Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#72296
Vi har overvejet at se lidt nærmere på nogle af de mange universalfjernbetjeninger der findes derude, men for ikke blot at se på de modeller vi lige selv kunne finde på, så vil vi godt have lidt input fra jer brugere. Hvilke universalfjernbetjeninger kunne I tænke jer at få med i testen? Eller er der overhovedet stemning for at vi tester sådanne ting?

Vi har naturligvis selv nogle idéer på forhånd. De modeller vi pt. har i tankerne kan ses herunder:

Logitech Harmony 1100
Logitech Harmony One
Philips Prestigo SRT9320
Philips Pronto TSU9300
Bang & Olufsen Beolink 5
One-for-all Xsight Touch

På forhånd må vi tage et forbehold: Vi kan ikke garantere, at vi kan skaffe os adgang til alle fjernbetjeninger.
Af kinoha
#72317
Dammm, det ku' I godt ha' gjort noget før :-)
Har for 3 uger siden købt Harmony One - og kan ikke få "skidtet" til at virke optimalt med mit gamle CRT-tv og Viasat's Pace boks. At se tekst-tv kræver f.eks. 2 klik for at komme ind, og 2 for at komme ud. Iflg. deres support kan det ikke ændres - surt at de skulle være 5 dage om at svare på det, så returretten var udløbet.
#72321
yakken skrev:Vi har overvejet at se lidt nærmere på nogle af de mange universalfjernbetjeninger der findes derude, men for ikke blot at se på de modeller vi lige selv kunne finde på, så vil vi godt have lidt input fra jer brugere. Hvilke universalfjernbetjeninger kunne I tænke jer at få med i testen? Eller er der overhovedet stemning for at vi tester sådanne ting?

Vi har naturligvis selv nogle idéer på forhånd. De modeller vi pt. har i tankerne kan ses herunder:

Logitech Harmony 1100
Logitech Harmony One
Philips Prestigo SRT9320
Philips Pronto TSU9300
Bang & Olufsen Beolink 5
One-for-all Xsight Touch

På forhånd må vi tage et forbehold: Vi kan ikke garantere, at vi kan skaffe os adgang til alle fjernbetjeninger.
Genialt har faktisk selv d.d kigget på logitechs Harmony serie så hvis i kunne kigge på dem i deres midrange serie hvilket nok er dem de fleste går efter 500-750kr der har autmatisk baggrundsbelysning.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#72326
Mon ikke man skulle droppe en af de andre Logitech modeller så? Det skal jo ikke være en ren Logitech-test.
Af Ney
#72330
evt et sunwave produkt?
SUNWAVE SRC3000
SUNWAVE SRC3060
SUNWAVE SRC3200
SUNWAVE SRC3820

Jeg så personligt gerne
NAD HTR-3 eller
NAD HTR-M
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#72333
Ja, det var nogle oplagte muligheder. Jeg kan se at HIFI-Klubben forhandler en del af disse, så det vil nok være nemmest at begrænse sig til de eksemplarer vi umiddelbart kan få fat i - forudsat at de vil låne et par stykker ud.
Af RogueAgent
#72334
Uden nærmere angivelse af "ønskemærker", så er jeg generelt mest interesseret i at høre om remotes der både sender IR og RF. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#72338
Logitechs Harmony 1100 skulle benytte sig af RF. Ellers er vi nok ovre i noget Philips Pronto, som jeg dog har mine tvivl om hvorvidt vi kan skaffe. Prisen for sidstnævnte er også en anelse høj, men det skal ikke være en begrænsende faktor, da vi jo også har set på Lintronic tidligere.
Af RogueAgent
#72353
Tjaah, jeg ved godt der ikke er for mange af dem på markedet, hvilket jeg synes er ærgerligt, for jeg tror der er mange der ville have glæde af det, udover dem der har råd til en Pronto.

Jeg bruger selv en Home Theater Master MX-650 med RF sender (US import), som jeg er superglad for, men som efterhånden snart er moden til pension.

Det virker lidt som om selv mid-level universal remotes ofte har RF sender som standard "over-there" - hvorfor ikke i Europa..?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#72354
Jeg ved ikke om det måske er sværere at få licens til at bruge RF-nettet her i Europa.
Af Ney
#72373
yakken skrev:Ja, det var nogle oplagte muligheder. Jeg kan se at HIFI-Klubben forhandler en del af disse, så det vil nok være nemmest at begrænse sig til de eksemplarer vi umiddelbart kan få fat i - forudsat at de vil låne et par stykker ud.
Nu er sunwaves produkter jo ikke så kendte herhjemme, så umiddelbart ville det da være godt for klubben med noget gratis omtale af nogle produkter de har ført i mange år efterhånden. Men spørgsmålet er så bare om man kan overtale deres marketingsafdeling om det :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#72374
Der bliver ikke tale om at "overtale" nogen. Enten vil man låne det ud eller også vil man ikke. Hvis der bliver sagt nej, så må vi finde nogle andre kandidater.
Af ckn
#72909
Findes der noget med touch, hvor man selv kan editere knapper/tekst? Vel og mærke uden at man skal betale 10.000 kr for det? Synes tit jeg mangler "specialknapperne" på multifjernbetjeningerne...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#73274
Ser listen således ud efterhånden?

Logitech Harmony 700
Logitech Harmony 1100
Philips Prestigo SRT9320
Philips Pronto TSU9300
Sunwave SRC3200
NAD HTR-M
Bang & Olufsen Beolink 5
One-for-all Xsight Touch

Jeg har skrottet Harmony One og i stedet har jeg indsat Harmony 700, som er ny på markedet. Jeg har ikke selv styr på om der findes betjeninger hvor man selv kan tilføje nye ikoner mv. - Pronto er umiddelbart mit bedste bud i dén kategori, men prisen er jo også oppe i de højere luftlag. Beo5 kan vist også, men jeg skal lige have fulgt op på hvor meget "universal" der rent faktisk er over den før vi tager den med.

Jeg kan for resten se, at Xsight Touch har RF for de der er interesserede.