Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#65113
Vi er i øvrigt også på vej med en anmeldelse af Eizo S2242W, som kan betragtes som en konkurrent til netop Dell 2209WA. Eizos skærm er derimod baseret på et S-PVA panel.

Der kommer også nogle flere sammenligningerne mellem netop Dell 2209WA og Eizo S2242W i Eizo testen. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#65118
Til den pris kan jeg næsten ikke finde argumenter for at lade vær med at købe skærmen - selv hvis man ikke har brug for den :) Det eneste skulle da lige være, at man har brug for en større skærm.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#65119
Havde skærmen ingen RGB-håndtag i OSD'en? Eller har du glemt at indsætte dem i tabellen?
Af Illgor
#65128
Ja, der er mange ting som er for gode til at lade være med at købe.
Men netop det med større skærm - er der nogen forlydener omkring den også kommer i en 24" version (med full hd opløsning sefølig). Gider jo ikke rigtig skifte fra 20" 1600*1200 til en 22" med mindre opløsning...så får jeg jo ikke et større skrivebord!
Af Wega
#65131
Ja det kunne være rart at se hvilke RGB indstillinger der blev brugt efter kalibreringen. Jeg synes min er lidt for varm i det, men det er måske bare fordi jeg er kommet fra en skærm som var for "kold"...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#65135
yakken skrev:Havde skærmen ingen RGB-håndtag i OSD'en? Eller har du glemt at indsætte dem i tabellen?
Hmm, jeg ved faktisk ikke om jeg har fået noteret dem. Jeg undersøger lige.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#65136
Illgor skrev:Ja, der er mange ting som er for gode til at lade være med at købe.
Men netop det med større skærm - er der nogen forlydener omkring den også kommer i en 24" version (med full hd opløsning sefølig). Gider jo ikke rigtig skifte fra 20" 1600*1200 til en 22" med mindre opløsning...så får jeg jo ikke et større skrivebord!
Ingen forlydender om en 24" lige nu.

To skærme; det er vejen frem ;) Personligt kan jeg ikke leve uden.
Af Lorentzen
#65138
Endnu en gang en god anmeldelse fra flatpanels.dk!
Hold da op hvor har den her skærm en flot farvegengivelse efter kalibrering, ikke hvad man er vandt til med 22" tft skærme ^^
Har du oplevede nogle problemer med urolige pixels osv. Rasmus?
De erfaringer jeg har fra DELL skærme har været gode med hensyn til billedkvalitet, men desværre også gode mht. pixel fejl. For nyligt røg der bla. flere pixels på en af mine kammeraters XPS bærbar, og det er et ry DELL generelt har haft i en periode, så ville vel egentlig hører om de har oppet sig på det område?

Lidt off-topic men vil i have Samsung 2233RZ inde til test? Det er en skærm der ligger lidt nærmere mine behov (gaming) og ville godt høre jeres mening om skærmen.
Og ja jeg har læst xbitlabs veludførte review af skærmen ^^
Af mhca
#65141
En lille kommentar til skemaet med fordele og ulemper...
Burde Gode betragtningsvinkler ikke nævnes som en positiv ting?

Mvh. Martin
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#65144
Lorentzen skrev:Endnu en gang en god anmeldelse fra flatpanels.dk!
Hold da op hvor har den her skærm en flot farvegengivelse efter kalibrering, ikke hvad man er vandt til med 22" tft skærme ^^
Har du oplevede nogle problemer med urolige pixels osv. Rasmus?
De erfaringer jeg har fra DELL skærme har været gode med hensyn til billedkvalitet, men desværre også gode mht. pixel fejl. For nyligt røg der bla. flere pixels på en af mine kammeraters XPS bærbar, og det er et ry DELL generelt har haft i en periode, så ville vel egentlig hører om de har oppet sig på det område?

Lidt off-topic men vil i have Samsung 2233RZ inde til test? Det er en skærm der ligger lidt nærmere mine behov (gaming) og ville godt høre jeres mening om skærmen.
Og ja jeg har læst xbitlabs veludførte review af skærmen ^^
Nej jeg så ingen fejl i pixels eller urolige pixels. Skærmen har dog denne antirefleksbehandling - som Eizo S2242W i øvrigt også har. I f.eks. kraftigt sollys kan skærmens overflade blive lidt grumset for at forhindre kraftige lysrefleksioner. Jeg bemærkede kun coatingen på de gode soldage vi havde over pinsen.

Jeg har forespurgt på 2233RZ flere gange. Jeg har stadig ikke modtaget den. Jeg prøver at rykke dem snart igen. Det er også en meget interessant skærm i min mening, fordi det er den første skærm der opererer med et så højt Hz tal (og ikke bare beregner nye billeder som 100 Hz LCD-TV gør). Det bør være med til at eliminere slør og hak.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#65145
mhca skrev:En lille kommentar til skemaet med fordele og ulemper...
Burde Gode betragtningsvinkler ikke nævnes som en positiv ting?

Mvh. Martin
Jo bestemt. Det er med nu. :)
Af Jaydk
#65155
Vil også gerne efterlyse RGB indstillingerne