Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#54347
Min kæreste og jeg har vildt svært ved at vælge fladskærm!
Lige nu hælder vi til Sonys E4000 modeller. Samsung A796 har også været i spil, men synes det bliver lidt dyrt (10.500 fra Sverige). Det kunne være rart hvis vi kunne holde budgettet omkring 7000-8000.

TV'et skal placeres i en stue på ca. 16-18 kvadratmeter (direkte overfor stort vinduesparti) og siddeafstanden er omkring 3 meter.

Anvendelse:
DVB-T som modtager af digitale TV signaler
Tilslutte bærbar for at se film og serier
DVD film
Gaming...Wii og Xbox

Must:
Mpeg4 tuner
Full HD
1:1 Pixel

Vigtigt:
Design (selvfølgelig subjektivt, men gerne enkelt og ikke for "billigt")
Sport skal være acceptabelt at se på
Tilslutning af computer skal køre 100 %
Wii og gaming skal være uden problemer

Vi er meget i tvivl om størrelsen på skærmen. Særligt om 32" bliver for småt. Sony 32e4000 koster lige nu 6.700, mens 40e4000 koster 9.000. Vi er meget tiltrukket af prisen på den lille, men er samtidig bange for at fortryde størrelsen.

Ud fra ovenstående hvad er jeres erfaringer så med de to modeller?

På forhånd tak :)
Af J2NK
#54349
Designet er måske ikke hvad i leder efter, men 40w4000 kunne være et bedre økonomisk alternativ(kan fås for godt omkring 7.500,-) der billedmæssigt ligner meget - 32" er ikke efter min mening en god størrelse til den afstand.
Af nielssp
#54351
Et god bud :)
Lige præcis 40w4000 har jeg egentlig haft i kikkerten længe og det kan fås til en fin pris. Men som du selv antyder så er designet måske ikke helt toppen for os...samtidig tænker vi også på om en sort 40" skærm bliver for markant i vores stue.
Af J2NK
#54394
Det er svært at finde et hvidt TV i samme størrelse.

Mener ikke at et sort TV skaber nogle problemer med en lys stue, finder generelt en hvid skærm distraherende, men det går vel op i smag.

Samsung har nogle (også sorte) 40"+ TV'er, men de har generelt også en 500,-< pris, og der lader til at være nogle problemer med digital kanalsortering.