Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Scandal
#54909
Hej.

Jeg undrer mig over at der ikke er flere, der har spurgt til de to nævnte skærme, som jo kan fåes til hhv. ca. 4800,- og 4900,- hos Dustinhome.

Prisen er dermed særdeles konkurrencedygtig, selv hvis vi sammeligner med Panasonics PX80 (og PX8, for den sags skyld)

.... men hvordan er skærmene.
Er det værd at spare den 7-800 kr i forhold til Panasonics 42 PX80?

(mit eget bud er at man skal smide de ekstra penge i og købe PX80, men jeg kan bare ikke finde det på skrift nogen steder)

Jeg kan finde test af 50A457 her på siden - kan man bruge den til at vurdere 42A457? (er det samme plasma panel/teknologi)
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1223877600[/url]
Af Scandal
#54910
Hov .. jeg glemte lige at nævne at Samsung 42A457, har DVB-C decoder, hvilket f.eks. PX80 ikke har ... altså et lille plus til Samsung her (i min verden)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#54923
Motion Plus er ikke noget du bør lægge for meget vægt på. 100 Hz har de forhåbentlig alle sammen (det er jo plasma), så af de to ville jeg satse på 457.

Genrelt set synes jeg Samsung laver nogle udmærkede plasma-TV, som man bestemt ikke bør være bange for at købe. Om man direkte kan sammenligne 50" modellen med 42" modellen vil jeg ikke garantere, men ofte så er der ikke den store forskel indenfor samme serie af plasma-TV. LG er dog undtagelsen, hvor deres PG6000 serie jo åbenbart svinger i kvalitet afhængigt af størrelsen.

Du har fokus på at Panasonics nye modeller har DVB-C, ikke? Prisen vil dog nok være en hel del højere...
Af Scandal
#54924
Jo, jeg har set Panasonics nye modeller, men prisen synes jeg er lige høj nok for mig :-)
I skal tænke på at mit nuværende TV-setup består af en Phillips 28" CRT købt i Bilka for 3 år siden + en brugt Sony købt i L'easy for 8 år siden :-)

Tak for feedback - det er godt at høre at Samsungs Plasma'er ikke direkte bliver frarådet.

Jeg tror mit valg kommer til at stå mellem Samsung 42A457 og Panasonic 37 eller 42 PX80, som det ser ud lige nu.