Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#68102
Vi har nu offentliggjort en test af Zepto C32, der er Zeptos nyeste Tv med optagefunktion, der kan sætte live-Tv på pause, optage ned på en USB stick og mm.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1248076354

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af allankvist
#68167
Tak for testen Jeg kunne egentlig godt tænke mig at købe et danskdesignet fjernsyn så fint med nogle tests.

Jeg synes dog der burde være mere focus på den manglende Mpeg4 tuner og i testens burde der advares om at man ikke bør købe dette tv hvis man har planer om at bruge det med egen antenne.

Har redaktionen kendskab til om der er planer om mpeg4 modeller fra Zepto i nærmeste fremtid?

Er der nogen der ved om de har planer om 37tommers uden full HD? - Jeg synes der er et voldsom spring fra 32 til 42tommer i deres billigere serie. Alle siger jo også at man ikke ved normal afstand, kan se forskel på full HD og HD under nogen og 40 tommer og det er vel også mindre strømforbrugende og dermed miljøvenligt med alm. HD
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#68185
Du har ret. Mpeg4 understøttelse er en mangel, men taget i betragtning, at de fleste i dag har kabel-tv vil jeg heller ikke fremhæve det som kritisk, for så kan det hurtigt skabe forvirring fremfor oplysning.

Ja, så vidt jeg ved er mpeg4 på vej ind i Zeptos modeller. Jeg ved ikke præcist hvornår, men jeg tror det bliver indenfor nogle måneder.

Jeg ved ikke mht. 37 tommer, men forskellen i effektforbruget mellem en 42 og 40 tommer er marginal. Langt vigtigere for forbruget er måden skærmen er indstillet på og teknologien bag - ikke så meget størrelsen. Zeptos skærme forbruger generelt ikke så meget strøm viser mine to seneste tests.
Af allankvist
#68195
Nej jeg mener heller ikke det skal være en kritik af skærmen men for dem som ikke har kabel eller Sattelit er det dog ret kritisk. Jeg kunne også forestille mange vil fravælge kabel til fordel for dvbt for at få bedre kvalitet gratis og med mindre man er helt afklaret med at man ikke ønsker at kunne se de nye gratis kanaler incl. DRs HD kanal - Vil det da være bittert at vælge et mpeg2 tv bla. på basis af en test her. Et TV i denne prisklasse er jo nok ikke målrettet folk der har sat sig voldsomt ind i teknikken.

Mht 32 til 42tommer mente jeg blot at den fysiske forskel er stor. Effektforbruget var myntet på HD vs Full HD.

Jeg tænker en del på de miljømæssige aspekter ved køb af fladskærm og her virker det fjollet at lave FullHD tv i størrelser hvor man ikke kan skelne det ved normal brug
Af allankvist
#68209
Rigtig god ide med note i konklusionen ved Mpeg2 Fjernsyn.

Thumbs up!
Af zubzer0
#68274
Spændende anmeldelse.
Jeg kunne godt tænke mig at vide mere om optagefunktionen. F.eks hvilket format optagelserne bliver gemt i?
Skal det også forstås sådan at man kun kan optage på analog tuner samt dvb-t og dvb-c. Altså ikke fra input på f.eks scart el. HDMI ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#68276
Input fra HDMI vil altid være kørt via HDCP protokollen, hvilket betyder at det er kopibeskyttet. Disse kilder kan og må derfor ikke kunne kopieres.
Af zubzer0
#68280
#Yakken
Ja, det er da også rigtigt mht. HDCP :)
Af Fing
#68289
Mpeg 4 kan godt betyde noget for kabel-TV-brugere.
Jeg har kabel-tv gennem antenneforening. Vi kan se alle kanaler digitalt med mpeg 2. Herudover har vi flere HD-kanaler - disse kan kun ses med en Mpeg 4 tuner.
Af bossvan
#68336
Et lille suk og sidebemærkning.

HDCP betyder såvidt jeg kan forstå, at man ikke kan forvente at få harddiskoptagere, som kan optage digitalt og afspille/optage via HDMI?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#68348
En ekstern harddiskoptager kan kun optage hvis du forbinder den via scart. Den kan ikke optage et digitalt signal, med mindre den har en DVB-tuner og er tilsluttet antennesignalet direkte. HDMI-stik i et TV sender ikke data ud - de kan kun modtage, så du kan slet ikke hive noget TV-signal ud af TV'et via et HDMI kabel. Det har ikke noget med HDCP at gøre.
Af allankvist
#68350
Det vil vel så sige at hvis man køber en harddiskoptager med mpeg4 tuner har man ikke noget problem? Det er selvfølgelig lidt OT i forhold til dette TV. Undskyld!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#68352
zubzer0 skrev:Spændende anmeldelse.
Jeg kunne godt tænke mig at vide mere om optagefunktionen. F.eks hvilket format optagelserne bliver gemt i?
Skal det også forstås sådan at man kun kan optage på analog tuner samt dvb-t og dvb-c. Altså ikke fra input på f.eks scart el. HDMI ?
Yes optagelse virker kun på tunerne. Altså den analoge og de to digitale.

Optagefunktionen er som sådan ganske god og selv om den ikke reagerer helt lige så hurtigt og virker så eksklusiv som på f.eks. Loewe, så har den mere eller mindre samme funktionalitet - og endda lidt ekstra til for nogle punkter (f.eks. det med at søge i programmer).