Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Tech2007
#54231
Hey folkens! ;)

Jeg overvejer meget stærkt om, jeg skal købe et Pioneer TV nu eller vente lidt. Har tænkt på 5090H eller KRP-500A, men der kommer jo allerede nye modeller fra alle producenter om få måneder med bl.a. understøttelse af 3D osv.

Burde jeg så vente med at købe TV eller kan det ikke betale sig? Jeg er meget i tvivl faktisk. Det er lidt surt, at købe et dyrt TV nu, og så er den forældet og bagud om få måneder. :s


Tak på forhånd.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#54233
Jeg kan love dig for at et TV er forældet om et år. Uanset hvad, så kommer der altid noget nyt og meget mere avanceret. Det vil de modeller der kommer senere på året også være efter samme tidsperiode.

Køb når du har behov for et nyt TV og hvis du ikke kan leve med tanken om at der kommer noget nyt og bedre, så skal du nok slet ikke købe noget. Prisen på LX5090 og KRP500A er god i øjeblikket og Pioneer kommer ikke med noget nyt før til efteråret. De bliver jo ikke til dårligere TV bare fordi der kommer noget nyt - det er vel bare din egen grådighed, der spiller ind?
Af Kratz
#54234
Personligt synes jeg sjældent der har været et bedre tidspunkt at købe TV end nu!
Der vil hele tiden komme noget nyt og bedre. Hvis man bliver ved med at vente på det, kan der gå lang tid...
Jeg tvivler dog på der vil komme noget snarligt som kan slå LX5090 med flere længder. OLED er jo ikke lige om hjørnet. Og med de prisfald der har været på denne model den seneste tid, er det nærmest en 'no-brainer'.
3D teknologien synes jeg også ser ud til fortsat at være på et lidt for tidligt stadie til jeg ville kaste mig over det.
Brugeravatar
Af Tech2007
#54277
Det har I begge ret i. Der vil altid komme noget nyt uanset hvad. Jeg køber nok et Pioneer TV nu som alternativ indtil OLED slår igennem om 2-3 år.

Ved bare ikke hvad der bedst kan betale sig LX5090H eller 500A?

500A skulle jo have bedre billedkvalitet specielt når Pure Mode var slået til.

Jeg har nogle gode forbindelser rundt omkring i nogle elektronikbutikker. Så jeg kan få en 5090H til 16.000,- og en 500A for 20.000,-, og det er selvfølgelig eksl. fod.

Nu skal jeg bare overveje, hvilken én af dem, det skal være. O-O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#54292
OLED slår nok ikke igennem om 2-3 år. Indtil nu har vi set ganske få prototyper og ét enkelt funktionelt TV på 11". At lave noget der kan komme op i ordenlige størrelser og samtidigt kan betales sker ikke på blot 2 år.