Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af loomp
#77407
Rigtig fin anmeldelse, der bl.a. gør at jeg har set mig varm på at anskaffe LG`s SL8000, men:

Så er der jo lige SL9000 - mit spørgsmål er så om forskellen på de to modeller kun er designet, samt "Trumotion" systemet? Eller er der andre mærkbare forskelle?

Er der nogen tidshorisont for frigivelsen af anmeldelsen af SL9000?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#77408
Fiske skrev:Tak for en god og informationsrig hjemmeside.

Jeg kan forstå at forskellen mellem SL8000 og SL8500 er, at de respektivt har plastik og rigtig mineralsk glas forrest, omend LGs hjemmeside beskriver begge som havende glas-front. Det leder frem til følgende spørgsmål:

1 - Findes SL8500 - altså den med rigtigt glas - i både 32", 37" og 42" ? Jeg kan nemlig kun finde det i 42"
2 - Er der tale om samme forskel mellem SL9000 og SL 9500 ?

Hvor vil der være en god chance for at se de nye TV i nærheden af Kbh ?

Mvh Jacob Fisker
Jeg tror ikke SL8500 kommer ned i de helt små tommer, men de andre størrelser burde dukke op snart.

Forskellen mellem SL9000 og SL9000 er ikke en glasfront. Det har de begge, men SL9500 har en lidt anden fod. Der kommer i øvrigt snart en test af SL9000.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#77409
Remmerboy skrev:når sl9000 engang bliver testet, kan i også se på, om der kunne blive problemer med tv-ophæng når stikkene er bagudvendte?
har en vogels efw 8345, og er lidt bekymret over, om den skinne tv'et hænger på, kommer til at blokerer stikkene.
hvis udgangene på sl8000 og sl9000 er identiske, findes der et billed af hele bagskærmen?
Jo det kommer vi naturligvis ind på. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#77410
loomp skrev:Rigtig fin anmeldelse, der bl.a. gør at jeg har set mig varm på at anskaffe LG`s SL8000, men:

Så er der jo lige SL9000 - mit spørgsmål er så om forskellen på de to modeller kun er designet, samt "Trumotion" systemet? Eller er der andre mærkbare forskelle?

Er der nogen tidshorisont for frigivelsen af anmeldelsen af SL9000?
Jeg har kigget lidt indledende på SL9000 og umiddelbart kan jeg sige, at de to skærme på flere områder ligner hinanden - men i sidste ende er de ret forskellige. Hvad jeg præcist mener med det må I vente med til anmeldelse er online i november. :)
Af jbartens
#77413
To be continued.......


Det burde du skrive istedet for..... Man er lidt spændt på de anmeldelser. Man kan næsten ikke vente.... :P
Af Fiske
#77456
Er det virkelig rigtigt, at man ikke måler sådan noget som, hvor hurtigt et fjernsyn reagerer - altså fra man trykker påknappen, til tv'et viser den næste station? Synes ikke jeg kan finde nogen information om dette.

Jeg har f.eks kigget på et Loewe Individual Selection 32" og det tager ca. 2-3 sek fra man trykker på fjernbetjeningen til apparatetviser den nye kanal - også selvom der ikke er tale om HD-kanaler.

Det synes jeg er rigtig irriterende - hvordan opfører disse LG SL8/9000 tv sig på dette punkt ?

mvh Jacob
Af GrummeKrumme
#77475
Er det virkelig rigtigt, at man ikke måler sådan noget som, hvor hurtigt et fjernsyn reagerer - altså fra man trykker påknappen, til tv'et viser den næste station? Synes ikke jeg kan finde nogen information om dette.

Jeg har f.eks kigget på et Loewe Individual Selection 32" og det tager ca. 2-3 sek fra man trykker på fjernbetjeningen til apparatetviser den nye kanal - også selvom der ikke er tale om HD-kanaler.

