Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jey
#54306
Hejsa folkens..

Min situation er sådan at jeg lige har købt mig et lille hus, og skal have mig et nyt tv til stuen, jeg er helt på bar bund og har inden ide om hvad man skal gå efter så derfor søger jeg lidt hjælp hos nogle eksperter :) ?

Jeg har tænkt mig et 37tommer tv, som skal ligge i prisklassen 6-7000kr.

Søger en god anbefaling hvad det kan være for et?

( Tv'et skal bruges til at se film og normalt tv på ikke andet )
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#54317
Dette råd ville du også have fået hvis du havde trykket på det larmende banner øverst hvor der står "købsanbefalinger" ;)
Af jey
#54403
Tak for svaret..

Jeg har jo forhørt mig lidt rundt omkring hos nogle der ved lidt, og er blevet anbefalet et LCD Tv, er der nogle LCD tv der kunne anbefales i 7000kr klassen ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#54404
Siger du dermed, at vi ikke ved noget? I 42" størrelsen får du ikke noget der er bedre end PX80 hvis du betaler 7000 kr. eller derunder.

Hvis du vil vide noget om forskellen på LCD og plasma, så kan du læse den artikel vi har her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1220975428

Hvis du på forhånd vil afskrive LCD, så må du diske op med lidt bedre begrundelser end at "nogle der ved lidt" siger det. Ellers bliver vi ved med at foreslå plasma - fordi den pågældende model har den bedste overall billedkvalitet i dit prisleje.
Af Joergner
#54410
Hvem udbyder for eksempel dit antenne signal og har du planer om at skifte til en anden udbyder i fremtiden?

Som yakken siger (eller i hvert fald mener): Så er det svært at anbefale andre TV, når det eneste du vil bruge TV'et til er film og normalt tv, og det er her et Plasma TV virkelig kommer til sin ret. Så derfor bør man nok ikke afskrive Plasma.

Dustinhome har denne Panasonic 37PX80 til spotpris
Af jey
#54414
Igen tak for svarende..

Og må undskylde hvis der opstået en misforståelse, var på ingen måde ment at bedømme nogens viden om tv, kan se på jeres besvarelser og i det hele taget denne side's viden om tv er enmorn, og er rigtig glad for sådan nogle steder her findes..

Det jeg har hørt og læst mig lidt frem til er at plasma tv har det såkaldte " burn out" og så syntes jeg at de plasma tv jeg har set i butikkerne har været meget mørke og uklare, men skal jo ikk afskrive at der findes godt plasma tv..

Så hvis i anbefaler mig en plasma model så er det jo det jeg skal gøre ;) ..
Af jey
#54415
Skal lige siges at jeg kommer til se tv over parabol :)
Af Joergner
#54454
Plasma har en tendens til at stille sig dårligt ud sådan umiddelbart, men man først får det hjem i stuen og får det indstillet rigtigt hersker der ingen tvivl.

Hvis du ser tv via parabol er det vel et analogt signal, og Panasonics plasma TV er nogle af de bedste på markedet til at behandle analoge signaler.

Burn-in er ikke et så stort problem, medmindre du har det med at, se fil, falde i søvn, sove i 24 timer og vågne op til en manu fra filmen. Eller måske glemme at slukke TV'et inden du tager på weekend tur. :p

Det eneste problem jeg mener er realistist er hvis man bruger TV'et til media center og ikke har pauseskærm til.
Af jey
#54495
Mange tak for din forklaring og svar, det hjælper alt sammen..

Vil du forslå samme model som er blevet forslået eller har du andre du har haft god earfaing med?
Af TYBO
#54497
Find ud af først hvilke tuners du har brug for med det nye digitale signal som er på vej. (Spørgs din antenneforening)
Personligt ville jeg synes det er trals at man skal have en box ved siden af når man skal skifte kanaler.

Panasonic kommer med nogle fede modeller snart som har alle disse tuners som skal bruges men så skal du lige vente 1 måned da de er lige på trapperne.

Ellers tag ud og se hvad der er mest dig ude i butikkerne.
Nogen er mest til LCD og andre er mest til Plasma det kommer lidt an på hvad du skal bruge TVet til.