Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dlanod
#68558
>Jeg venter på, at Otto får mulighed for at lave en tilsvarende måling.

Er der noget nyt?


PS: Det er trist at en glimrende og ellers udførlig anmeldelse undlader test og funktionsbeskrivelse af den indbyggede sat-reciever. Har nogen her erfaring med FTA udsendelser (formentlig kaldet FreeSat i Panasonic-sprog), dvs ikke-krypterede sat-signaler, både SD og HD (feks AnixeHD/ArteHD) fra Astra og Hotbird?

pft.
Af bantam
#68559
dlanod skrev:>Jeg venter på, at Otto får mulighed for at lave en tilsvarende måling.

Er der noget nyt?
Otto måler det samme - og software-opdateringen af V10 er nødvendig for at løse problemet med bl.a. magenta og lysstyrken.
Af dlanod
#68633
Tak for info!

Kunne en V10 ejer tage et hurtigt kig i sound settings?
Jvf pp-radio's oversigt ser jeg ikke umiddelbart noget for V10 der ligner "Surround Sound (Ambience)SRS TruSurround XT" som angivet for PZ800, kan det passe at være fjernet fra V10 grundet THX godkendelsen eller er det blot en and?

pft.
Af Gabsen
#69582
Hej!

Betyder det at opdateringen fra Panasonic løser problemet med de lilla farver og alt så er tiptop mht. diskussionen om farvegengivelse?

Jeg overvejer kraftigt at købe Vmodellen, men blev en smule tilbageholdende da snakken drejede over på det der lilla farvesnak :o)

Jeg er ikke den store tvhaj hvad angår specifikationer eller viden om alverdens detaljer, hvorfor jeg også stortset lægger min skæbne i anmelderes og andre eksperters vurderingers hænder.

Jeg er vild med designet på Vmodellen og vil gerne give lidt ekstra for det, men regner at vente til juletid/januar, da vil den helt sikkert komme lidt ned i pris.

/Gabsen
Af bantam
#69585
Gabsen skrev:Betyder det at opdateringen fra Panasonic løser problemet med de lilla farver og alt så er tiptop mht. diskussionen om farvegengivelse?
Det problem er løst.

EDIT: Der var jeg vist for langsom - men så længe man taber kampen til sig selv... :)
Af KuntaKinte
#70576
dlanod skrev:Tak for info!

Kunne en V10 ejer tage et hurtigt kig i sound settings?
Jvf pp-radio's oversigt ser jeg ikke umiddelbart noget for V10 der ligner "Surround Sound (Ambience)SRS TruSurround XT" som angivet for PZ800, kan det passe at være fjernet fra V10 grundet THX godkendelsen eller er det blot en and?

pft.
Der er kun noget der hedder "V-Audio ProSurround", "V-Audio Surround" og "V-Audio"
Af dlanod
#70938
TAK til KuntaKinte.
Brugeravatar
Af CrazyA
#80977
bantam skrev:
Hanga skrev:Rasmus, hvorfor er denne afvigelse i magenta egentlig ikke afsløret i testen her på siden? Kan måleudstyret ikke afsløre fejl i de sekundære farver?

Hvor stor et problem vil I sige det er? THX profilen tiltaler mig nemlig også meget, og er det noget der "ødelægger" billedet på nogen måde? Er det sådan at man sidder og tænker, at det der ser da ikke rigtigt ud, hvis man ikke var klar over at problemet er der?
Endnu en gang tillader jeg mig lige at svare her, da jeg har nye oplysninger: Alt tyder på, at den seneste software-opdatering fra Panasonic har rettet de graverende fejl med specielt magenta og lysstyrken. TV'et skal være forbundet til internettet, opdateringen findes i Viera Cast-menuen.

Jeg har lavet nogle målinger på THX-indstllingen efter software-opdateringen her:(16-Juli-2009 kl. 01:38 ) http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... N=1&TPN=28

Jeg venter på, at Otto får mulighed for at lave en tilsvarende måling.
Hej alle

Er det muligt at opdatere tv´t, hvis man ikke har mulighed for at tilslutte det til internettet (Har ikke så langt et kabel, og mener at have læst det ikke kan køre trådløst :(( )
Brugeravatar
Af CrazyA
#81105
Hej Rasmus

Du skriver i testen for V10 at sortniveau "Out of the box" er 0,5. Kan det virkeligt passe ? For hvis det er tilfældet, så er det jo et væsentligt dårligere niveau end på mit PX80 som ligger på 0,14.
Du skriver så godt nok, at efter kallibrering ligger det på 0,05. Men kan det tænkes at du har lavet en tastefejl ? Så der i stedet for 0,5 skulle ha stået 0,05 ? Spændt på at høre dit svar, da jeg efterhånden hælder meget til V10 som erstatning for mit PX80. Eneste bekymring er det enorme strømforbrug. Havde også kigget på G10, men da shadowdetail for mig, er vigtigere end sort niveau. Så falder valget nok på V10, eller på Samsung UE-40B7070 som jo også har fået flotte ord med på vejen her på siden. (Skal ud og se dem begge idag :) )
Af xcardman
#81120
Nej det er 0,05 cd/m2 og en v10 levere noget bedre sort end en px80
Men endnu vigtigere shadow detail, så det hele ikke bare flyder ud en sort masse.

har selv haft en px80 før og en pio nu, men har selv indstillet en v10 i thx mode.

den viser et noget bedre billede end px80 og noget bedre end nogen lcd model. især på sd materiale.

også en 7070 som jeg har indstillet for en ven.
godt han har en projektor til film
Brugeravatar
Af CrazyA
#81128
xcardman skrev:Nej det er 0,05 cd/m2 og en v10 levere noget bedre sort end en px80
Men endnu vigtigere shadow detail, så det hele ikke bare flyder ud en sort masse.

har selv haft en px80 før og en pio nu, men har selv indstillet en v10 i thx mode.

den viser et noget bedre billede end px80 og noget bedre end nogen lcd model. især på sd materiale.

også en 7070 som jeg har indstillet for en ven.
godt han har en projektor til film
Hej xcardman

Hvad mener du med "også en 7070 som jeg har indstillet for en ven.
godt han har en projektor til film" ? Mener du at V10 er bedre end 7070, og at 7070 ikke kan bruges til film ?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8