Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cubexc
#79217
Leviathan skriver:
Jeg er bestemt ikke enig. Det er lige netop Flatpanels force, at bedømmelsen udelukkende er udfra, hvordan tv'ets billedkvalitet er. Hvis de gik væk fra dette, ville de være ligesom næsten alle andre anmeldere ude i internettets verden - nemlig subjektive vurderinger, jeg ikke kan bruge til noget, for hvad er deres indgangsvinkel? Det skriver anmelderne aldrig noget om. Det gør man til gengæld her på Flatpanels. Måske man fra Flatpanels side skal gøre det fuldstændigt klart, at man går efter ISF-standarderne HVER gang der anmeldes tv?

For mig at se er det lige netop udfra billedkvaliteten man kan foretage det tætteste man kommer en objektiv anmeldelse af et tv! Alle de andre dele af et tv, såsom design og features er mere en subjektiv vurdering. Det skal da også med, men som alle subjektive vurderinger kan det ikke vægte ligeså højt. Hvad bruger man da mest et tv til? Forhåbenlig at se tv på

Når det så er sagt, er vurderingen af korrekt billedkvalitet i sidste ende et subjektiv valg, da alle tv har fejl og mangler på billedsiden, så må man opveje hvilke man bedst kan leve med. Et godt eksempel er de to bedste tv på markedet lige nu: Panasonic V10 og Samsung B855. Her vil det være en subjektiv vurdering, hvilket man mener har bedst billekvalitet, netop fordi ingen af dem er perfekte. Samsung kan indstilles til at komme tættest på korrekt farvegengivelse, men Panasonic har bedre sortniveau. Samsungs gamma er for mørk især i mørke scener, mens Panasonics gamma er for lys. Hvad er så bedst? En subjektiv vurdering, efter min mening

For mig at se skal en bedømmelse af et tv se på, hvilke fejl det har ift korrekt billedgengivelse. Det at producere et tv uden disse fejl er i sig selv en kæmpe præstation.

Når Philips er komplet ligeglade med korrekt billedgengivelse, er det vel ikke så underligt, at de ikke får så god en anmeldelse her på sitet?
Jeg er helt uenig i din omtale af diverse tests på nettet. Der er rigtig mange der også gør meget ud af at teste TV med diverse kalibreringsudstyr. Det er helt nødvendigt for at blive respekteret.
Nu taler du selv meget om at være så objektiv som mulig, og derefter nævner du V10 og B855 som de bedste TV på markedet p.t. Det er vel også din subjektive bedømmelse. Der sælges vel også stadig Pioneer TV.
Tilbage til emnet. Jeg mener godt der kan laves en relativ objektiv bedømmelse på de parametre jeg nævnte. Tag et tilfældigt testet TV og gør det til referencemodel. Alle efterfølgende TV testes op imod dette. Hvad er bedre og hvad er dårligere.
Jeg er helt enig i at billedkvaliteten skal vægtes højst (50-60 %) hvor de øvrige kriterier kan få 10% hver, eller hvad ved jeg.
Af Leviathan
#79219
cubexc skrev:Leviathan skriver:
Jeg er bestemt ikke enig. Det er lige netop Flatpanels force, at bedømmelsen udelukkende er udfra, hvordan tv'ets billedkvalitet er. Hvis de gik væk fra dette, ville de være ligesom næsten alle andre anmeldere ude i internettets verden - nemlig subjektive vurderinger, jeg ikke kan bruge til noget, for hvad er deres indgangsvinkel? Det skriver anmelderne aldrig noget om. Det gør man til gengæld her på Flatpanels. Måske man fra Flatpanels side skal gøre det fuldstændigt klart, at man går efter ISF-standarderne HVER gang der anmeldes tv?

