Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#82215
Megn af den uro de sidste to tests på B&O's TV har skabt, tror jeg også bunder i at i markedet, reelt ikke har kendt til B&O's TV. Fordi de har aldrig været med i en test.
De fleste tests som laves, fokuserer 100% på prisen, og det er altid vindere med teksten, et godt køb til prisen, et fund til de penge osv. men man har reelt ikke set på hvilket billede disse testede produkter har givet. Bang & Olufsen eller Loewe vil aldrig kunne vinde disse tests, fordi produkterne er opbygget efter totalt andre kriterier, og nogle langt større krav til holdbarhed og totalløsninger. Pioneer og Panasonic har været testet hos lidt dybere testere. Men normalt går magasinerne ikke så dybt på produkterne som det gøres hos Flatpanels.dk, Highfidelity (Når det omhandlede lyd, men også billedprodukter indimellem), og hifi4all.dk og recordere.dk kommer også meget godt efter, dog går ingen af de to sidste så dybt ved også at lave målinger- Men ellers tager de også en større tur rundt om produkterne.
Jeg tror det kunne have været interessant at have haft de øvrige B&O modeller til test tidligere også. Fordi jeg tror det kunne have været med til at få disse produkter forklaret, og en øjenåbner for, at kunden ikke blot køber flot æstetisk design. Men at indholdet også er i orden og performer rigtig godt.
Af ctacta
#82236
BeoBrian,

Jeg tror alle der har oplevet BV10, har det indtryk at den performer godt, og har et virkelig godt sortniveau og detaljerigdom. Måske er den virkelig det bedst ydende LCD (LED-edge) tv på marked lige nu, efter nogens mening (dele af indlægget slettet. Hold dette til den anden tråd. Rasmus Larsen)

Dog vil jeg personligt sætte lidt spørgsmålstegn ved dette, da BV10's motor er chassiet fra BV8, og ikke den langt mere avancerede engine i BV7 familien. Og der tror jeg at BV10 blir væltet af pinden når I får BV7-55 bragt ud til test.
Af BeoBrian
#82250
ctacta skrev:BeoBrian,

Jeg tror alle der har oplevet BV10, har det indtryk at den performer godt, og har et virkelig godt sortniveau og detaljerigdom. Måske er den virkelig det bedst ydende LCD (LED-edge) tv på marked lige nu, efter nogens mening, men der hvor kæden er hoppet, er den award kategori den er havnet i, og hvor pris/performance skal balancere iflg. retningslinjerne og det man hidtil har bedømt efter. Det havde måske været på sin plads at lave en ny reference-award, og i dette tilfælde en LCD (LED-edge) subkategori. Det var måske der hvor BV10 skulle have været placeret.

Dog vil jeg personligt sætte lidt spørgsmålstegn ved dette, da BV10's motor er chassiet fra BV8, og ikke den langt mere avancerede engine i BV7 familien. Og der tror jeg at BV10 blir væltet af pinden når I får BV7-55 bragt ud til test.
Jeg kunne næsten bedre forstå hvis folk reagerede som de har gjort, hvis der havde været oprettet en ny award kategori i forbindelse med test af disse TV. Fordi det kunne opfattes underligt. Det er jo Flatpanels.dk egen holdning og beslutning at de synes man får et godt billede til prisen på eksempelvis BeoVision 10. Det kan man ikke anfægte, og at der så yderligere er lagt vægt på byggefinish, lydkvalitet og så videre, er jo det der hører med når man tester et produkt i dybden. Ellers så skulle kategorien hedde Topaward - Billede. Fordi hvis der ikke må kigges på andet end billedet, så skal man vel egentlig tage alle eksisterende tests om.
Man er nødt til at nævne alle de ting man møder omkring et produkt, og det vil altsammen være med til din bedømmelse.
Af BeoBrian
#82251
Men jeg synes vi bør give plads i denne tråd til de brugere, som måtte have nogle spørgsmål til produktet, features eller lignende. Og så lade den diskussion omkring Award uddelingen, foregå i den anden tråd som er oprettet.
Hvis der er nogen som har spørgsmål til produktet, kan det være rart at de kan blive stillet her. Så kan vi ikke alle blive enige om, at det er det denne tråd skal bruges til nu.
Af ctacta
#82266
Ok BeoBrian,

Men kan du så ikke lige forklare os 1. hand hvad den coating gør ved frontglasset? Den skulle iflg. Flatpanels KUN reducere reflektioner, men går man ind hos en forhandler, så fortæller han at den også forøger konstrasten og at billedet er lidt anerledes med denne coating.

