Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#68354
allankvist skrev:Det vil vel så sige at hvis man køber en harddiskoptager med mpeg4 tuner har man ikke noget problem? Det er selvfølgelig lidt OT i forhold til dette TV. Undskyld!
Ja, så kan du blot sætte et antennekabel i optageren direkte, uafhængigt af hvad dit TV kan og ikke kan dekode. Herefter forbinder du blot optageren til dit TV via eks. HDMI eller hvad du nu ellers har ved hånden.
Af NielsWilken
#71283
Hejsa Flatpanels,

Jeg har planer om at købe dette Zepto Pantheon C32-PVR, hvis det har en mpeg4-tuner. Men der var en ting der, i min optik, forekom en smule besynderligt. For i følge både zepto.dk og anmeldelsen her på sitet, er dette fjernsyn ikke i besiddelse af en mpeg4-tuner. Grunden til min undren er, at storebroren (Pantheon C42) har denne mpeg4-tuner. Den er nemlig "Boxer-godkendt".

Så jeg tog min undren i håret, og ringede til Zepto. Nu skulle der svar på banen. Hos Zepto fortalte de mig, at de åbenbart har forkerte oplysninger på hjemmesiden - Pantheon C32-PVR har nemlig en mpeg4-tuner. Tadaa :)

Er det noget der kan bekræftes af andre end Zepto selv? :p

Mvh. Niels Wilken
Brugeravatar
Af truehorses
#71290
Zepto C32 har også indbyggede digitale tunere af typen DVB-T til antenne-net og DVB-C til kabel-tv. Der understøttes dog kun mpeg2 på nuværende tidspunkt.

Citat fra testen her på siden......kun...Mpeg2 iflg. testen altså....
Af NielsWilken
#71304
Ja, det var også det jeg kunne se. Men det samme fjernsyn (blot i 42") har jo mpeg4-tunere over hele linien, så derfor ringede jeg til Zepto for at høre, om det kan passe at 32"-modellen ikke er fremtidssikret.

Og gutten jeg snakkede med inde hos Zepto, sagde at faktisk både DVB-C og DVB-T bruger mpeg4-tunere.

Så jeg er en smule forvirret. Jeg har læst testen, og vil bare lige høre, om nogle, med fakta fra andre steder end testen her, kan be- eller afkræfte hvad Zepto siger..?
Af allankvist
#71308
Jeg synes også det vil være meget interessant at få dette bekræftet Det er jo ikke umuligt at de er gået over til mpeg4-tuner eller den bare ikke var blevet boxergodkend på det tidspunkt testen blev lavet
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#71320
For lige at præcisere, så er det ikke Boxer-godkendelser, der gør at et TV får "MPEG4"-stemplet i vores tests. Vi ser udelukkende på teknikken, så hvis TV'et havde haft MPEG4 da Rasmus så på det, så ville det have stået i testen.

Det er dog muligt, at Zepto har tilføjet MPEG4 siden da.
Af jfrederiksen
#71349
Zepto Panthenon c32 er pt kun udstyret med mpeg2 decoder. Ifølge deres salgssupport arbejdes der på en mpeg4 udgave, som måske kommer til oct/nov. Desuden skulle der være en C42 PVR med mpeg4 undervejs
Af allankvist
#71359
Ifølge deres salgssupport arbejdes der på en mpeg4 udgave, som måske kommer til oct/nov
Det var da gode nyheder
Af vivsdotdk
#77075
Har netop talt med deres salgsafdeling. Der er en C32'er på vej med Mpeg4-tuner, men UDEN optagefunktionen. Det skyldes, at de ikke kan få denne til at arbejde sammen med Mpeg-4'eren.
Med venlig hilsen
Vivi Mathiesen

På jagt efter 32-40" til sommerhuset.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#77080
NielsWilken skrev:Ja, det var også det jeg kunne se. Men det samme fjernsyn (blot i 42") har jo mpeg4-tunere over hele linien, så derfor ringede jeg til Zepto for at høre, om det kan passe at 32"-modellen ikke er fremtidssikret.

Og gutten jeg snakkede med inde hos Zepto, sagde at faktisk både DVB-C og DVB-T bruger mpeg4-tunere.

Så jeg er en smule forvirret. Jeg har læst testen, og vil bare lige høre, om nogle, med fakta fra andre steder end testen her, kan be- eller afkræfte hvad Zepto siger..?
Jeg er faktisk ikke sikker, men vi anmelder snart den nye version af C32, hvor man har opdateret med et Full HD panel. Jeg kommer til at omtale det i forbindelse med denne test, men skal første lige tjekke op på det.