Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#70346
Tak for en god anmeldelse, det gjorde udslaget for mig.

Købte B855 i hifi klubben på Åboulevarden i Kbh.

Det er et sejt TV.

Købte også en Strong indendørs digital antenne, og de gratis digitale kanaler står klart og flot på skærmen. Lyden kører jeg optisk ind i min forstærker.

Så alt var godt indtil jeg skulle teste min NAD DVD afspiller.

Jeg har endnu ikke købt en Blu ray afspiller, men det er helt klart det næste der står på listen.

Lyden fra DVD afspilleren kører over surround anlæget (coxial-kabel), og billedet kører komponet (godt kabel) over i B855's komponet indgang.
(Der er ingen HDMI udgang fra min DVD afspiller)

MEN lyden er ude af sync.
Billedet på skærmen er ca 1-2 frames bagefter lyden fra centerhøjtaleren.

Jeg kørte med nogenlunde samme setop på det gamle TV, bortset fra at det bare var en almindelig scart kabel fra DVD til TV'et. Her var der ingen problemer.

For at teste det ydeligere kørte jeg også lyd fra surroundforstærkeren ind i Tv'et, sammen med billedet.

Der var et tydeligt ekko, når lyden fra både surround anlæg og TV'et kørte samtidigt.
Noget der aldrig var et problem på mit gamle analoge TV.

Jeg har også testet det med Scart udgang fra DVD og Scart omformer indgang på tv'et. (det kunne jo være komponet udgang på DVD der var defekt)
Her var resultatet det samme. Et ekko fra TV'ets højtalere, i forhold til surround centerhøjtaleren.

Så stor var min skuffelse over at et TV i denne prisklasse, ikke kan "følge med" lyden fra et surround anlæg, selv om det bare er "2. rangs indgangene".

Har af gode grunde ikke kunne teste om et HD signal fra HDMI passer med surround anlæget.


Jeg har tænkt mig at kontakte Hifi klubben og Samsung, men ville lige høre om der er andre der har oplevet dette.
Af Nordentoft
#70347
Sorry dette indslag skulle ha været under samsungs anmeldelse.