved om jeg kunne blive glad for
- TN panel, ved ikke om det betyder så meget?

2007WFP
+ På tilbud (Længe level Metro Express tilbudet... så betyder dette ikke så meget)
- Bredformat

Er der nogen skærme jeg burde have haft med i overvejelserne?

Syntes det er svært at vælge skærme... nok mest fordi man ikke rigtigt kan tage et sted hen og sammenligne dem allesammen ved siden af hianden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#10665
Jeg sætter også selv pris på at skærmen ikke er bredformat - jeg har oftere brug for plads i højden end jeg har i bredden. Det er trods alt meget få hjemmesider der er så brede :)

Det er korrekt at den sorte farve på 2007FP er bedre end det du vil få på de andre modeller. Jeg er ret begejstret for mit eksemplar.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9