Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kskruger
#68720
Rasmus Larsen skrev:Meget interessant. At det skulle skyldes bundkortet, lyder i mine ører meget sandsynligt. Det er formenlig for langsomt eller behandler data forkert.

Det svarer lidt til, når man sætter for hukommelseskort med for langsom processor i professionelle spejlreflekskameraer. Det giver også slør på billeder - eller billeder taget i sekvens.

kskruger: Jeg har ikke mulighed for at skrive på recordere.dk, men hvis du kan lokke lidt ekstra information ud af ham, kan vi formentlig få en officiel melding fra Samsung og få afhjulpet problemet. Det ville jo gøre B7000 til en ganske interessant model.
Jeg, prøver gerne igen, om han kan uddybe det han har fået lavet.
Af bantam
#68735
Rasmus Larsen skrev:Bantam: Har du mulighed for at vurdere om det har samme karakter på 32" versionen, som på det eksemplar jeg havde (ift. den video jeg har uploadet)? Testen stammer fra vores testprogram monitorTest: http://www.flatpanels.dk/monitortest_dk.php
Jeg døjer lidt med at finde den video du nævner - kan du linke til den igen?

32"-eksemplaret er et TV en kammerat har til låns resten af ugen - så med lidt held (mellem sommerferieudflugterne) har jeg mulighed for at se på det en gang mere - men jeg kan dog ikke love det 100%, selvom jeg selv er temmelig nysgerrig efter at lære mere om den type TV - for LED-backlight giver tilsyneladende problemer i forhold til at kalibrere farvegengivelsen korrekt gennem den ellers udmærkede CMS i TV'et.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#68739
bantam skrev:
Rasmus Larsen skrev:Bantam: Har du mulighed for at vurdere om det har samme karakter på 32" versionen, som på det eksemplar jeg havde (ift. den video jeg har uploadet)? Testen stammer fra vores testprogram monitorTest: http://www.flatpanels.dk/monitortest_dk.php
Jeg døjer lidt med at finde den video du nævner - kan du linke til den igen?

32"-eksemplaret er et TV en kammerat har til låns resten af ugen - så med lidt held (mellem sommerferieudflugterne) har jeg mulighed for at se på det en gang mere - men jeg kan dog ikke love det 100%, selvom jeg selv er temmelig nysgerrig efter at lære mere om den type TV - for LED-backlight giver tilsyneladende problemer i forhold til at kalibrere farvegengivelsen korrekt gennem den ellers udmærkede CMS i TV'et.
Du kan se den her: http://www.youtube.com/watch?v=0H-d8d5gSgY

Den findes også i anmeldelsen af B7000 her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1240994458
Af bantam
#68968
Så fik jeg testet slør med flatpannels.dks testprogram på UE32B7070.

Resulatet stemmer meget godt overens med den video, der linket til ovenfor og som viser problemet.

Jeg oplevede det på denne måde:

1. For den GRÅ gradient var problemet størst i det MØRKE område af gradienten.

2. For den RØDE gradient var problemet størst i det MØRKE område af gradienten.

3. For den GRØNNE gradient var problemet størst i det MØRKE område af gradienten.

4. For den BLÅ gradient var problemet størst i det LYSE område af gradienten.

5. For den GULE gradient var problemet størst i det MØRKE område af gradienten.

Slør-problemet er størst for grå og grøn - men blå er også ramt, dog i lidt mindre grad.

Jeg kalibrerede TV'et en gang til, da jeg havde oplevet problemer med specielt den 100% mættet røde farve med 100% lysstyrke, som ville blive orange, når kalibreringen ellers målte korrekt.

Det viste sig at være problemer med betragtningsvinklen. Jeg undersøgte det nærmere og kom ved måling med mit spectrumradiometer frem til dette:

a. RØD bevæger sig mod GUL når betragtningsvinklen øges.
b. GRØN bevæger sig mod HVID når betragtningsvinklen øges.
c. BLÅ bevæger sig mod CYAN når betragtningsvinklen øges.
d. GUL bevæger sig mod HVID når betragtningsvinklen øges.
e. CYAN bevæger sig mod HVID når betragtningsvinklen øges.
f. MAGENTA bevæger sig mod RØD/HVID når betragtningsvinklen øges.

