Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fing
#74484
Det var vel et meget godt bud på et TV, hvis man er ude efter lcd?
Hvis man har digitalt/hd signal ser det ikke ud til at der er meget der trækker ned på dette TV.
Det har ikke problemer med clouding/bleeding som Sony og har ikke slør som Samsungs led-lcd.
100hz der virker og god til panorering.
Hvordan er det i øvrigt til panorering i forhold til Pana X10 og G10? Mit X10 hakker tydeligt ved panoreringer.
Af AmdiSvin
#74489
Et godt spm som jeg ser frem til et svar på!! Endvidere kunne jeg godt tænke mig at høre hvorfor dette tv ikke har fået en anbefaling??
Af xcardman
#74490
Fing skrev:Det var vel et meget godt bud på et TV, hvis man er ude efter lcd?
Hvis man har digitalt/hd signal ser det ikke ud til at der er meget der trækker ned på dette TV.
Det har ikke problemer med clouding/bleeding som Sony og har ikke slør som Samsungs led-lcd.
100hz der virker og god til panorering.
Hvordan er det i øvrigt til panorering i forhold til Pana X10 og G10? Mit X10 hakker tydeligt ved panoreringer.
ved almindelig tv eller også dvd. Der er nemlig masser af udsendelser som hakker. Det er bare tydeligere end på crt tv. 42 tommer mod 28-32 tommer.
Af Fredtoft
#74505
Fing skrev:Det var vel et meget godt bud på et TV, hvis man er ude efter lcd?
Det har ikke problemer med clouding/bleeding som Sony og har ikke slør som Samsungs led-lcd.
Vær opmærksom på at der åbenbart kan være stor forskel på de benyttede paneler afhængig af størrelsen.

Jeg er i hvert fald stødt på en 40'' som havde en meget tydelig ujævn baggrundsbelysning/paneluniformitet. Som jeg læser anmeldelsen kunne det tyde på at det står anderledes til med de store størrelser, men på det eksemplar jeg har set var det tydeligt ved fx. større ensartede områder, som fx. en blå himmel.

Det er ikke noget du kan se på en sort baggrund, da TV'et netop har dynamisk baggrundsbelysning som ved en fuld sort skærm sænker baggrundsbelysningen for hele skærmen til et niveau, hvor problemet ikke kan ses. Hvis du har lejlighed til det vil jeg anbefale at sætte eksempelvis et fuldskærms 30% gråt billede på skærmen før du beslutter dig.

Hvad angår slør, er det muligvis ikke så problematisk som på Samsungs LED-modeller, men der er stadig trailing som på de fleste LCD-TV. På det område klarer dit plasma sig nok bedre.

I øvrigt er jeg enig i at den digitale tuner klarer sig fint, og at TV'et i movie-mode har pæne farver. Hvis man er til den slags er der endda et fuldt CM-system og gråskalajustering i brugermenuen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#74513
Fing skrev:Det var vel et meget godt bud på et TV, hvis man er ude efter lcd?
Hvis man har digitalt/hd signal ser det ikke ud til at der er meget der trækker ned på dette TV.
Det har ikke problemer med clouding/bleeding som Sony og har ikke slør som Samsungs led-lcd.
100hz der virker og god til panorering.
Hvordan er det i øvrigt til panorering i forhold til Pana X10 og G10? Mit X10 hakker tydeligt ved panoreringer.
Ja, fint bud hvis man satser på LED.

Der klarer panoreringer ganske fint. Der er ingen udbredt tendend til hakkeri, primært pga. et fair 100 Hz system.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#74515
AmdiSvin skrev:Et godt spm som jeg ser frem til et svar på!! Endvidere kunne jeg godt tænke mig at høre hvorfor dette tv ikke har fået en anbefaling??
Der er lidt jaggies på HDTV og så får man aldrig det helt optimale billede på billedprofilerne. Farverne mangler lige lidt præcision. Det er dog en helhedsvurdering, så en ting som fjernbetjeningen - som ikke er så heldig - tæller naturligvis også med.

Tv'et burde dog kunne ses i El Giganten; så kan man hvert fald selv få syn for sagerne.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#74516
Fredtoft skrev:
Fing skrev:Det var vel et meget godt bud på et TV, hvis man er ude efter lcd?
Det har ikke problemer med clouding/bleeding som Sony og har ikke slør som Samsungs led-lcd.
Det er ikke noget du kan se på en sort baggrund, da TV'et netop har dynamisk baggrundsbelysning som ved en fuld sort skærm sænker baggrundsbelysningen for hele skærmen til et niveau, hvor problemet ikke kan ses. Hvis du har lejlighed til det vil jeg anbefale at sætte eksempelvis et fuldskærms 30% gråt billede på skærmen før du beslutter dig.

