Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Robo
#60439
Hej

rasmus i testen skriver du følgende :

Alt i alt er Sony W5500 et godt Tv i middelklassen. I min mening er Samsungs LCD-TV og Panasonics G10 serie de nærmeste konkurrenter, og W5500 når ikke billedmæssigt helt op på siden af G10 serien fra Panasonic

hvordan skal det forståes?? at efter din mening er samsung og panasonic nærmeste konkurenter til ??? sony eller ?? eller er de bedere end sony??
Af Fing
#60449
Alt i alt er Sony W5500 et godt Tv i middelklassen. I min mening er Samsungs LCD-TV og Panasonics G10 serie de nærmeste konkurrenter, og W5500 når ikke billedmæssigt helt op på siden af G10 serien fra Panasonic
Jamen det skal forståes som der skrives, at kigger man på pris osv. er de to nævnte - Panasonic og Samsung - konkurrenterne til fjernsynet i testen. Panasonic vurderes så til at have et bedre billede end fjernsynet i testen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#60598
Robo skrev:Hej

rasmus i testen skriver du følgende :

Alt i alt er Sony W5500 et godt Tv i middelklassen. I min mening er Samsungs LCD-TV og Panasonics G10 serie de nærmeste konkurrenter, og W5500 når ikke billedmæssigt helt op på siden af G10 serien fra Panasonic

hvordan skal det forståes?? at efter din mening er samsung og panasonic nærmeste konkurenter til ??? sony eller ?? eller er de bedere end sony??
Ja det W5550 fra Sony, som vi anmelder. G10 synes jeg er bedre end Sony. De nye Samsung Tv har vi ikke testet, men jeg har netop modtaget en email om, at Samsungs B7000 serien gerne skulle lande her en af de kommende dage.
Af kskruger
#60640
Rasmus Larsen skrev:
Robo skrev:Hej

rasmus i testen skriver du følgende :

Alt i alt er Sony W5500 et godt Tv i middelklassen. I min mening er Samsungs LCD-TV og Panasonics G10 serie de nærmeste konkurrenter, og W5500 når ikke billedmæssigt helt op på siden af G10 serien fra Panasonic

hvordan skal det forståes?? at efter din mening er samsung og panasonic nærmeste konkurenter til ??? sony eller ?? eller er de bedere end sony??
Ja det W5550 fra Sony, som vi anmelder. G10 synes jeg er bedre end Sony. De nye Samsung Tv har vi ikke testet, men jeg har netop modtaget en email om, at Samsungs B7000 serien gerne skulle lande her en af de kommende dage.
Til Rasmus

Ved godt det kan være svært at sammenlignende, men Hvor godt er W5500 i forhold Samsung LE-40A866 som i også har testet?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#60641
Ja, det er lidt svært at huske, så det kommer frit fra erindringen. Faktisk synes jeg ikke forskellen er så markant. Samsung 100 Hz er klart værre, men Sonys W5500 har omvendt heller ikke meget bedre sort eller farver. De to skærme kan sagtens rangere i samme kategori rent billedmæssigt, men jeg ved ikk ehvordan de ligger prismæssigt i forhold til hinanden i dag?

Et godt bud på et alternativ til W5500 fra Samsung må dog også samtidig være den nye B650 serie uden LED.
Af Abuu
#60674
Der nævnes i testen at billede kvaliteten ikke når kvaliteten på pana´s G10 serie..
Men hvordan står skærmen mon mod en TX-P37X10Y..

Er der nogen erfaringer..

Ville egentligt gerne have en G10, men kan kun klemme en 37" ind.. :((

Så lige nu er står mit valg mellem W5500 og X10Y
//Bo
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#60698
Jeg har ikke selv så meget erfaring med X10, men det forlyder, at den blot er et lille skridt fremad i forhold til PX80 - og altså derved intet revolutionerende. Alligevel vil jeg dog vurdere, at X10 er en bedre skærm end W5500 til almindelig Tv brug. Jeg synes dog alligevel du skal få set de to skærme ved siden af hinanden i en butik. Det kan være du lægger mere vægt på nogle af de fordele W5500 har.
Af Zap
#60869
Jeg havde egentlig lagt dette indlæg i en anden tråd, men blev mindet om det måske var mere oplagt at smide det i denne tråd.

