Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jesper3a
#54467
Ja har sådan en dejlig skærm.
Men har en lille irriterende ting som driller lidt, jeg har en Logitech harmony universal fjernbetjening hvor alting virker upåklageligt.
Men når jeg tænder tvet efter det har været slukket lidt så popper der altid et billede op hvor der står ny dvb-t tjeneste fundet og så kan man vælge exit eller installer selvom jeg har installeret de kanaler bliver jeg spurgt hver gang jeg tænder tvet.
Det resultere at de kommandoer som min Logitech fj.betjening sender ikke virker optimalt det går altid galt med at få skærmen til at skifte til indgang hdmi1 automatisk.

Mit setup:
Canal digital hdboks
alm. antenne(til tv2)
alt er tilsluttet via surroudreceiver(Onkyo 606) til tvet´s hdmi1 indgang
Af thomit
#54487
jesper3a skrev:Ja har sådan en dejlig skærm.
Men har en lille irriterende ting som driller lidt, jeg har en Logitech harmony universal fjernbetjening hvor alting virker upåklageligt.
Men når jeg tænder tvet efter det har været slukket lidt så popper der altid et billede op hvor der står ny dvb-t tjeneste fundet og så kan man vælge exit eller installer selvom jeg har installeret de kanaler bliver jeg spurgt hver gang jeg tænder tvet.
Det resultere at de kommandoer som min Logitech fj.betjening sender ikke virker optimalt det går altid galt med at få skærmen til at skifte til indgang hdmi1 automatisk.

Mit setup:
Canal digital hdboks
alm. antenne(til tv2)
alt er tilsluttet via surroudreceiver(Onkyo 606) til tvet´s hdmi1 indgang

Du bør kanskje sette opp TV'n til å starte med HDMI inputet, og ikke programmere remote'n til å gjøre det.

Gå inn i TV'ns "hotel mode" - Hold inne V knappen på selve TV'ens front, trykk 3 ganger på AV knappen på TV'ns medfølgende fjernkontroll. Sett hotel mode til "on", velg så hva "initial input" skal være. Exit.
La være å gjøre endringer på "button lock" eller "remote lock" !

Ellers er det mange tråder her inne som omhandler problemer ved PX80, når det er tilslutning til både Tv'ns innebygde DVB-T tuner og digitalt signal (HDMI) samtidig. Selv bruker jeg kun HDMI og Component input, og har ingen erfaring med problemet.
Af jesper3a
#54492
Tak for det.
Det er gjort og det virker bare :)