Det synes jeg er rigtig irriterende - hvordan opfører disse LG SL8/9000 tv sig på dette punkt ?

mvh Jacob
Jeg prøvede SL9000 i Elgiganten, og det tager da et par sekunder at skifte kanal, på alm. digital sd.
Af Sten
#77628
Til Rasmus Larsen ... andre må naturligvis også byde ind ;)

Nu har du haft muligheden for at teste og betragte følgende tre TV:
* LG 42" SL8000
* Panasonic TX-P42G10
* Panasonic TX-P42V10

Hvis du skulle vælge mellem de tre nævnte TV, hvilket ville du så vælge, når TV'et skal bruges til alm. TV kikkerig (egen antenne) samt en film i ny og næ på hhv. Blu-ray og DVD?

Obs! Ved "filmforevisning" på Blu-ray/DVD anvendes et separat lydanlæg ellers anvendes TV'ets egne højttalere.

En kort konklusion for dit valg vil være hjertelig velkommen. O_O
Af anarki
#77843
Fantastisk arbejde. Jeg synes at det er lækkert at der findes folk der bruger så meget af sin tid på at guide og hjælpe forbrugere! Som altid en meget detaljeret og flot beskrevet anmeldelse!

Tusind tak!

Mvh. Nikolaj
#77844
Fiske skrev:Er det virkelig rigtigt, at man ikke måler sådan noget som, hvor hurtigt et fjernsyn reagerer - altså fra man trykker påknappen, til tv'et viser den næste station? Synes ikke jeg kan finde nogen information om dette.

Jeg har f.eks kigget på et Loewe Individual Selection 32" og det tager ca. 2-3 sek fra man trykker på fjernbetjeningen til apparatetviser den nye kanal - også selvom der ikke er tale om HD-kanaler.

Det synes jeg er rigtig irriterende - hvordan opfører disse LG SL8/9000 tv sig på dette punkt ?

mvh Jacob
Vi har desværre ikke målt det, men der går hvert fald ikke 3 sekunder. SL8000 svarer nogenlunde til andre LG Tv. Prøv at find det hos en forhandler, så kan man hvert fald nemt danne sig et overblik over det.
Af tarok
#77849
Jeg synes at Rasmus Larsen yder en helt unik service via denne tråd at besvare uddybende spørgsmål på en allerede flot og tilbundsgående anmeldelse.

Nu kan jeg se, at nogle i tråden endda vil have RL til at besvare hvilket tv, han helst selv ville have af en stribe tv. Det synes jeg er lige at gå en tand for vidt. Når anmelderen beredvilligt besvarer grundigt på forskellige features og indtryk fra anmeldelsen, synes jeg dette burde være nok. Så bør man selv kunne slutte, hvilket tv, der bedst tilfredsstiller éns behov, for disse kan jo være vidt forskellig fra person til person.

Men jeg kan fuldt tilslutte mig den store ros til anmelderen, som der gives i tråden.. Jeg kender ikke et lignende sted med så høj kvalitet set med bruger-øjne. Mange tak for et storartet website.
Af Czuba
#77929
Hej Rasmus

Har du nogen dato på, hvornår testen af SL9000 er online??
Af Sten
#78015
Nu var det ikke for at være uforskammet overfor Rasmus, at jeg tillod mig at stille dette - i mine øjne - ret så interessante spørgsmål.

Nu betragter jeg Rasmus (undskyld du bliver omtalt i 3. person) som ekspert på sit felt. Dette kan sidestilles med, når et antal eksperter vurderer en gruppe af biler i FDM bladet "Motor". Her vil der af forskellige årsager være uenige om, hvilken der er bedst, billigst etc. til det ene og det andet. Dog udvælger hver af bedømmerne deres favoritbil med en efterfølgende årsag til valget.

Skal vi vende tilbage til fladskærmene, ja, så ser vi også at TÆNK, Ekstra Bladet, 3T og mange andre tidsskrifter udtaler sig med antal stjerner, fordele og ulemper etc. Jeg har dog mere tiltro til vurderingerne fra Rasmus, netop fordi jeg oplever, at der bliver foretaget en kvalitativ undersøgelse.

P.S.: Det er helt fint, hvis Rasmus ikke udtaler sig. Også respekt for det! ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 15