Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#62077
jimsim skrev:Hej Rasmus, i testen skriver du at du bruger TVersity. Har du fået det til at virke sammen med W5500? Jeg har lige sat TVersity op og deling virker fint med localhost, men W5500 vil ikke acceptere TVersity som server.

Har du nogle ideer til hvad problemet kan være?
Nej det er en fejl i anmeldelsen - beklager. Så vidt jeg husker blev jeg også nødt til at benytte Twonky eller også var det Windows Media Player. W5500 har vist lidt problemer med at kommunikere med TVersity.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#62079
make skrev:I testen står der:
"Tv’et understøtter desuden 1080p24 uden problemer. Husk også, at sæt aspect ratio til Full Pixel i skærmens menu. Ellers er der en smule overscan på HD signaler, hvilket også betyder, at billedet synligt bliver skaleret."

Jeg forstår ikke helt hvad det betyder. Er det noget der altid burde være slået til?

Det skal siges at jeg lige nu kun har analogt kabel TV?

Det ser ikke ud til at jeg kan vælge "Full Pixel" under

Home > indstillinger > skærmstyring > skærmområde. Der er kun mulighed for at vælge normal, -1 eller -2.

Ifølge manualen kan man her vælge "Full Pixel"

Vil denne mulighed fremkomme når jeg får Digitalt TV? Eller er det kun en mulighed der fremkommer når man ser HD?
Ja Full Pixel er i forhold til f.eks. et PC input eller spilkonsol input via HDMI. Det har ikke særlig stor betydning for analogt eller digitalt Tv. Når det er muligt, så kommer det frem i menuen :)
Af tbigum
#62101
Rasmus Larsen skrev:
tbigum skrev:Nu står jeg og skal have et nyt tv og har kigget på et 52" W5500, men har lige et spørgsmål.

Kan se DLNA ikke er perfekt, mangler bla. divx og mkv, men kan det løses igennem en firmware-update, hvis ja, kan man selv opdatere firmware hvis tv'et er sluttet til nettet?

Et spørgsmål til, er der nogen der ved om den usb-dongle fra samsung muligvis vil virke, så DLNA kunne virke trådløst?
Ja, du vil selv kunne opdatere firmware, men jeg tvivler på, at DivX og MKV bliver understøttet på W5500. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige det med sikkerhed, men jeg tror Sony gemmer dette til fremtidige udgaver af deres Tv.

Mht. den trådløse dongle, så tror jeg det ikke umiddelbart. Det vil betyde, at den skal kunne bearbejde det trådløse signal gennem USB porten, og det har jeg ikke hørt noget om skulle være tilfældet.

Hvis du køber efter Divx, MKV og fungerende DLNA, så vil jeg anbefale dig at tage et kig på nogle af Samsungs Tv med [email protected] systemet.
Havde også kigget på det nye Samsung, men er noget skeptisk efter at have læst din anmeldelse mht. slør, så jeg holder mig til Sony'et, så må jeg bare bruge min PS3 som media-extender istedet for tv'ets DLNA.
Af make
#62475
Vil det også være det optimale for mit 46" at indstille det efter de settings der er skrevet i testen? Jeg har prøvet det og der ser ihvertfald bedre ud end standard indstillingerne...måske lidt for mørkt hvis der er lyst i stuen.

Jeg har opdaget at indstillingerne ændrer sig efter nogen tids zappen rundt og det er ved at gå mig på at jeg hele tiden skal indstille det igen. Nogle gange er det standard indstillingerne der er der igen, biograftilstand der er slået fra, eller også er det tit bare motionflow der er slået fra. Hvordan kan det være? Kan man ikke få indstillingerne til at forblive som man har stillet det en gang for alle?

I testen står der at motionflow skal være Til/Fra. Jeg er med på at Fra er bedst til PC og consol, men i menuen hedder det Fra , Standard eller Høj. Hvad er bedst af Standard eller Høj til TV/Film? Jeg plejer at stillle det på Standard.

Har lige fået Yousee digital TV og jeg må sige at HD kanalerne er meget flotte på TV'et.
Af Zubuu
#62504
Hej

Vil bare høre om man kan overføre kalibreringen til et 40V5500?

Jeg går og overvejer at købe dette fjernsyn. Har set W5500 og V5500 ved siden af hinanden og mener ikke at de ekstra omkostninger for 100Hz er det værd.

Men er der andre ting som jeg bør være opmærksom på af forskelle mellem W5500 og V5500?

Kommer der en anmeldelse af V5500 serien på et tidspunkt?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#62727
make skrev:Vil det også være det optimale for mit 46" at indstille det efter de settings der er skrevet i testen? Jeg har prøvet det og der ser ihvertfald bedre ud end standard indstillingerne...måske lidt for mørkt hvis der er lyst i stuen.

Jeg har opdaget at indstillingerne ændrer sig efter nogen tids zappen rundt og det er ved at gå mig på at jeg hele tiden skal indstille det igen. Nogle gange er det standard indstillingerne der er der igen, biograftilstand der er slået fra, eller også er det tit bare motionflow der er slået fra. Hvordan kan det være? Kan man ikke få indstillingerne til at forblive som man har stillet det en gang for alle?

