Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NuclearHamster
#55578
Jeg har netop fået mig et 42" LCD-tv, som jeg er ganske tilfreds med. Der er dog ét "men":

Nu hvor jeg har tilsluttet TV'et og fået indstillet kanalerne på TV'et, så er der nogle af kanalerne der har nogle diagonale striber på billedet - dog har langt de fleste ingen problemer.

Er der nogen der ved hvad de kan komme fra? Og hvordan kan man komme dem til livs?

Her er et test billede af det der sker.
http://picasaweb.google.dk/lh/photo/cxF ... directlink

Striberne forbliver på samme sted, så det er ikke sådan nogle der ruller ned over skærmen. De er IKKE perfekt diagonale, men jo heller ikke vandrette, og det som sagt kun må enkelte kanaler de er der (MTV, Discovery, DR1, TCM..)

Hjælp? ;;)
Senest rettet af NuclearHamster 13. feb 2009, 20:04, rettet i alt 3 gange.
Af NuclearHamster
#55585
J2NK skrev:Kan du tage billeder af det?
Har tilføjet oppe i første besked :)
Af J2NK
#55586
Ligner analogt signalstøj på de enkelte kanaler, men det lyder underligt at det er statisk..
Af NuclearHamster
#55587
Det er også umiddelbart hvad jeg synes det ligner, men de "ruller" ikke ned over skærmen som jeg er vant til. Nogen gode forslag til hvad der kan gøres ved det, hvis det ER støj på det analoge signal? :)
Af NuclearHamster
#55618
Hey - Tak for input, men problemet er løst nu. Har købt mig et bedre antennekabel end det billige skidt jeg har brugt på mit gamle TV, og det gjorde hele forskellen. Synderen var mit signal, der var for svagt. :)