Ergo betyder dette at coating HAR en indflydelse på billedkvaliteten og ikke som Rasmussen har anført flere gange, at om der er coating eller ej, så har dette ingen indflydelse på billedkvaliteten.

Det er som tidligere fremført af mig umuligt at lave an coating som ikke påvirker billedkvaliteten for forbrugeren, i så fald er det verdens første og eneste 100% transparente overfladebehandling.

Og hvis du kan fortælle lidt mere - uden at bryde forretningshemmeligheder - er det så ikke korrekt at en antireflekscoating er yderst kompliceret proces? og mange lag der lægges på en eller samme arbejdsgang?

Tak (':)')
Senest rettet af ctacta 5. dec 2009, 15:01, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#82270
ctacta skrev:Men kan du så ikke lige forklare os 1. hand hvad den coating gør ved frontglasset? Den skulle iflg. Flatpanels KUN reducere reflektioner, men går man ind hos en forhandler, så fortæller han at den også forøger konstrasten og at billedet er lidt anerledes med denne coating.

Ergo betyder dette at coating HAR en indflydelse på billedkvaliteten og ikke som Rasmussen har anført flere gange, at om der er coating eller ej, så har dette ingen indflydelse på billedkvaliteten.

Det er som tidligere fremført af mig umuligt at lave an coating som ikke påvirker billedkvaliteten for forbrugeren, i så fald er det verdens første og eneste 100% transparente overfladebehandling.

Og hvis du kan fortælle lidt mere - uden at bryde forretningshemmeligheder - er det så ikke korrekt at en antireflekscoating er yderst kompliceret proces? og mange lag der lægges på en eller samme arbejdsgang?
Vil du ikke lade vær med at kalde mig Rasmussen, når jeg hedder Rasmus Larsen?

Jeg siger ikke den ikke har en effekt, men den har ikke nogen effekt på den billedkvalitet, som LCD panelet og billedmotoren kan skabe (og derfor ikke afgørende). Jeg har argumenteret for, at dette ikke har betydning i forhold til min mening om BV10 som helhed, ligesom de marginale forskelle der ligger i størrelsesvarianter af andre Tv, heller ikke har betydning for min overordnede holdning.
Der var også forskelle mellem Pioneers 50 tommer og 60 tommer, men de er marginale og uden betydning for en retningslinje, som vores anmeldelse er. Læs venligst mit tidligere indlæg om dette igen.

Generelt kører du rundt i petitesser, som ikke har betydning. Det er irrelevant, ligesom dine kommentarer på HDMI revision, service menu osv. Det virker mere og mere på mig som om du har et togt frem for kommentarer til en anmeldelse, fordi dine argumenter efterhånden er så udvandede.
Af ctacta
#82273
Beklager forvirringen omkring Rasmus og Rasmussen, det er mig der bytter rundt på Jeres 2 navne.

Panel og engine er ens, ja, men det er frontglasset ikke, og derfor ER performance det heller ikke, da det er umuligt at fremstille en coating der er 100% transparent.

Nu var spørgsmålet ikke stillet til dig, men til BeoBrian, du har jo gentagende gange gjort opmærksom på din argumentation, som jeg og andre fortsat har meget svært ved at forstå. Det samme kan forhandleren på Strandvejen heller ikke forstå, der er alt andet lige forskel, uanset hvad du så måtte påstå Rasmus.

Venligst (':)')
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#82275
ctacta skrev: Nu var spørgsmålet ikke stillet til dig, men til BeoBrian, du har jo gentagende gange gjort opmærksom på din argumentation, som jeg og andre fortsat har meget svært ved at forstå. Det samme kan forhandleren på Strandvejen heller ikke forstå, der er alt andet lige forskel, uanset hvad du så måtte påstå Rasmus.
Det er fordi du konsekvent læser den forkert. Men lad nu det ligge. Jeg har svaret på spørgsmålet, som jeg ser det. At vi misforstår hinanden over tekstsprog i et indledende indlæg, bør ikke skabe hele grobunden for resten af samtalen, og nu har jeg præciseret hvad jeg mener, som jeg tror du misforstod det i starten.
Der er jo ingen der siger vi skal være enige. Heller ikke med dem på Strandvejen. :)
Af Otto J
#82280
Hvis jeg lige må mægle lidt, så tror jeg det er et simpelt spørgsmål om at du, Rasmus, skriver at der ikke er forskel, når dét jeg tror du mener er at der ikke er en forskel der er væsentlig nok til at ændre på konklusionen.