For mig at se er det lige netop udfra billedkvaliteten man kan foretage det tætteste man kommer en objektiv anmeldelse af et tv! Alle de andre dele af et tv, såsom design og features er mere en subjektiv vurdering. Det skal da også med, men som alle subjektive vurderinger kan det ikke vægte ligeså højt. Hvad bruger man da mest et tv til? Forhåbenlig at se tv på

Når det så er sagt, er vurderingen af korrekt billedkvalitet i sidste ende et subjektiv valg, da alle tv har fejl og mangler på billedsiden, så må man opveje hvilke man bedst kan leve med. Et godt eksempel er de to bedste tv på markedet lige nu: Panasonic V10 og Samsung B855. Her vil det være en subjektiv vurdering, hvilket man mener har bedst billekvalitet, netop fordi ingen af dem er perfekte. Samsung kan indstilles til at komme tættest på korrekt farvegengivelse, men Panasonic har bedre sortniveau. Samsungs gamma er for mørk især i mørke scener, mens Panasonics gamma er for lys. Hvad er så bedst? En subjektiv vurdering, efter min mening

For mig at se skal en bedømmelse af et tv se på, hvilke fejl det har ift korrekt billedgengivelse. Det at producere et tv uden disse fejl er i sig selv en kæmpe præstation.

Når Philips er komplet ligeglade med korrekt billedgengivelse, er det vel ikke så underligt, at de ikke får så god en anmeldelse her på sitet?
Jeg er helt uenig i din omtale af diverse tests på nettet. Der er rigtig mange der også gør meget ud af at teste TV med diverse kalibreringsudstyr. Det er helt nødvendigt for at blive respekteret.
Nu taler du selv meget om at være så objektiv som mulig, og derefter nævner du V10 og B855 som de bedste TV på markedet p.t. Det er vel også din subjektive bedømmelse. Der sælges vel også stadig Pioneer TV.
Tilbage til emnet. Jeg mener godt der kan laves en relativ objektiv bedømmelse på de parametre jeg nævnte. Tag et tilfældigt testet TV og gør det til referencemodel. Alle efterfølgende TV testes op imod dette. Hvad er bedre og hvad er dårligere.
Jeg er helt enig i at billedkvaliteten skal vægtes højst (50-60 %) hvor de øvrige kriterier kan få 10% hver, eller hvad ved jeg.
Ok, så kom med en anmeldelse af dette Philips tv, med brugbare målinger og holdninger til korrekt billedgengivelse!

Jeg tog netop Pioneer ud, da dette tv udgår! De andre to er interessante, da de ligger så tæt op ad hinanden, hvad angår korrekt billedgengivelse, at det i sidste ende bliver en subjektiv vurdering. Hvilke tv mener du ligger tættere op ad en ISF-standard end disse to tv?

Sorry det er lidt off-topic, men det drejer sig om, at grunden til dette tv ikke får så god anmeldelse, er jo netop fordi man ikke kan opnå et godt billede ift. ISF. Ja der er mange indstillingsmuligheder, men det betyder ikke, at man kan opnå det af den grund. Igen det er ikke Philips mål, så hvorfor skulle tv'et så kunne opnå det?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#79221
MadDuke skrev:Rasmus - jeg syntes du er rigtig dum !?!
Nu har jeg jo i et par måneder stort set kunne se 9704 hænge i min stue - da jeg har læst ~25 internet sites der har citeret Phillips forklaringer på hvor vidunderlig denne model er. Nu har du ødelagt alt for mig, da du faktisk har gået længere end at tænde tv'et og ødelagt min illution om et tv jeg ikke har set live.

Heldigvis er jeg jo i bund og grund ligeglad med hvad fag-eksperter mener om 'korrekte farver' så længe jeg har nogle gode speks at vise min nabo.

- Er det her god et sagligt indlæg? jeg ved det ikke men nu står det der ihvertfald!

