Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#69382
Jeg har fået lidt input fra kolleger mv. hvor det efter sigende skulle være muligt at få den ønskede funktionalitet fra Picasas egen viewer-software. Jeg smider den på senere i aften for at se hvordan det kører.
Af jonaskp
#69551
Super fedt projekt.
Udførslen ser rigtigt god ud, og du har taget dig tid til nogle af de små detaljer også.
Med hensyn til Photo slideshow, så er den panorering og zoom-effekt som du leder efter kendt som "Ken Burns Effect" (hvis du ikke skulle vide det). Det kan være det kan hjælpe lidt med at finde noget der software der kan det også.
Apple bruger det i deres Pictures program, hvor det IMO ser rigtigt lækkert ud. Det giver ligesom lidt liv til billederne.


Er sjovt nok selv igang med et lignende og fik i weekenden også samlet tingene og bootet computeren.
Min plan med projektet er bare ikke at bruge den som fotoramme, men derimod som fælles adgang til diverse ting som Google Calendar, webinterface til Squeezebox, Webinterface til MediaPortal optagelser via ForTheRecord, Indkøbsliste via lists.zenbe.com (som så synkroniseres til min iPhone (når jeg får købt 3GS) og til kærestens HTC Hero (når den kommer til landet)) mm. Indtil videre altsammen styret af et DiNovo Mini.

Min oprindelige plan var at komme spejlfilm på glasrammen, så den fungerede som spejl når skærmen var slukket, men det er ikke helt lykkedes endnu. Den film jeg har fundet giver ikke en helt god spejleffekt (ikke nok til at det kan bruges til at rette Make-up, ifølge kæresten) så det var No-Go. Desuden så var skærmen ikke helt lysstærk nok til at bryde nok igennem, så billedet blev lidt mørkt.
Det så dog rigtigt fedt ud (hvis man abstraherede fra ovennævnte) at der hang et spejl, og når man aktivere tastaturet så dukkede der et skærmbillede op midt i spejlet.
Jeg leder stadig ihærdigt efter noget mere optimalt spejlfilm...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#69560
Det lyder også som et fedt projekt. Jeg overvejede et kort øjeblik, at tilføje ekstra elementer, såsom vejrtjenester mv., men de tidspunkter hvor jeg rent faktisk ville have brug for noget sådant, ville være når jeg var på vej ud af døren - og der ville rammen nok ikke køre alligevel. Normalvist benytter jeg min iPhone direkte til brug som afspiller, idet den kan styres af mit universalbetjenings-system, men idéen om et semi-mediecenter er også tillokkende.

Zoom-effekten er rigtig god, men desværre så belaster det processoren hele tiden, hvilket får blæseren til at gå i gang lidt for ofte til min smag. Det virker dog tåbeligt, at Google har sat en restriktion på tidsintervallet, når man nu taler om en screensaver. 9.6 sekunder er desuden et mystisk tal...

Jeg har ikke fundet noget program, der kan vise fotos med "Ken Burns Effect" uden at belaste CPU'en for meget til at blæseren aktiveres, så jeg må nok nøjes med en alm. crossfade, da det kun belaster i den tid transitionen kører. I Picasa er det ca. et par sekunder, hvilket ikke er nok til at varme processoren alt for meget op. Jeg har også bikset noget custom-software sammen, som bygger på Flash-motoren, men her bliver det igen et problem med CPU-kraften hvis jeg lader tingene bevæge sig.
Af jonaskp
#69565
Har du overvejet mulighed for at "modde" kølingen lidt? Umiddelbart er det svært (ihvertfald på de bærbare jeg har haft åbnet). men det kunne godt tænkes at man måske kan bikse noget sammen. Evt. bare nøjes med at skifte blæseren ud med en større, med færre omdrejninger. Du vil ikke kunne få den til at passe 100% og blæser luft gennem køleribberne på samme måde som den originale, men måske den alligevel vil kunne skabe luftgennemstrømning nok til stadig at være effektiv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#69566
Jeg havde tænkt på noget større, men designet af rammen tillader ikke rigtigt at man tilføjer så meget indeni. Som billederne viser, så er tykkelsen i skarp konkurrence med Samsungs LED TV (næsten) :)

Da jeg testede software i går aftes kunne jeg afholde maskinen fra at køre med blæseren, hvis jeg hold mig til cross-fade og droslede processoren ned til næstlaveste niveau. En anden kilde til varmen kunne også være harddisken. Processor og harddisk sidder kolds op ad hinanden, og hvis sidstnævnte kunne udskiftes med eks. et CF kort med 2.5" IDE interface, så kunne man måske spare lidt varme (og strøm) dér. Ulempen er hastigheden, og at jeg så skal lægge et nyt styresystem på maskinen - og det har jeg næsten ikke mod på.