Dette er for 100& mættede farver. Ved lavere mætning bevæger farverne sig i grove træk ind mod HVID, hvilket svarer den generelle oplevelse ved normalt billedindhold.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#68970
Det er selvfølgelig ekstreme tilfælde, og normalt ville man næppe se på 100% mættede farver, men det er en ganske god betragtning du kommer med. Det er lidt sjovt at farveskiftet er forskelligt - det kunne være interessant at dykke lidt mere ned i.

Fundamentalt, så er betragtningsvinklen jo uafhængig af farven, da alle farver er hvide indtil de filtreres i farvefilteret. De flydende krystaller burde være ligeglade med farven, da det jo blot er en slurry der flyder over hele panelet og ændrer tilstand lokalt. Mon det er en kombination af kontrastskærmen (coatingen yderst) og farvefiltrene? At farvefiltrene ikke er monokromatiske er en selvfølge. Dvs. hvis et rødt filter har en normalfordeling, så vil det nappe noget infrarødt og noget gult med, når det filtrerer den røde farve. Blå vil tage noget cyan og noget lilla med, og grøn vil tage noget cyan og noget gult med. Der må så være noget i coatingen, som virker som et prisme, hvilket så igen ikke stemmer overens med at blå går mod cyan, hvis rød går mod gul (da det er modsatte retninger på bølgelængdeskalaen)... Det kunne være man lige skulle teste det af på sine egne LCD skærme rundt om i hjemmet :D

I am puzzled...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#68977
bantam skrev:Så fik jeg testet slør med flatpannels.dks testprogram på UE32B7070.

Resulatet stemmer meget godt overens med den video, der linket til ovenfor og som viser problemet.

Jeg oplevede det på denne måde:

1. For den GRÅ gradient var problemet størst i det MØRKE område af gradienten.

2. For den RØDE gradient var problemet størst i det MØRKE område af gradienten.

3. For den GRØNNE gradient var problemet størst i det MØRKE område af gradienten.

4. For den BLÅ gradient var problemet størst i det LYSE område af gradienten.

5. For den GULE gradient var problemet størst i det MØRKE område af gradienten.

Slør-problemet er størst for grå og grøn - men blå er også ramt, dog i lidt mindre grad.
Det var samme oplevelse jeg havde, og det bekræfter mig blot endnu en gang i, at sløret er et generelt problem på Samsung LED modeller.

Jeg oplevede også forskel i afhængigt af farvesammenhængen. Det hænger sammen med den måde Overdrive systemet og sløret i LCD panelet spiller sammen på. Overdrive kan godt nok udjævne de helt store forskelle i slørgengivelsen farverne imellem, men forskellige farveskift, giver også forskellige responstider.

I praksis oplevede jeg primært sløret som værende generende i aftentimerne, hvor mørke film rullede over skærmen. V for Vendetta var f.eks. helt gal i mine øjne.
Af caffemusse
#69045
Rasmus Larsen skrev:Meget interessant. At det skulle skyldes bundkortet, lyder i mine ører meget sandsynligt. Det er formenlig for langsomt eller behandler data forkert.

Det svarer lidt til, når man sætter for hukommelseskort med for langsom processor i professionelle spejlreflekskameraer. Det giver også slør på billeder - eller billeder taget i sekvens.

kskruger: Jeg har ikke mulighed for at skrive på recordere.dk, men hvis du kan lokke lidt ekstra information ud af ham, kan vi formentlig få en officiel melding fra Samsung og få afhjulpet problemet. Det ville jo gøre B7000 til en ganske interessant model.
Jeg er da en stor flamme hvis der findes et middel til at afhjælpe slør på denne serie- jeg vil i den grad stay tuned for mere info herom.

ps. jeg købte mig en parallel import version , med tilkøbt garanti 4 år med afhenting og al mulig gejl- total sum stadig 2kilo under butiksprisen :)
(og nej det var ikke et varmt et:)
Af bantam
#69058
yakken skrev:Det er selvfølgelig ekstreme tilfælde, og normalt ville man næppe se på 100% mættede farver, men det er en ganske god betragtning du kommer med.
Ja - det er et sært fænomen med farveskiftet - og der er reelt set kun et problem for den røde farve. Til gengæld er det synligt i rigtigt materiale (ikke kun testbilleder): Sæt f.eks. Indiana Jones på (første film i serien) og find en scene med røde bukser eller tyskernes flag/bannere hen imod slutningen af filmen. Der er det tydeligt, at den røde farve skifter til orange, hvis man ikke placerer sig lige foran TV'et.

