Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af -Colding
#54239
Hej brugere.

Jeg har nu i langtid prøvet at finde ud hvilket et TV jeg skal have til stuen. Har et Sony Surround anlæg med Bravia Sync, så valget må ligge i en Sony skærm. Størrelsen skal være 40" eller over med Mpeg4 tuner. Max pris på ca 9500 kr.
Har kigget lidt på Sony 40W4500, men der er mange der klager lidt over backlight bleeding, så ved ikke om det er et klogt valg?
Hvad synes i? Ydermere har jeg haft 40W4000 og 40E4000 i kiggerten.

Håber i har nogle erfaringer eller lign der kan hjælpe mig på vej. :)
Af Kratz
#54249
40W4500 er bestemt et godt TV, ingen tvivl om det. Så hvis du er fast besluttet på Sony, vil det være et godt valg. De bedre Sony modeller er i hvert fald noget peprede i prisen.
Men der er også andre alternativer som bør overvejes i denne størrelse. Nu skriver du ikke hvordan du modtager TV signalerne. Er det f.eks. nødvendigt med DVB-C tuner?
Af -Colding
#54282
Jeg har yousee kabel tv og har hørt Mpeg4 skulle være relevant for mig at få ?

Nu er det lige Sony jeg hælder til da mit anlæg også er Sony. Kan man da få bedre tv for pengene ved et andet mærke?
Af lennon
#54291
-Colding skrev:Jeg har yousee kabel tv og har hørt Mpeg4 skulle være relevant for mig at få ?

Nu er det lige Sony jeg hælder til da mit anlæg også er Sony. Kan man da få bedre tv for pengene ved et andet mærke?
Du kan få større skærm,lidt bedre billedkvalitet til færre penge ved at ta Panasonics PX80 plasma med i overvejelserne. MEN den har ikke intern DVB-C tuner m MPEG4. Dette kan dog løses via Yousees HDTV boks. Og en enkelt universalremote kan jo betjene det hele . .
Af Kratz
#54302
Præcis! Netop hvad jeg forsøgte at nå frem til.
Helt enig med Lennon. Du bør overveje PZ80 serien fra Panasonic hvis det er billedkvaliteten du vægter højest.
Af -Colding
#54425
Men er forskellen synlig? Altså, vil man kunne se en afgørende forskel på fx 40E4000 og 40W4500?
Brugeravatar
Af kthomsen
#54428
Du vil ihvertfald kunne se forskel på Sony 40E4000 og 42PZ80!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#54432
-Colding skrev:Men er forskellen synlig? Altså, vil man kunne se en afgørende forskel på fx 40E4000 og 40W4500?
Det er jo ret nemt at teste - disse modeller skulle være til at finde i en butik uanset hvor du bor.
Af -Colding
#54435
Har været rundt uden at kunne finde E4000 nogen steder:(

Hælder stadig mest til de 2 Sony TV - Går også op i designet, kan bedst lide E4000 men overvejer kraftigt W4500 pga det på papiret kan mere. Hvis de kunne det samme havde jeg snuppet E4000 - så det er derfor jeg vil hører om der nogle der ved om man kan se forskel på 33.000:1 og 50.000:1 i dyn kontrast? samt det ene har 100 hz?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#54437
Glem den dynamiske kontrast. Det kan ikke bruges til noget ud over at vise hvor aggressivt baggrundsbelysningen kan skrues op og ned.

Hvis du bor i Kbh. så kan du se E4000 i Fona på Strøget. Den hænger desværre ved siden af Z4500, hvilket ikke falder ud til E4000's fordel...
Af -Colding
#54439
Okay, lækkert. Der går jeg ind og kigger. Tak for info for alle brugere der ville hjælpe :)