Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ASA
#65339
Hej Rasmus,

Først bliver jeg nød til ligesom så mange andre at lovprise alle de fantastiske tests der er her på sitet!
Jeg har lært enormt meget om fladskærms tv efter mange timer på tests og i forummet.

Jeg ville høre din mening om Panasonic TXP42X10E, Sony W4500 og W5500. Hvis man ikke kigger på prisen men kun på billede kvalitet?
Med andre ord hvis du fik tilbudt et af dem gratis hvilket ville du vælge?

Det skal lige nævnes at vi sider 3-4 meter fra fjernsynet.
Af Kief
#65341
Måske lettere at skrive en privat meddelelse til Rasmus når nu du spørger så specifikt.

Hvis du gerne vil have andres mening, så ville jeg nok tage X10. Designet på både Pana og Sony synes jeg ikke er noget at tale hjem om og set udelukkende ud fra billedkvalitet, så er X10'eren nok bedste bud.

Hvis omvendt du også gerne vil have lidt pænere design laver LG nogle rigtig gode plasma-skærme til rimelige penge..

Lyder fedt - "at få tilbudt det gratis" :p
Af ASA
#65346
Tak for din mening.
Hvilke Lg modeller kan du anbefale med godt billede til maks 6000 kr.?
Af Kief
#65349
ASA skrev:Tak for din mening.
Hvilke Lg modeller kan du anbefale med godt billede til maks 6000 kr.?
Nu må jeg indrømme at jeg ikke kender så meget til LG ud over de positive kommentarer som er kommet herinde. Et tv som LG 42PQ6000 kunne være en oplagt mulighed. Det koster i hvert fald (ifølge hifipriser.dk) 5.500 kr.
Af ASA
#65350
Kief skrev:
ASA skrev:Tak for din mening.
Hvilke Lg modeller kan du anbefale med godt billede til maks 6000 kr.?
Nu må jeg indrømme at jeg ikke kender så meget til LG ud over de positive kommentarer som er kommet herinde. Et tv som LG 42PQ6000 kunne være en oplagt mulighed. Det koster i hvert fald (ifølge hifipriser.dk) 5.500 kr.
Okay. Men ved du om det billede mæssigt er bedre eller lige så godt som p42x10 eller er det kun designet det er flottere?
Af Kief
#65351
ASA skrev:
Kief skrev:
ASA skrev:Tak for din mening.
Hvilke Lg modeller kan du anbefale med godt billede til maks 6000 kr.?
Nu må jeg indrømme at jeg ikke kender så meget til LG ud over de positive kommentarer som er kommet herinde. Et tv som LG 42PQ6000 kunne være en oplagt mulighed. Det koster i hvert fald (ifølge hifipriser.dk) 5.500 kr.
Okay. Men ved du om det billede mæssigt er bedre eller lige så godt som p42x10 eller er det kun designet det er flottere?
Af de brugeroplevelser der er herinde så vil det måske ikke være helt lige så godt som X10. Hvis det er rent billede du går efter, så køb det tv..

Hvis du derimod også vægter design, så er LG et godt bud.
Af ASA
#65354
Mange tak.
Det har hjulpet meget!

Har du så nogen ide om prisforskellen kan betale sig mellem x10 og g10? Når man som sagt sider 3-4 meter fra fjernsynet?
Af Kief
#65355
ASA skrev:Mange tak.
Det har hjulpet meget!

Har du så nogen ide om prisforskellen kan betale sig mellem x10 og g10? Når man som sagt sider 3-4 meter fra fjernsynet?
Hvis vi snakker 42" så er det nok ikke pga af den større opløsning du skal købe det. G10 har fordelen ved at have Pana's nye panel som giver et bedre sortniveau og samtidig er mere strømbesparende. (Den større opløsning er naturligvis også ok)

Begge tv er blevet testet herinde, så du burde kunne finde præcise svar fra Rasmus omkring de to tv..
Af ASA
#65359
Kief skrev: Hvis vi snakker 42" så er det nok ikke pga af den større opløsning du skal købe det. G10 har fordelen ved at have Pana's nye panel som giver et bedre sortniveau og samtidig er mere strømbesparende. (Den større opløsning er naturligvis også ok)

Begge tv er blevet testet herinde, så du burde kunne finde præcise svar fra Rasmus omkring de to tv..
Ja jeg har læst begge to flere gange.
Ville bare høre om andre ville sige at man absolut burde købe g10.
Jeg er godt klar over at g10 har bedre sort og shadow detail. Med hensyn til strøm forbruget siger testen at g10 bruger mere end x10…

Jeg er dog blevet nervøs pga. den tråd om g10 der siger at den hakker når man ser bluray.
Af Hanga
#65362
ASA skrev:
Kief skrev: Hvis vi snakker 42" så er det nok ikke pga af den større opløsning du skal købe det. G10 har fordelen ved at have Pana's nye panel som giver et bedre sortniveau og samtidig er mere strømbesparende. (Den større opløsning er naturligvis også ok)

