Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#69896
GuffeDK skrev:
kskruger skrev:
GuffeDK skrev:Ang. trail problemet har jeg lige prøvet jeres test program men synes ikke mit tv har det der ligner der er i den video under testen.

Kan Samsung har rettet det i nyere modeller?

Men fandt ud af at min PC skærm har trail hehe :D
Det lyder da interessant, hvis din skærm ikke har det, kan du evt. se nogle produktion dato på skærmen? Udover testen, som du har prøvet, kan du ved film se noget slør, ved de mørke områder i filmen?
Kan da prøve at se på det når jeg kommer hjem fra arbejde. Men tror da den må være lidt nyere når softwaren på den er 2009/05/25/

Synes ikke umidelbart jeg har set det endnu i film eller serier men kikker igen når jeg kommer hjem

Jeg prøvede os om der var trail vis man slog 100 hz til men stadig intet at se.
Det kan sagtens være. Samsung talte jo om, at man skiftede mainbord (eller noget andet) ud for at komme fejlen til livs. Såfremt dette er løsningen på problemet, må man næsten også gå ud fra, at nye eksemplarer af modellen produceres med den opdaterede hardware.

Jeg håber endnu på at få B8000 ind for at se hvordan den klarer opgaven, men indtil videre har jeg ikke modtaget den.
Af Steemann
#69923
Er der egentligt nogle der har fået svar fra Samsung ang trailing problemet. Jeg har skrevet flere mails til deres support side og har intet hørt. (måske jeg bare er blevet black-listet hvad ved jeg....)

Hår læst herinde at flere af jer har henvendt jer til samsung support, har der resulteret i noget???
Af kskruger
#69966
Steemann skrev:Er der egentligt nogle der har fået svar fra Samsung ang trailing problemet. Jeg har skrevet flere mails til deres support side og har intet hørt. (måske jeg bare er blevet black-listet hvad ved jeg....)

Hår læst herinde at flere af jer har henvendt jer til samsung support, har der resulteret i noget???
Tror ikke du er blevet black-listet, jeg har også skrevet til dem uden at få svar. Mit indtryk af Samsung support, er at den er der, men at den er ret ringe, især ud fra de svar de giver. Det er typisk standard svar som man får, som man sjælent kan bruge til noget.
Af GuffeDK
#70002
Jeg har kikket efter en MFR date på tvet men der står intet om det desvære. Og synes ikke jeg har set det i mørke scene det trail
Af GuffeDK
#70168
Er der nogen der har kalibreret 32 tommeren? Og vil dele billede instillingerne?
Af Larsdk
#70181
Købte det til min lillebror og det er virkelig flot. Dog ikke så godt som kin plasma :p Men han har kørt med det siden lørdags og der er ingen trail/slør at se. Selv når vi spille PS3 og ser lidt så lidt sas liga...dog er det heller ikke den hurtigste liga men :D

Kan det tænkes at den i har fået er en af de der mandags modeller? eller er det ikke alle der kan se slør :o
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#70183
Det var ikke en mandagsmodel, der blev leveret til test. Det er ikke alle der lægger mærke til sløret.
Af SonicSpinner
#70187
hey folkens,

jeg har nogle spørgsmål angående lillebroren til denne, nemlig Samsung 40 LED UE40B6050.

og spørgsmålene relatere sig mest 100hz mode motion plus mode og GAME mode.

jeg ved ik om jeg kan skrive det her? eller skal jeg skrive under Generalt TV forum.

på forhånd tak

Ali
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#70189
De to TV perfomer ret ens, men hvis spørgsmålet går specifikt på B6050, så hører det nok til i sin egen tråd. Det må du selv afgøre - det kan altid flyttes hvis tråden kører af sporet.
Af SonicSpinner
#70205
ok, tak for det :)

jeg forsøger her, da begge modeller har samme panel.

Jeg købte denne lækker LED i torsdags og har brugt masser af timer på justering og kalibrering, og så sent som igår fik jeg installeret den seneste FW i den. som faktisk gave mig nye options under analog TV mode og nogle andre options blev flyttet rundt under " General " osv.

Jeg vil bruge LEDen mest til konsol gaming ( PS3 og X360 ) begge via HDMI 1080p. og så PC TVout ( DVI til HDMI ) 1080p mode.

Motion plus:
Så vidt jeg ved består denne teknologi af noget med at den beregner pixels forud og derfor får film osv til at ligne liv agtige bevægelser. det skal man lige vænne sig til :)
Men i menuen 100 hz motion plus kan man vælge 4-5 forskellige typer, og ellers slå det helt fra. mit spørgmsål er så hvis man siger OFF eller slår det fra, betyder det så også at man slår 100hz effekten fra?

