Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jbplum
#80069
Jeg tog fejl - SL8000 er faktisk billigere.

Gik ud fra priserne på hifipriser.dk, men uden at se, at den for sl8000's vedkommende kun var baseret på én forhandler. Pricerunner.dk hjælper lidt bedre...:)

jbplum
Af hlh
#80072
Den anden ting som adskiller SL8000 og SL9000 er baggrundsbelysningen på LCD panelet. I princippet skulle LG med SL9000 (og Led baggrundsbelysning) opnå et bedre kontrast og sortniveau sammenlignet med SL8000
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#80084
Edge LED giver ikke pr. default bedre kontrast. Både CCFL oc Edge LED har samme forudsætning for at styre baggrundsbelysningen, så du kan ikke fortage den generelisering. Det vil være selve LCD panelet, dvs. de flydende krystaller, der afgør sortniveauet når den dynamiske kontrast deaktiveres.
Af claudie80
#80105
Super... ar aldrig set et SL8000... Det vil sige at 8000 ikke har det grå plastsik men er helt sort (med metalkant)?
Tjaa...det var det jeg så i østrig ihvertfald.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#80124
Hillig skrev:Ja, eller LH9500 som blev fremvist i Sverige - forsvandt den også i mængden ?

/Mikael
LG siger, at LH9000 hvert fald ikke kommer. LH9500 kigger man stadig på.
Af Ellested
#80202
Har købt et LS9000 og er rimeligt tilfreds. Der er problemer med sort niveauet selv ved meget små betragtningsvinkler. Lyden er ganske forfærdelig, men det må man jo forvente når det er så slankt. Billedet er dog rigtigt flot når man ser bort fra det lidt ujævne sort niveau.
Af hlh
#80225
led baggrundsbelysning giver mulighed for en meget dybere dæmpning af baggrundsbelysningen sammenlignet med den traditionelle CCFL baggrundsbelysning og dermed mulighed for et bedre sortniveau og kontrast. Dette er bla bevidst af Samsung[/code]
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#80231
Som jeg også skrev: Uden dynamisk kontrast er der ikke forskel på hvordan teknikken fungerer. Du kan reelt ikke opnå den helt sorte farve på andet end en helt sort baggrund. Samsung ændrede desuden selve panelet med deres LED TV, hvilket ydermere betød at de kunne lukke bedre af for lyset - dvs. de flydende krystaller var en ny generation.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#82613
Sten skrev:TrustedReviews har i dag offentliggjort deres test af omtalte LED-TV her: http://www.trustedreviews.com/tvs/revie ... -LCD-TV/p1
Han fremhæver også betragtningsvinklerne:
Having started down a negative path, I might as well get to the end of it before becoming more upbeat by pointing out, too, that the 42SL9000’s viewing angle is really very limited indeed - particularly if you’re likely to be sat rather close to the screen.

Jeg må dog pointere igen, at betragtningsvinklerne gør sort meget svag. Ovenstående linje beskriver ikke rigtig dette forhold, så tjek eventuelt filmen i anmeldelsen - den er efter min mening ret væsentlig.
Af LaidBackLion
#94846
Hejsa - jeg er den glade ejer af denne LG42SL9000 skærm - jeg er 1.gangskøber af disse fladskærme da mit 28' tommer philips - monster tv- har klaret sig fint indtil videre - men nu var det på tide at komme videre...

Synes lyden er noget nær ulidelig - der er en konstant "sizzling" el lavt støj på kanalerne. Har endda haft en tdc-mand forbi - men signalet fejlede intet?
Har så forsøgt diverse indstillinger men det har ikke hjulpet det store - nogen er har nogen forslag til afhjælpning af dette - det kan vel ikke passe der skal være en konstant "lille" støj?

Tak for et godt website!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#94870
Der er desværre rapporteret flere lignende sager med denne og SL8000/8500-modellerne. Det er åbenbart en gennemgående fejl ved denne generation.
Af LaidBackLion
#94873
yakken skrev:Der er desværre rapporteret flere lignende sager med denne og SL8000/8500-modellerne. Det er åbenbart en gennemgående fejl ved denne generation.
Tak for svaret - det er da utroligt at man erhverver sig et tv til ca 8500 dask og så kan det ikke engang give ok lyd - er der virkelig intet at gøre? ...synes ikke det er noget jeg "kan leve med" i længden....
Af expressia
#98108
Var forbi Elgiganten idag, lørdag 1.maj , for at tage et kig på SL9000. Turen var aldeles rædselsfuld pga menneske overfyldt butik og 2 ekspedienter til 50 kunder. Men tv'et var super flot og billedet fantastisk!

Har dog set tre forskellige angivelser af responstid på SL9000. Dels 2,4ms, 2,0 ms og 1,0 ms . Hvilket er det korrekte?

:)