Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lyngholm
#69171
Kære Alle,
Jeg har i går skiftet min PX80 ud med afløseren. Årsagen er, at jeg vil have muligheden for at udnytte mpeg4 tuneren når muligheden kommer til efteråret.

Jeg har flere steder hér på forum læst, at "man" anbefaler X10 fremfor PX80. MEN - jeg er noget frustreret lige nu...en frustration, der går på, at jeg har gennemheglet flatpanels.dk og kan bare ikke finde ud af, at få indstillet billedet korrekt. Jeg har fulgt opsætningen, der er nævnt i testen (OG lyttet tíl diskussionen om 0'er og "i bund" - syntes jeg). Men, som det står lige nu var billedet på PX80'eren betydeligt bedre/skarpere end på X10.
Jeg har sikkert gjort noget "ikke rigtigt"...men er der ikke en behjertelig sjæl, der kan hjælpe mig, så jeg kan blive lige så glade som alle jer andre for jeres X10'er...

På forhånd takker - og igen, super forum - dette hér...

Jesper Lyngholm
Bording
Af Lyngholm
#69172
Det virker som om, der ligger en filmhinde over skærmen. Kanter omkr. bogstaver er "bløde" og det samme gælder som andre kanter/afgrænsninger, som f.eks. personers overgang til baggrund mv.
Jeg troede - sikkert naivt - at jeg kun havde indlæst analoge kanaler, men det skulle vist ikke være tilfældet...
Jeg kom til at tænke på, at det kunne se ud som når en PC-skærm ikke har den rette opløsning... Kort fortalt - der mangler skarphed i billedet...en skarphed PX80 til overfold havde/viste..

Jeg venter med tilbageholdt åndedrag på jeres gode råd...

/Jesper
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#69178
Og du har ikke sat for meget støjfiltrering på? Denne funktion udglatter alting.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#69185
Det hedder nok "Noisereduction" eller noget i den stil. Der er også noget der hedder "MPEG artefact reduction" tror jeg.
Af Fing
#69186
Der er en støjreduktion du kan skrue på under "billede". Den hedder P-Nr.
Den står som standard på "minimum" og kan slåes helt fra, eller sættes yderligere op. Jeg ved ikke om der er andre af disse features under andre menuer.
Jeg kan dog ikke se den store forskel om den står på minum, eller er slået helt fra.
Af Fing
#69187
Som du selv skriver kunne det jo være analogt signal. Er du sikker på at du kører over DVB-C?
Du kan ændre det lige efter du har skiftet kanal ved at trykke på den blå knap. Det er også her du kan skifte imellem alle DVB-C kanaler og din favoritliste, hvis du har lavet sådan en.
Af Lyngholm
#69216
Jeg ser tv via DVB-T og altså ser de ditale kanaler.

Yakken skriver noget om noget mpeg4 et-eller-andet - det kan jeg ikke finde under MENU-mulighederne.
P-NR er slået fra...
Af Fing
#69218
Jeg har faktisk også nogle få kanaler som kører over DVB-C som er "uldne". Tv 6 er f.eks. som du beskriver det, men det er den eneste egentligt.
Synes det er lidt underligt, men det må jo være pga signalet, selvom jeg troede at alle digitale kanaler ville have en standard-kvalitet.
Dog er de andre rigtigt pæne, men der er altså meget stor forskel fra TV 6 til de andre.

Har du prøvet at sætte en dvd til? Så kan du i hvertfald tjekke om det er TV'et generelt der er noget i vejen med.
Af Lyngholm
#69219
Jeg har lige sat en Blue Ray til - og det var lige som at komme hjem igen... Alt det jeg "beundrede" ved PX80 var tilbage....men hvad pokker kan der så være galt med DVB-T... Den var jo så fin, så fin ved PX80'eren..så det må da for pokker være muligt, at få det igen.. Det skulle ikke undre mig, om der var et eller andet basalt, jeg har glemt at hakke af eller aktiveret - som at sætte antennestikket i eller er DVB-T aktiv? Kan man deaktivere den...?? Kan man "se" om den at aktiveret (på den anden side, ville jeg ikke kunne se DR2 analogt??)
Af Fing
#69227
Hmm, Jeg ved det ikke. Men jeg kunne da også godt lide ar vide hvorfor jeg har forholdsvist stor forskel i kvaliteten på mine digitale kanaler.
jeg har i øvrigt det samme TV.