Motion plus effekten på spil reagere faktisk forskelligt fra spil til spil. Call of duty 4, kører det godt og ekstra flydende når man drejer og vender.
men uncharted f.eks når man løber ligeud, ser det godt og flydende ud, men prøver man og vende kameraet og rotere, så ser man en hav af pixels omkring figuren, og masser af tearing. man skal slå judder helt fra, før de omkringliggende pixels går væk.
Killzone 2 med Motion plus er ikke helt så godt, det får sigte kornet til at give lidt trail og rystelse når man vender og drejer i en bestemt temp, da spillet i sig selv er ret mørkt også.


Game Mode:
Efter at have leget lidt med Game mode, har det faktisk vist sig at det fremhæver nogle detalijer i spil, som man ellers ikke kunne se. det er ret flot, men der er motion plus / 100hz slået fra.
I manualen står der nemlig at Game mode, accelere grafik/video processoren, men kan resultere i picture quality loss. det kan jeg ikke helt forstå, synes tværtimod billedet er mere detalijeret.
er der nogen der ved hvad GAME mode præcist gør?

Jeg har stået i en mindre dillemma de sidste dage om hvorvidt jeg skal kører med GAME MODE eller ej.
indtil igår hvor bestemt mig at kører med GAME Mode, netop fordi det fremhæver nogle flotte detalijer i spillene, som man normalt ikke kan se.

også fordi Motion plus judder effekten reagere meget forskelligt fra spil til spil. Nogle spil meget skidt, andre spil uden problemer.

Nå men jeg håber ikke skrev en masser vrøvl, ellers må i korrekte mig. :)

ELLERS er det en fantastisk lækker LED altså.

mvh.

Ali
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#70215
SonicSpinner skrev:Men i menuen 100 hz motion plus kan man vælge 4-5 forskellige typer, og ellers slå det helt fra. mit spørgmsål er så hvis man siger OFF eller slår det fra, betyder det så også at man slår 100hz effekten fra?
Ja, så slår man det helt fra, og det vil jeg anbefale at du gør. Det kunstige look man får er ikke noget man bør vænne sig til - det er komplet unaturligt, og ødelæggende for enhver filmoplevelse.
SonicSpinner skrev:men prøver man og vende kameraet og rotere, så ser man en hav af pixels omkring figuren, og masser af tearing. man skal slå judder helt fra, før de omkringliggende pixels går væk.
Killzone 2 med Motion plus er ikke helt så godt, det får sigte kornet til at give lidt trail og rystelse når man vender og drejer i en bestemt temp, da spillet i sig selv er ret mørkt også.
Igen et eksempel på hvorfor man bør slå skidtet fra. Sæt TV'et på "Game mode" i stedet når du spiller. Motion Plus introducerer en masse inputlag, som giver en ringere føling med spillet. Endnu en grund til ikke at bruge det.
Af SonicSpinner
#70216
okey tak for din inputs.

jeg er ihvertfald GAME MODE nu når jeg spiller.
Af FynboM
#71032
Så lykkedes det endelig at få en tilbagemeldning fra Samsung. Og som der kan læses, har Samsung ikke registreret nogle problemer vedr. slør. Det må vist være en mandagsmodel Rasmus har fået fat i, ellers lader det til at sandheden er derude et sted.

Hei

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.


[Solution]
Vi har ikke erfaringer med, atder skulle være nogen problemer med vores
6050, 7050 eller vores andre LED TV.


Jeg håber at dette var til hjelp for dig.

Hvis du har nogen yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte
os igen.


Med venlig hilsen
Line Samsung support

Samsung Support
Tel.: 70 70 19 70 (alle opkald til nationaltakst)
Hjemmeside: www.samsung.dk
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#71046
Det var ikke en mandagsmodel Rasmus havde fat i.

Naturligvis får du ikke en mail fra Samsung, hvor de officielt proklamerer, at TV'et har en fejl i forbindelse med slør. I så fald, så skulle alle købere jo være berettigede til en udbedring. Havde du seriøst forventet et sådant svar? Du vil opleve at dine værdisæt og producentens sjældent er sammenfaldende, så selvom du måske ser en særhed i et TV som en decideret fejl, så er producenten nok ikke enig hvis det betyder flere omkostninger for ham - og især ikke hvis "problemet" ikke er noget der traditionelt set betragtes som en fejl, såsom slør på LCD-TV. Slør har jo været til stede på LCD-teknologien lige siden den kom frem.

Det er et faktum, at Samsungs LED-serie har en dårligere responstid end mange andre LCD-TV, men der findes jo også andre TV på markedet, der lider under samme problem. At der så er nogen der ikke lægger så meget mærke til det, som andre er jo blot fint.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19