Det skræmmende er at en del af mig faktisk føler sådan.... (altså bortset fra at du er dum!)
Hehe, tak for den humoristiske vinkel. Det gav mig et smil på læben :)
Ja, jeg tror det er den følelse flere sidder med her i tråden og nok derfor den har udviklet sig sådan her - desværre. Jeg ved ikke hvor Tv'et er udstillet endnu, men tag da et kig for dig selv.
Af cubexc
#79228
Leviathan skriver:
Ok, så kom med en anmeldelse af dette Philips tv, med brugbare målinger og holdninger til korrekt billedgengivelse!
Jeg synes generelt at http://www.hdtvtest.co.uk/ gør det godt.
Som jeg tidligere har nævnt synes jeg også at det tyske "HiFi Test TV-Video" gør det godt. De er vist ikke på nettet.
Jeg har egentlig også et godt øje til http://www.areadvd.de/index.php idet de også er meget beskrivende og relativt objektive. Det er i hvert fald min vurdering.
Af Sploink
#79231
Du linker til to sider som ikke har anmeldt tv'et.

Kunne godt tænke mig at læse alle de tests som åbenbart har dette som reference tv.
Af cubexc
#79240
Jeg vil gerne præcisere mine indlæg. Jeg har aldrig udtalt mig om sites der lovpriser dette TV. Jeg har udelukkende fundet det rigtigt at nævne disse sites, fordi det er nogle som jeg holder øje med og som jeg synes gør det godt. Der findes masser af sites som lovpriser dette TV på nettet (bare google PFL9704 og review) men om MAN synes de er troværdige er op til én selv at vurdere.
Af siccio
#79242
Syntes det er pudsigt så meget "fnidder" der kan komme ud af en anmeldelse.
Jeg er en af dem som gik spændt og ventede på denne anmeldelse, da jeg kraftigt har overvejet at købe det tv.
Denne anmeldelse gør det bare simplere for mig at vide hvad jeg skal kigge efter, samt vurdere hvad jeg selv syntes jeg kan leve med og vil have.
Det er jo ikke anderledes med filmanmeldelser, eller biler, mobiltelefoner og andet.
Det er jo folk selv, der skal træffe en afgørelse, anmeldelsen er jo bare et hint, i en bestemt retning.
I dette tilfælde korrekt farveangivelse.
Tror de fleste mennesker ville være ovenud tilfredse med dette tv, se bare hvad der bliver produceret og solgt generelt.
Der bliver jo også solgt flere mini anlæg og soundbar systemer en der bliver solgt højttalere som dækker hele det hørbare frekvens område.
Har jo også set mange film som har fået dårlig eller middelmådig anmeldelse, som jeg har syntes personligt var gode, og andbefalet andre at se.
Af Otto J
#79255
telum skrev:
Til AV precision: det skærer lidt i mine øjne når du skriver urelevant, vil du ikke nok skrive "irrelevant" i stedet? O_O
Det vil jeg rigtigt gerne prøve at huske, om ikke andet så fordi det er det eneste saglige og relevante argument der har været rettet mod mig i den her tråd.

Jeg gider ikke rigtigt kommentere de enkelte indlæg siden sidst jeg skrev noget, jeg har leveret masser af argumenter som ingen endnu har forsøgt at argumentere imod, jeg gider egentlig ikke levere flere før der er nogen der tager fat i bolden og forholder sig til kritikpunkterne, i stedet for bare at smide om sig med beskyldninger. At kritisere anmeldelsen for ikke at tage udgangspunkt i en kalibreret udgave af tv'et er skudt så langt forbi målet at jeg har en fornemmelse af at afsenderen ikke har læst anmeldelsen.

