Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Langmack
#71785
Rigtig god anmeldelse.

Du skriver dog:
"Bravia Engine 3 gør det bedre end Bravia Engine 2 på W5500 modellen"

Mig bekendt er W5500 baseret på BE3, hvorimod Z4500 er BE2.
Af Ney
#71787
Efter at have læst anmeldelsen er jeg ikke nær lige så trist over jeg ikke har råd til et z5500. Med budgettet kan der kun lige akkurat blive råd til en 50" V10 og det ser stadig ud til at det er det bedste valg efter KURO.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#71788
Jeg ville godt se et foto af skærmens bagsidepanel.
Af Virgilen
#71793
Rigtig god gennemgang.

Jeg ejer både z5500 og w5500. I begge tests af skærmene har jeg lagt mærke til at i angiver en meget lavere kontrast end konkurrerende anmeldelser. Hvad er grunden til dette?
Af TvHomer
#71797
Er grunden til at dette tv ikke får en købsanbefaling, ligesom W5500, at den henvender sig til et lidt højere prissegment, og derfor ikke falder ind i samme klasse som W5500?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#71798
Virgilen skrev:I begge tests af skærmene har jeg lagt mærke til at i angiver en meget lavere kontrast end konkurrerende anmeldelser. Hvad er grunden til dette?
Der kan være flere grunde. Dynamiske kredsløb er slået fra når vi måler kontrasten, dvs. dynamisk kontrast. Forskelle i målenøgagtighed kan være en anden. Når vi er nede i <0.05 cd/m2 så begynder det meste måleudstyr at blive lidt upræcist.
Brugeravatar
Af Johnjohn
#71804
god læsning den var ventet :)
Af kskruger
#71805
Tak for endnu en super test af flatpanels.dk.
Selvom det er noget tid siden, i har testet Samsung LED 7070 serien, hvilken har den bedste billede kvalitet denne Z5500, eller Samsung'en (også hvis vi ser bort fra sløret på Samsung'en)
Brugeravatar
Af Stefan V
#71814
Langmack skrev:Rigtig god anmeldelse.

Du skriver dog:
"Bravia Engine 3 gør det bedre end Bravia Engine 2 på W5500 modellen"

Mig bekendt er W5500 baseret på BE3, hvorimod Z4500 er BE2.
Jeg bed også mærke i denne fejl i testen. Der står i hvert fald på sony's hjemmeside at w5500 har BE3! Hvorimod z4500 har BE2.
http://www.sony.dk/product/t32-w-series/kdl-40w5500

Så forstår jeg bare ikke hvordan du(rasmus) kan give BE3 skylden for at billiedet står bedre på z5500 :)

Lige for at være flueknepper, skal der så ikke stå z5500 her i stedet for w5500 under funktionalitet?
"DLNA funktionen i W5500 understøtter både musik, billeder og video. Den tilgås fra fjernbetjeningens HOME knap, hvor man også hiver menuen frem"
Af fodboldgal
#71826
Tak for en god anmeldelse (som sædvanligt). Dog undrer det mig, at når Z5500 frenhæves som værende lige en tak bedre end W5500, og alligevel får Z5500 ikke topanbefaling som det lidt dårligere W5500.

Hvad er forklaringen på det?
Af M. Berg
#71842
Hvordan kan der være betragtningsvinkler på 178/178?? Kan man se billedet bagfra skærmen???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#71846
178 grader er næsten en halvcirkel - ikke en hel cirkel. De to tal angiver vertikal og horisontal betragtningsvinkel, og er den standardmåde disse tal opgives på. Tallet angiver, for LCD, typisk hvornår kontrasten er faldet til 10:1. Du kan også tage udgangspunkt i en position lige foran TVet, hvilket vil give en betegnelse på +/- 89 grader for begge retninger.
Af Virgilen
#71870
yakken skrev:
Virgilen skrev:I begge tests af skærmene har jeg lagt mærke til at i angiver en meget lavere kontrast end konkurrerende anmeldelser. Hvad er grunden til dette?
Der kan være flere grunde. Dynamiske kredsløb er slået fra når vi måler kontrasten, dvs. dynamisk kontrast. Forskelle i målenøgagtighed kan være en anden. Når vi er nede i <0.05 cd/m2 så begynder det meste måleudstyr at blive lidt upræcist.
Ville det gøre noget ved de andre indstillinger hvis jeg hæver kontrasten lidt. Synes billedet er ekstremt mørkt om dagen, også med baggrundsbelysningen sat til maks?