Hvad angår slør, er det muligvis ikke så problematisk som på Samsungs LED-modeller, men der er stadig trailing som på de fleste LCD-TV. På det område klarer dit plasma sig nok bedre.
Den dynamiske kontrast kan slåes fra i menuen, men som nævnt i anmeldelsen af Tv'et, så oplevede jeg aldrig nogen form for clouding. Det du har bemærket skyldes ikke blot betragtningsvinklerne? De er nemlig begrænsede på Sharps ASV paneler og man oplever også et fald i sort fra selv lidt mindre vinkler.

Ja slør er slet ikke elimineret. Sharp LE700 er som sådan også på niveau med de bedre LCD modeller, men jeg er helt enig i, at plasma stadig er foran på dette punkt. Ingen af de to teknologier kan dog endnu sige sig fri for slør problemet.
Af Fredtoft
#74518
Rasmus Larsen skrev:
Fredtoft skrev:Det er ikke noget du kan se på en sort baggrund, da TV'et netop har dynamisk baggrundsbelysning som ved en fuld sort skærm sænker baggrundsbelysningen for hele skærmen til et niveau, hvor problemet ikke kan ses. Hvis du har lejlighed til det vil jeg anbefale at sætte eksempelvis et fuldskærms 30% gråt billede på skærmen før du beslutter dig.

Hvad angår slør, er det muligvis ikke så problematisk som på Samsungs LED-modeller, men der er stadig trailing som på de fleste LCD-TV. På det område klarer dit plasma sig nok bedre.
Den dynamiske kontrast kan slåes fra i menuen, men som nævnt i anmeldelsen af Tv'et, så oplevede jeg aldrig nogen form for clouding. Det du har bemærket skyldes ikke blot betragtningsvinklerne? De er nemlig begrænsede på Sharps ASV paneler og man oplever også et fald i sort fra selv lidt mindre vinkler.
Ja, det var i hvert fald ikke et problem med betragtningsvinklen, idet fænomenet var tydeligt også vinkeltret på panelet. Som på de fleste LCD-paneler var der bestemt et fald i sortniveau og farvemætning fra lidt mere skæve betragtningsvinkler, men problemet her var mere en fejl i intensitet eller farvetone i nogle bånd ned over den midterste del af skærmen.

Jeg havde ikke lejlighed til at konstatere om det primært var drevet af belysningen eller panelet, men både en blå himmel og et 30-40% gråt billede fremprovokerede problemet.

Nu skal man jo ikke begynde at drage mere forhastede konklusioner end at der kan være tale om et enkeltstående tilfælde, men jeg ville blot gøre opmærksom på at det måske er værd at se på, hvis man alligevel vil checke billedet ud i den butik man vil købe sit TV. Der skal nok dukke anmeldelser op af de mindre størrelser, som kan kaste lyst over om det er et generelt problem.

I øvrigt er det første gang jeg komfortabelt har kunne løfte en 40'' i en hånd :-) LED gør ikke alene noget for strømforbruget, men er også en fordel, hvis man skal montere sit TV på en gipsvæg.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#74519
Fredtoft skrev: Ja, det var i hvert fald ikke et problem med betragtningsvinklen, idet fænomenet var tydeligt også vinkeltret på panelet. Som på de fleste LCD-paneler var der bestemt et fald i sortniveau og farvemætning fra lidt mere skæve betragtningsvinkler, men problemet her var mere en fejl i intensitet eller farvetone i nogle bånd ned over den midterste del af skærmen.

Jeg havde ikke lejlighed til at konstatere om det primært var drevet af belysningen eller panelet, men både en blå himmel og et 30-40% gråt billede fremprovokerede problemet.

Nu skal man jo ikke begynde at drage mere forhastede konklusioner end at der kan være tale om et enkeltstående tilfælde, men jeg ville blot gøre opmærksom på at det måske er værd at se på, hvis man alligevel vil checke billedet ud i den butik man vil købe sit TV. Der skal nok dukke anmeldelser op af de mindre størrelser, som kan kaste lyst over om det er et generelt problem.
Ja det lyder mistænkeligt meget derhen ad, men det kan som du også er inde på også være selve panelet der fremprovokerer fejlen. Jeg har kun selv set 52" versionen, så jeg kan kun tale isoleret ud fra den.
Fredtoft skrev:I øvrigt er det første gang jeg komfortabelt har kunne løfte en 40'' i en hånd :-) LED gør ikke alene noget for strømforbruget, men er også en fordel, hvis man skal montere sit TV på en gipsvæg.
Hehe, ja. Jeg havde hidtil en grænse der gik ved omkring 46 tommer. Herover kunne jeg ikke selv løfte dem frem og tilbage på testbænken. Efter LED er kommet til, klarer jeg nemt en 52" tommer alene. Plasma-Tv er dog stadig nogle sataner rent vægtmæssigt. :)