Edit: Jeg uddyber lige: Både jeg og især Rasmus har peget på nogle helt konkrete, målbare detaljer der kan og bør kritiseres ved pågældende tv. INGEN har forsøgt at argumentere for at disse detaljer er forkerte, eller hvorfor de skule være irrelevante ( 8) ). Det eneste folk kan komme med, er beskyldninger om dit og dat, og undren over hvorfor en stak anmeldelser der IKKE leverer en eneste faktuel oplysning, er uenige. Undskyld, men hvem er det lige der er forudindtaget i den her diskussion?
Af lennon
#79287
AV Precision skrev:
telum skrev:
Til AV precision: det skærer lidt i mine øjne når du skriver urelevant, vil du ikke nok skrive "irrelevant" i stedet? O_O
Det vil jeg rigtigt gerne prøve at huske, om ikke andet så fordi det er det eneste saglige og relevante argument der har været rettet mod mig i den her tråd.

Jeg gider ikke rigtigt kommentere de enkelte indlæg siden sidst jeg skrev noget, jeg har leveret masser af argumenter som ingen endnu har forsøgt at argumentere imod, jeg gider egentlig ikke levere flere før der er nogen der tager fat i bolden og forholder sig til kritikpunkterne, i stedet for bare at smide om sig med beskyldninger. At kritisere anmeldelsen for ikke at tage udgangspunkt i en kalibreret udgave af tv'et er skudt så langt forbi målet at jeg har en fornemmelse af at afsenderen ikke har læst anmeldelsen.

Edit: Jeg uddyber lige: Både jeg og især Rasmus har peget på nogle helt konkrete, målbare detaljer der kan og bør kritiseres ved pågældende tv. INGEN har forsøgt at argumentere for at disse detaljer er forkerte, eller hvorfor de skule være irrelevante ( 8) ). Det eneste folk kan komme med, er beskyldninger om dit og dat, og undren over hvorfor en stak anmeldelser der IKKE leverer en eneste faktuel oplysning, er uenige. Undskyld, men hvem er det lige der er forudindtaget i den her diskussion?
Enig. Og jeg synes faktisk at tråden samtidigt bevæger sig lidt ud i et minefelt. Det fede ved et testsite,er jo netop at det er uafhængig og kritisk.Og det nedbryder man altså lidt , når man går efter manden i stedet for bolden.
Brugeravatar
Af Johnjohn
#79291
godt test
latterlig tråd
Af jbartens
#79306
Johnjohn skrev:godt test
latterlig tråd
Kunne ikke siges bedre!
Af XXRay
#79376
Sploink skrev:Du linker til to sider som ikke har anmeldt tv'et.

Kunne godt tænke mig at læse alle de tests som åbenbart har dette som reference tv.
Såvidt jeg kan se har den tyske side lavet en første hånds anmeldelse af Tv'et d. 19 oktober 2009.

http://www.areadvd.de/hardware/2009/phi ... 9704.shtml

Konen synes ikke at designet med den sorte kant i bunden er pænt på 9704 så har nedlagt veto mod købet. Så hvor dårligere skærmen bliver anmeldt hvor nemmere det bliver for mig at leve med det. :(
Af Leviathan
#79480
XXRay skrev:
Sploink skrev:Du linker til to sider som ikke har anmeldt tv'et.

Kunne godt tænke mig at læse alle de tests som åbenbart har dette som reference tv.
Såvidt jeg kan se har den tyske side lavet en første hånds anmeldelse af Tv'et d. 19 oktober 2009.

http://www.areadvd.de/hardware/2009/phi ... 9704.shtml

Konen synes ikke at designet med den sorte kant i bunden er pænt på 9704 så har nedlagt veto mod købet. Så hvor dårligere skærmen bliver anmeldt hvor nemmere det bliver for mig at leve med det. :(
Nu er jeg ikke særlig begejstret for Areadvds anmeldelser ;) Jeg savner generelt målinger fra deres tests.
Af Helmuth
#79501
Rasmus Larsen skrev:Dette er i min mening en af de kritiske ting og jeg spurgte derfor Philips hvad man vægtede højest i sort vs shadow detail. Hvad svaret var, må I vente med til artiklen er online.
Hej - er artiklen om "Philips-mødet" gået i glemmebogen?
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 19