Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#71872
Langmack skrev:Rigtig god anmeldelse.

Du skriver dog:
"Bravia Engine 3 gør det bedre end Bravia Engine 2 på W5500 modellen"

Mig bekendt er W5500 baseret på BE3, hvorimod Z4500 er BE2.
Ja du har ret. Der skulle have stået Z4500 i den sætning. Jeg får det rettet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#71873
Ney skrev:Efter at have læst anmeldelsen er jeg ikke nær lige så trist over jeg ikke har råd til et z5500. Med budgettet kan der kun lige akkurat blive råd til en 50" V10 og det ser stadig ud til at det er det bedste valg efter KURO.
Ja, jeg synes også V10 klarer sig bedre. Som du nævner er det nok det Tv der er tættest på KURO - specielt efter opdatering af firmware.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#71874
Virgilen skrev:Rigtig god gennemgang.

Jeg ejer både z5500 og w5500. I begge tests af skærmene har jeg lagt mærke til at i angiver en meget lavere kontrast end konkurrerende anmeldelser. Hvad er grunden til dette?
Altså vores måling af det i billedkvalitetsafsnittet?

Modsat andre testsites prøver vi ikke at se hvor højt vi kan få kontrastforholdet (og dybden af sort) fordi det ikke giver noget reelt billede af skærmens egentlig evner. Vi tager målingen på de endelige indstillinger, som vi finder frem til, hvor skærmen har sit bedste billede.
Det nytter jo ikke noget, at man blot har dyb sort, hvis man så går på kompromis med f.eks. shadow detail.

Det kan også være svært at sammenligne på tværs af testsites, da udstyret ofte er forskelligt. Efter min mening er vores testudstyr det mest præcise tilat måle sort og kontrast i denne prisklasse. Ellers skal man op i noget helt andet udstyr, som vi desværre ikke har.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#71875
TvHomer skrev:Er grunden til at dette tv ikke får en købsanbefaling, ligesom W5500, at den henvender sig til et lidt højere prissegment, og derfor ikke falder ind i samme klasse som W5500?
Ja præcis. Jeg synes at konkurrencen i dette prissegment er hårdere og Sony Z5500 placerer sig ikke over skærme som f.eks. Panasonics V10 model. Sony Z5500 er ikke dårlig, slet ikke, men i min mening burde den koste mindre.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#71876
Stefan V skrev:
Langmack skrev:Rigtig god anmeldelse.

Du skriver dog:
"Bravia Engine 3 gør det bedre end Bravia Engine 2 på W5500 modellen"

Mig bekendt er W5500 baseret på BE3, hvorimod Z4500 er BE2.
Jeg bed også mærke i denne fejl i testen. Der står i hvert fald på sony's hjemmeside at w5500 har BE3! Hvorimod z4500 har BE2.
http://www.sony.dk/product/t32-w-series/kdl-40w5500

Så forstår jeg bare ikke hvordan du(rasmus) kan give BE3 skylden for at billiedet står bedre på z5500 :)

Lige for at være flueknepper, skal der så ikke stå z5500 her i stedet for w5500 under funktionalitet?
"DLNA funktionen i W5500 understøtter både musik, billeder og video. Den tilgås fra fjernbetjeningens HOME knap, hvor man også hiver menuen frem"
Det første er rettet.

Og det andet er også blevet rettet nu 8)
#71877
fodboldgal skrev:Tak for en god anmeldelse (som sædvanligt). Dog undrer det mig, at når Z5500 frenhæves som værende lige en tak bedre end W5500, og alligevel får Z5500 ikke topanbefaling som det lidt dårligere W5500.

Hvad er forklaringen på det?
Prisen. TvHomer beskriver meget godt essensen af dette i hans indlæg:
Er grunden til at dette tv ikke får en købsanbefaling, ligesom W5500, at den henvender sig til et lidt højere prissegment, og derfor ikke falder ind i samme klasse som W5500?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#71878
Virgilen skrev:
yakken skrev:
Virgilen skrev:I begge tests af skærmene har jeg lagt mærke til at i angiver en meget lavere kontrast end konkurrerende anmeldelser. Hvad er grunden til dette?
Der kan være flere grunde. Dynamiske kredsløb er slået fra når vi måler kontrasten, dvs. dynamisk kontrast. Forskelle i målenøgagtighed kan være en anden. Når vi er nede i <0.05 cd/m2 så begynder det meste måleudstyr at blive lidt upræcist.
Ville det gøre noget ved de andre indstillinger hvis jeg hæver kontrasten lidt. Synes billedet er ekstremt mørkt om dagen, også med baggrundsbelysningen sat til maks?
Det går ind og ændrer lidt i skærmens forhold, så det er ikke anbefalelsesværdigt at ændre dne for meget.

Har du slået eco-mode til?
Af hanhjort
#71885
I skriver at prisen er problemet, men i Tyskland koster den også kun kr. 9.200,- det er vel en fair pris, men så har man vel et problem med MPEG 4 eller hvad ??? Jeg står for at købe og vil max have en skærm på 40" og helst en sony, men prisen gør det svært. ps. den kan fås i DK til tkr. 12
Af Wildt
#71886
Synes nok engang i skal lade folk selv vurdere om frameinterpolation kan bruges til Bluray film eller ej.
Af kskruger
#71891
Rasmus, hvordan er billedekvaliteten på 46Z5500 i forhold til Samsung B7000 (LED) (hvis man ser bort fra sløret)
Af Ney
#71897
hanhjort skrev:I skriver at prisen er problemet, men i Tyskland koster den også kun kr. 9.200,- det er vel en fair pris, men så har man vel et problem med MPEG 4 eller hvad ??? Jeg står for at købe og vil max have en skærm på 40" og helst en sony, men prisen gør det svært. ps. den kan fås i DK til tkr. 12
Det er vel kun dig selv der kan vurdere om prisen er fair, men 3000 kr forskel i et tv i den prisklasse er nok en tur til tyskland værd hvis du ikke har problemer med at nøjes med de tyske handels og garanti betingelser.
Det burde ikke give problemer med mpeg-4 så længe den tyske model har mpeg-4 tuner.

Hvis du er fast opsat på et sony er der vel næppe tvivl om at z5500 er et godt tv, men rent value/money slår w5500 den vel egentlig stadig(??)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#71900
Wildt skrev:Synes nok engang i skal lade folk selv vurdere om frameinterpolation kan bruges til Bluray film eller ej.
Så skal vi jo også lade dem vurdere om skarphed skal slås til eller fra, om der skal 3D Noise Reduction på HD signaler, eller om alle de andre features er gode eller dårlige. Med dén holdning kunne vi vel ligeså godt lade være med at teste TV'et, hvis man alligevel ikke er interesseret i at høre vurderingen?
hanhjort skrev:I skriver at prisen er problemet, men i Tyskland koster den også kun kr. 9.200,- det er vel en fair pris
Det kan ikke være vores pligt at undersøge priserne i udlandet. Det er en meget begrænset gruppe af købere, der er villige til at bestille fra udlandet, og dermed undvære dansk garanti og reklamationsret. Det er helt fint, at du ikke har disse forbehold, men vi kan ikke basere vore awards på om TV'et kan importeres fra andre lande til mere favorable priser.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#71901
Wildt skrev:Synes nok engang i skal lade folk selv vurdere om frameinterpolation kan bruges til Bluray film eller ej.
Det er ikke tiltænkt Blu-Ray. Hvert fald ikke hvis man ønsker den mest korrekte gengivelse. Af samme grund deaktiveres det også automatisk, hvis man aktiverer Theatre profilen på Z5500.