Jeg skal lige minde om, at fænomenet er observeret på 32"-modellen - jeg har ikke nærstuderet en større model - men jeg har mulighed for det ved lejlighed.
Af Linnebjerg
#69137
Hej hej

synes jeg opfangede noget med at et LED der havde været til rep havde fået fjernet problemet med trail.. Har jeg læst rigtigt????

Hvad er status i øjeblikket på "problemet" trail på 7000 serien??

Hvis man køber denne model om eks 3 måneder..... Kan man så forvente at der ikke er dette problem med trail på modellen, eller skal man stadig hive fat i samsung og få det reparet så trail forsvinder???

Er rigtig lun på på 7000 serien. har set den i Bilka (ja bilka). der kørte noget naturfilm på (tror det var via enten dvd eller bluray) og synes billedet stor super super skarpt.

Lige et sidate spørgsmål... Jeg ser tv via sattelit (viasat). Vil billedet stå skarpt når signalet kommer ad den vej, eller skal man få en hd modtager (fra viasat.. Det er en ældre thomsom modtager jeg har i dag og tror ikke det er hd.. Eller er alle deres bokse det??? ) og et hdmi kabel???

Hilsen Martin
Af FynboM
#69141
Jeg har mailet til Samsung for at få en status vedr. slør på deres led fjernsyn. Har linket tråden herinde og tråden på www.recorder.dk.
Dog har de være uvillig til at svare indtil videre. Sendte et spørgsmål dagen efter overnævnte og det kom der svar på i dag. Så måske bliver der arbejdet hårdt på et svar til potentielle kunder.
Af kskruger
#69146
Linnebjerg skrev:Hej hej

synes jeg opfangede noget med at et LED der havde været til rep havde fået fjernet problemet med trail.. Har jeg læst rigtigt????

Hvad er status i øjeblikket på "problemet" trail på 7000 serien??

Hvis man køber denne model om eks 3 måneder..... Kan man så forvente at der ikke er dette problem med trail på modellen, eller skal man stadig hive fat i samsung og få det reparet så trail forsvinder???

Er rigtig lun på på 7000 serien. har set den i Bilka (ja bilka). der kørte noget naturfilm på (tror det var via enten dvd eller bluray) og synes billedet stor super super skarpt.

Lige et sidate spørgsmål... Jeg ser tv via sattelit (viasat). Vil billedet stå skarpt når signalet kommer ad den vej, eller skal man få en hd modtager (fra viasat.. Det er en ældre thomsom modtager jeg har i dag og tror ikke det er hd.. Eller er alle deres bokse det??? ) og et hdmi kabel???

Hilsen Martin
En teknikker har fortalt en bruger på recordere.dk, at både Sony og Samsung har problemer med slør og at det kunne afhjælpes med et nyt mainborad. Dog er der ingen der ved, om dette slør som denne teknikker taler om, er det samme type slør som Rasmus Larsen har beskrevet i testen af LED 7070.

Flere har skrevet til Samsung support om problemet, men det lader til at de ikke svare tilbage.
Af xcardman
#69180
der jo en test af en Samsung B8000 LED-TV og hvis den også har slør, har de nok ikke løst problemet.

de 200hz tror jeg ikke kan løse problemet og det anbefales sikkert også og slå slå det. Der bliver jo nogle regne fejl, når et tv selv skal til at "opfinde billeder".
Af GuffeDK
#69507
Jeg synes ikke jeg har oplevet det problem der omtales her med min 32 tommer. Er godt nok os serie 6 versionen
Af bantam
#69508
Jeg kigger på en 32" serie 6 LED-LCD ved lejlighed - det er muligt, den opfører sig anderledes.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19