Når det er sagt, så synes jeg det, hvis det er muligt, ville være relevant med en omtale af hvad det egentlig er man får for merprisen, hvadenten det har mærkbar indflydelse på den reelle billedkvalitet eller ej. Det må siges at være en ret væsentlig beslutning for potentielle købere, om de skal lægge de 6k ekstra eller ej.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#82281
AV Precision skrev:Hvis jeg lige må mægle lidt, så tror jeg det er et simpelt spørgsmål om at du, Rasmus, skriver at der ikke er forskel, når dét jeg tror du mener er at der ikke er en forskel der er væsentlig nok til at ændre på konklusionen.
Ja, det er det jeg mener, og det synes jeg også selv jeg har uddybet nu. :)
Af Lauritzen
#82510
Hej Rasmus og Yakken, For at vende tilbage til TV'et har jeg et par i mine øjne ret tv orienterede spørgsmål til brugen af BV10 på daglig basis.

Jeg har oplevet BV10 i butikken og blev en smule urolig da fjernsynet blev tændt og tæppet blev trukket fra og et lille gråt ur kom til syne på skærmen. Har jeres oplevelse været at tv'et er lang tid om at starte op(konsekvent?) og hvordan oplever i ventetid mellem kanalskift osv? Ved ikke om i også tester dette med en analog antenneindgang fra en antenneforening eller om i bruger DVB-T som supplement til CD's sagem boks(dens svartider er jo irrelevant for tv'ets performance på det punkt)?

Tak for nogle gode tests, ved da ihvertfald hvad der skal spares op til nu.

-Lauritzen
Af macsat
#82514
Lauritzen skrev: Jeg har oplevet BV10 i butikken og blev en smule urolig da fjernsynet blev tændt og tæppet blev trukket fra og et lille gråt ur kom til syne på skærmen. Har jeres oplevelse været at tv'et er lang tid om at starte op(konsekvent?) og hvordan oplever i ventetid mellem kanalskift osv? Ved ikke om i også tester dette med en analog antenneindgang fra en antenneforening eller om i bruger DVB-T som supplement til CD's sagem boks(dens svartider er jo irrelevant for tv'ets performance på det punkt)?
Jeg kan svare på i hvert fald et par af spørgsmålene.

Det grå ud, er DVBHD modulet der er en smule langsomt om at starte op. Dette er konsekvent, og gælder alle B&Os nuværende produkter med DVBHD modulet, hvis man vel at mærke benytter DVB (T/C).
Det er noget der arbejdes på i Struer. Altså at optimere software til at give hurtigere opstartstid af modulet. Zapning går efter min mening i et ganske fornuftigt tempo, ikke noget jeg har tænkt over er langsomt eller trægt.

Hvis du benytter analog tuner er der ingen opstartstid, der vil der være billede når gardinerne går til siden. Derudover vil zap med analog være instant. Altså ganske som ved alle andre analoge TV.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
#82518
lauritzen:

det er rigtig det går meget langsomt.... har selv et BV8-40 som også har sådan et ur nå tv´et starter op det sys jeg er lige langsomt nok.... men zapning går okay.... jeg oplever dog tekst tv som forholdsvis langsomt især når man går ud af tekst tv igen går 3-4 sek før billedet kommer frem ca....

men ellers i det daglige brug går det fornuftigt men godt der ikke er mere vente tid end tilfældet er lige pt..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#82527
Lauritzen skrev:Hej Rasmus og Yakken, For at vende tilbage til TV'et har jeg et par i mine øjne ret tv orienterede spørgsmål til brugen af BV10 på daglig basis.
Min oplevelse er meget lig den mascat og rhino fortæller. Jeg benyttede dog fortrinsvis HDMI kilder i testen - blandt andet min eksterne Canal Digital boks - og her kommer der billede på så snart gardinerne trækkes til side.

Kanalskift foregår med fin hastighed efter min mening. Ikke lige så hurtigt som på de analoge tunere i nogle af de bedste billedrørs-Tv, men det er der endnu ingen fladskærme der kan præstere.
Senest rettet af Rasmus Larsen 8. dec 2009, 14:44, rettet i alt 2 gange.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12