Jeg undrer mig over at W5500 er billigere end W4500 når W5500 nu er "efterfølgeren". Derfor ville jeg lige have bekræftet at det er en decideret forbedret efterfølger og ikke en billigere modelvariant.

Er prisforskellen blot spørgsmål og udbud og efterspørgsel? Det ville dog virke underligt for så burde W4000 vel værre dyrere end W4500, da jeg forstår at det er forgængeren til W4500...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#60870
Jeg synes bestemt W5500 er et skridt op i forhold til W4500, primært drevet af det nye billedkredsløb Bravia Engine 3.

W4500 nåede aldrig særlig stor popularitet, fordi den havde nogle problemer, og derfor lukrerede W4000 serien også på dette. Jeg gætter på det er årsagen til prisforholdet mellem disse to.

Det bør dog bemærkes, at W5500 bygger på et lidt billigere panel end W4500 (et 8-bit kontra et 10-bit). Hvad det betyder i praksis for billedkvaliteten, har jeg en diskussion om i anmeldelsen. Prismæssigt tror jeg dog, at det kan være en af årsagerne.
Af JCKS
#61423
jeg har en af de lidt ældre Samsung LCD 40' TV'er og tænkte på om det var de penge være at skifte. Men tror jeg venter den næste model fra Sony og ser om den ikke giver lidt mere.

Har set dete TV i aktion hos en ven af mig og det var da alt for lækket et TV.

Men da det går så hurtigt med nye versioner været år, tror jeg at tager change og skifte til et sony næste år.

En rigtig god anmeldelse 8)
Af tbigum
#61430
Nu står jeg og skal have et nyt tv og har kigget på et 52" W5500, men har lige et spørgsmål.

Kan se DLNA ikke er perfekt, mangler bla. divx og mkv, men kan det løses igennem en firmware-update, hvis ja, kan man selv opdatere firmware hvis tv'et er sluttet til nettet?

Et spørgsmål til, er der nogen der ved om den usb-dongle fra samsung muligvis vil virke, så DLNA kunne virke trådløst?
Af jimsim
#61509
Hej Rasmus, i testen skriver du at du bruger TVersity. Har du fået det til at virke sammen med W5500? Jeg har lige sat TVersity op og deling virker fint med localhost, men W5500 vil ikke acceptere TVersity som server.

Har du nogle ideer til hvad problemet kan være?
Af make
#62074
I testen står der:
"Tv’et understøtter desuden 1080p24 uden problemer. Husk også, at sæt aspect ratio til Full Pixel i skærmens menu. Ellers er der en smule overscan på HD signaler, hvilket også betyder, at billedet synligt bliver skaleret."

Jeg forstår ikke helt hvad det betyder. Er det noget der altid burde være slået til?

Det skal siges at jeg lige nu kun har analogt kabel TV?

Det ser ikke ud til at jeg kan vælge "Full Pixel" under

Home > indstillinger > skærmstyring > skærmområde. Der er kun mulighed for at vælge normal, -1 eller -2.

Ifølge manualen kan man her vælge "Full Pixel"

Vil denne mulighed fremkomme når jeg får Digitalt TV? Eller er det kun en mulighed der fremkommer når man ser HD?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#62076
tbigum skrev:Nu står jeg og skal have et nyt tv og har kigget på et 52" W5500, men har lige et spørgsmål.

Kan se DLNA ikke er perfekt, mangler bla. divx og mkv, men kan det løses igennem en firmware-update, hvis ja, kan man selv opdatere firmware hvis tv'et er sluttet til nettet?

Et spørgsmål til, er der nogen der ved om den usb-dongle fra samsung muligvis vil virke, så DLNA kunne virke trådløst?
Ja, du vil selv kunne opdatere firmware, men jeg tvivler på, at DivX og MKV bliver understøttet på W5500. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige det med sikkerhed, men jeg tror Sony gemmer dette til fremtidige udgaver af deres Tv.

Mht. den trådløse dongle, så tror jeg det ikke umiddelbart. Det vil betyde, at den skal kunne bearbejde det trådløse signal gennem USB porten, og det har jeg ikke hørt noget om skulle være tilfældet.

Hvis du køber efter Divx, MKV og fungerende DLNA, så vil jeg anbefale dig at tage et kig på nogle af Samsungs Tv med [email protected] systemet.