Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JK
#54522
Hey

Jeg har lige koebt et Samsung TV, af ovenstaaende model, men naar jeg proever at saette denne til min PC, vil den ikke vise et ordentligt billede ved oploesninger over 1360x768. Ved alle oploesninger over denne vil billedet paa Tvet blive grynet, og ligne et ekstremt lavkvalitetsbillede (Det ligner naesten et billede fra en aeldgammel konsol), samt at mit desktop ikke vil fylde hele skaermen, og resten af tvet bliver fyldt ud med brun/sorte striber. Billede af dette herunder:

Billede

(Foerste gang jeg bruger imageshack, haaber det virker)

Nyttig info: Tvet er tilsluttet computeren via DVI-stikket, mha en DVI->HDMI adapter, og derefter et 10m HDMI kabel.

Det skal siges at det er mit foerste LCD TV, saa det kan maaske bare vaere en eller anden setting jeg har glemt, men synes nu jeg har vaeret igennem det meste nu.

Er der nogle der har nogle forslag til hvad der kan vaere galt? og evt hvordan man ordner det?
TVet er jo full-HD, og det burde derfor ogsaa koere 1920x1080 fra PCen uden problemer?

PS Undskyld jeg ikke skriver ae, oe, aa, men har ikke faet koebt dansk tastatur til min baerbare endnu.
Af Corax
#54547
Jeg synes ikke det ser helt sundt ud det billede, måske er TV'et i stykker. Men lad os lige sikre os at det ikke er fordi TV'et er indstillet forkert.

1. Sørg for at opløsningen du sender til TV'et fra PC'en er 1920x1080 (60hz).

2. Navngiv HDMI kilden på TV'et til PC. Det burde aktivere en PC mode så du bl.a. får 1:1 pixelmapping.

Hvis det ikke virker så prøv igen med HDMI 2 hvis det ikke allerede er den du bruger.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#54577
Det kunne vel også være kvaliteten af HDMI kablet der er for ringe. Der kræves alligevel en stor båndbredde for at overføre 1080p og på 10 m så er du ude på en afstand der kan være kritisk for dårlige kabler.
#54601
JK skrev:Hey

Jeg har lige koebt et Samsung TV, af ovenstaaende model, men naar jeg proever at saette denne til min PC, vil den ikke vise et ordentligt billede ved oploesninger over 1360x768. Ved alle oploesninger over denne vil billedet paa Tvet blive grynet, og ligne et ekstremt lavkvalitetsbillede (Det ligner naesten et billede fra en aeldgammel konsol), samt at mit desktop ikke vil fylde hele skaermen, og resten af tvet bliver fyldt ud med brun/sorte striber. Billede af dette herunder:

Billede

(Foerste gang jeg bruger imageshack, haaber det virker)

Nyttig info: Tvet er tilsluttet computeren via DVI-stikket, mha en DVI->HDMI adapter, og derefter et 10m HDMI kabel.

Det skal siges at det er mit foerste LCD TV, saa det kan maaske bare vaere en eller anden setting jeg har glemt, men synes nu jeg har vaeret igennem det meste nu.

Er der nogle der har nogle forslag til hvad der kan vaere galt? og evt hvordan man ordner det?
TVet er jo full-HD, og det burde derfor ogsaa koere 1920x1080 fra PCen uden problemer?

PS Undskyld jeg ikke skriver ae, oe, aa, men har ikke faet koebt dansk tastatur til min baerbare endnu.
Hej

Prøv og gå i menuen på tv under billede instillinger, Er der noget der hedder Kun Scan, Det sørger for at du får billede 1 til 1 og optimer dit billde fra VGA.

SamsungDK

PS. Evt ring til vores Support på 70701970