Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BadMan
#64518
Anmeldelser af TV over 42" er en generel mangelvare til trods for de jo i dag udgør en stor del af salget - især blandt os der rent faktisk går op i billedkvalitet osv.

Man har altid blot måtte tage sig til takke med at "skærme inde for samme model serie er stort set identiske". Men er det reelt nu også sådan?

I forbrugermagasinet TÆNK's store løbende test af nu 82 modeller er der faktisk ingen fjernsyn over 42" der klarer sig synderligt godt. Kun den nu udgået Panasonic TH-46PZ80E hiver lige en anbefaling hjem med billedkvaliteten 'Middel'.

Jeg synes det kunne være interessant at få nogle større fjernsyn til anmeldelse - og ikke mindst sætte nogle identiske modeller op mod hinanden, blot med forskellig panel størrelser for at se om de reelt performer ens.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#64525
Jeg har efterhånden haft mange tilsvarende modeller hjemme i forskellige størrelser, og jeg kan sige, at det næsten altid er gældende, at kvaliteten er mere eller mindre identisk. Så på den front synes jeg ikke du bør frygte.

Det er meningen, at vi vil få flere større Tv hjem til test i fremtiden. Problemet er, at producenterne generelt ikke gør de største modeller til demomodeller. Findes der således en serie med både 42 og 50 tommer, er det næsten garanteret, at det er 42 tommer modellen, som de anvender som demomodel til journalister.

Jeg skulle dog gerne få Samsungs nye B850 plasma-serie hjem i 50 tommer snart. Og så er der en test på vej af Philips Cinema 21:9 i 56 tommer.