Begge tv er blevet testet herinde, så du burde kunne finde præcise svar fra Rasmus omkring de to tv..
Ja jeg har læst begge to flere gange.
Ville bare høre om andre ville sige at man absolut burde købe g10.
Jeg er godt klar over at g10 har bedre sort og shadow detail. Med hensyn til strøm forbruget siger testen at g10 bruger mere end x10…

Jeg er dog blevet nervøs pga. den tråd om g10 der siger at den hakker når man ser bluray.
Den med strømforbuget har jeg også undret mig over... Kigger man i de tests af skærmene her på siden, er X10 den der bruger mindst strøm.

Desuden viser samme tests, at X10 har et lidt dybere sortniveau, så her er den faktisk også bedre end G10. G10 har dog væsentligt bedre shadow detail, som i sidste ende nok er det vigtigere end bare dyb sort.
Af ASA
#65365
Hanga skrev: Den med strømforbuget har jeg også undret mig over... Kigger man i de tests af skærmene her på siden, er X10 den der bruger mindst strøm.

Desuden viser samme tests, at X10 har et lidt dybere sortniveau, så her er den faktisk også bedre end G10. G10 har dog væsentligt bedre shadow detail, som i sidste ende nok er det vigtigere end bare dyb sort.
G10 har bedre sort både før og efter kalibrering ifølge testen

X10

Out-of-Box Efter kalibrering
Sortniveau 0,04 cd/m2 0,04 cd/m2
Brightness (lysstyrke) 120 cd/m2 81 cd/m2
Kontrastforhold 3000:1 2025:1



G10

Out-of-Box Efter kalibrering
Sortniveau 0,03 cd/m2 0,03 cd/m2
Brightness (lysstyrke) 69 cd/m2 92 cd/m2
Kontrastforhold 2300:1 3067:1
Af Fing
#65381
Jeg var lidt i samme situation, da jeg skulle vælge TV.
Jeg ville gerne have et 46" som G10 jo kommer i, men X10 ikke gør.

Jeg kiggede slevfølgeligt på fordele og ulemper ved de to modeller

G10 Fordele: Full HD. Nyere (bedre) panel. Stærkere billedprocessor.
G10 ulemper: Noget der ligner en reel fejl i software på størstedelen af modellerne ved 24p afspilning, hvilket medfører hakken. Har blæsere hvilket medfører støj - opleves individuelt og det lader også til at være forskelligt fra model til model hvor meget de støjer. Højere strømforbrug da det er full HD (ikke noget jeg går ret meget op i ved TV). Pris.

X10 fordele: Korrekt 24P afspilning. Ingen blæsere, nærmest lydløst. Bruger mindre strøm. Pris.
X10 Ulemper: Ikke Full HD, ældre paneltype, svagere billedprocessor.

Så er der lige min subjektive mening om designet, hvor jeg synes X10 er pænest. Jeg bryder mig ikke om stregen forneden på G10 og måden skærmen buer meget ud nederst. G10 ligner lidt en stylet Brian-bil med skørter efter min mening, mens X10 mere ligner et gammelt Samsung TV, men det er jo bare min mening om designet og ja, f.eks. LG ser meget bedre ud end begge.

Jeg valgte X10 i 42", primært fordi jeg ikke kunne affinde mig med G10's ulemper, hovedsageligt fejlen i 24p og i mindre grad blæserstøjen.
Jeg kunne så ikke få et 46", hvilket jeg var lidt træt af da jeg købte det, men nu er jeg glad for det. Jeg sidder 2.5-3 meter fra skærmen og jeg synes 42" virker stort, ville ikke bytte til et 46" nu. Man skal også regne med at der som regel er billede på hele skærmen på 16:9 TV, hvilket der ikke var på det 4:3 28" som jeg havde før.

Jeg har digitale og HD-kanaler og må sige at billedet står utroligt godt. Virkeligt meget TV til prisen.

Hvis man ikke kigger så meget på pris er det V-serien uden tvivl.
Af ASA
#65384
Hej Fing,
Virkelig gode sammenligninger synes jeg!
Jeg er glad for at høre at både digitale og HD-kanaler står godt på x10. Jeg må indrømme at jeg mere og mere ser x10 som min udvalgte model. Jeg har nemlig også svært ved at ignorere de ulemper du opremser ved g10.

Har du testet x10 med bluray?
Af Fing
#65387
Nej, jeg har ikke fået testet Bluray endnu. Jeg bestilte et hdmi-kabel i går, så det skulle snart kunne lade sig gøre.
Jeg var for nærrig til at give 350 kr. for et kabel i El-giganten når man kan få det for 100 kr. på nettet.