I testen står der at motionflow skal være Til/Fra. Jeg er med på at Fra er bedst til PC og consol, men i menuen hedder det Fra , Standard eller Høj. Hvad er bedst af Standard eller Høj til TV/Film? Jeg plejer at stillle det på Standard.

Har lige fået Yousee digital TV og jeg må sige at HD kanalerne er meget flotte på TV'et.
Indestillingerne til 46 tommeren er noget anderledes, primært fordi den benytter et lidt andet panel. Du kan dog godt tage udgangspunkt i dem jeg nævner i testen, men det kan godt være der skal lidt yderligere indstilling til. :)

Indstillingerne burde ikke skifte når du zapper rundt på kanalerne. Men der er dog tilknyttet en profil til hver indgang. Så når du f.eks. slår over på HDMI1, så skal du også indstille denne - men kun første gang.

Ja, brug Standard når du bruger Motionflow.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#62728
Zubuu skrev:Hej

Vil bare høre om man kan overføre kalibreringen til et 40V5500?

Jeg går og overvejer at købe dette fjernsyn. Har set W5500 og V5500 ved siden af hinanden og mener ikke at de ekstra omkostninger for 100Hz er det værd.

Men er der andre ting som jeg bør være opmærksom på af forskelle mellem W5500 og V5500?

Kommer der en anmeldelse af V5500 serien på et tidspunkt?
Jeg er ikke sikker, men hvis du har held med det, så meld gerne tilbage. :)

Der er ikke planlagt nogen anmeldelse af V5500 serien.
Af tbigum
#66112
Sad lige og rodede med billed-funktionen som har en sjov lille feature, hvis man har en mobil med geo-tagging og så lægger billedet over på en usb-nøgle og tv'et er på nettet, så kommer der et lille kort frem hvor man kan zoome ind og se hvor billedet er taget :)
Af Bo Kluxen
#66131
Overvejer at købe Sony 32W5500 til min søn, men han skal bruge det meget til at spille PS3, X-Box 360 og PC på. Han er bekymret for, om spillene vil lacke. Testen siger, at det lacker og at det anbefales at slå 100 hertz fra. Vil det kunne afhjælpe problemet helt?

Bo
Af Zap
#66161
Er der nogen der har konstateret kvalitetsmæssige forskelle mellem W5500 og V5500?
Af tbigum
#66164
Bo Kluxen skrev:Overvejer at købe Sony 32W5500 til min søn, men han skal bruge det meget til at spille PS3, X-Box 360 og PC på. Han er bekymret for, om spillene vil lacke. Testen siger, at det lacker og at det anbefales at slå 100 hertz fra. Vil det kunne afhjælpe problemet helt?

Bo
Kører selv med 100 hertz slået til og jeg har ikke bemærket noget input-lag når jeg spiller Xbox/PS3.
Af Jumle
#66698
Zap skrev:Er der nogen der har konstateret kvalitetsmæssige forskelle mellem W5500 og V5500?
Jeg tog ud i sony center i fields i dag for at se på w5500, da jeg er meget i tvivl om jeg "tør" købe et G10 med alt den snak om 24p.

Der hang således et v5500 og et W5500 ret tæt på hinanden og uanset hvor meget jeg kiggede, og efter jeg fik dem til at sætte en anden film på kunne jeg ikke med det utrænede øje se nogen synlig forskel.

Jeg var ikke umidelbart imponeret over nogle af dem. Den film de viste på omkring 20 skærme kom alle fra den samme afspiller.
Jeg ved ikke hvor meget, hvis noget, dette har at sige for signal kvaliteten. Det var som om billedet var en anelse grynet, lidt som om der var 90% gennemsigtig "sne" inde bag film billedet. Det opstod da jeg var tæt på og også da jeg trådte 4-5 meter tilbage.
Af Zap
#68373
Jeg har gået i overvejelser omkring 40v5500 eller 40w5500. Så dem ved siden af hinanden i Sony Center i går og må sige at der var forskel. Der kørte tv2 signal med Tour de France og på en løbebjælke i bunden af billedet var effekten af 100Hz tydelig. W5500 var langt bedre til at håndtere bevægelsen. Selv konen kunne se det... ;-)
Et testbillede på en 46'' med 100Hz hhv. til og fra viste også klar forskel.
Så jeg hælder pt. til W-serien.
Af TP
#76554
Jeg har nu købt et sony 40W5500, og er meget skuffet over EPG funktionene. Den viser sjældent program informationenen, og er der noget program information, er det ofte for det program som vises p.t. !:(

Jeg har kontaktete Sonys support og de siger at sådanne er det bare...

Jeg syntes det ville være prisværdigt at når man lave en anmeldelse af TVs, at der så bliver nævnt hvordan alt det andet virker også, så man kan få et indtryk af hvordan det er ved dagligdags brug.

Jeg har en gammel Phillips MPEG2 decoder, som uden de store problemer viser EPG og informationen for de enkelte programmer, så da der ikke er nævnt noget dårlig om EPG, gik jeg ud fra at det var noget af det som bare virker, men nej !:(

Desuden er det da ufatteligt langsomt til at reagere, når man bruger fjernbetjeningen :((

Ellers godt TV, bare med nogle iriterende SW fejl som ødelægger den fine oplevelse af et godt TV.

mvh
Torben