Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#54381
Husk at A656 ikke har MPEG4 tunere. W4000 vil give dig større alsidighed alene pga. dette.
Af nielssp
#54383
deniskool skrev:Hej
Jeg står lidt i samme situation som Nielssp, men efter at have læst følgende review overvejer jeg at købe LE40A656.

http://www.trustedreviews.com/tvs/revie ... -LCD-TV/p1

Fjernsynet kan fås for ca. 7000 i dk (Har ikke fundet det i sverige). Er der nogen der har erfaringer med dette tv? Er det værd at smide de 3000 ekstra efter 7 serien?
Er det et bedre tv end Sonys kdl40w4000? (Som også fås for ca 7000)
Hvis MPEG4 er et krav, så er W4000 måske det bedste køb i det prisleje. Den har fået meget ros i 2008.
Min erfaring (fra butikker) med Samsungs 7 serie er, at de er bedre billedmæssigt...særligt A796 med LED kunne jeg godt li', men om den er 3000 ekstra værd (hvis du køber den på fyndborsen.se)...hmmm...svært at sige.
Af deniskool
#54384
Øv, havde overset manglende MPEG4, man skal op i 676 også koster tv'et pludselig 8800.

Tror pt. det bedste køb til ca. 7000 er w4000 (Når nu DVB-C og MPEG4 er et must), Eller tager jeg fejl?
Af xprezz
#54397
sketchpad skrev: Fordi brugeren har nogle specifikke krav og ønsker til TV'et
og muligvis ikke er klar over fordelene og ulemperne ved
de forskellige paneltyper. Jeg har selv begge paneltyper og
kender forskellene. Og du skal bestemt ikke komme her og
bestemme hvor jeg må blande mig eller ej.
Brugeren spørger jo netop ikke til det. Men har et konkret spørgsmål til panelet. Der er rigeligt med "hvilket tv" tråde herinde hvor det er relevant. Og ja du har måske begge paneltyper, hvor mange har du med LED backlighting? Nej? ok. Og jeg skal absolut ikke bestemme hvem der skriver hvad men du ser da heller ikke mig hoppe ind i alle panasonic tråde og råbe om lcd fordi brugeren skal vide der er flere paneltyper? Stop the preaching.
Af nielssp
#54398
deniskool skrev:Øv, havde overset manglende MPEG4, man skal op i 676 også koster tv'et pludselig 8800.

Tror pt. det bedste køb til ca. 7000 er w4000 (Når nu DVB-C og MPEG4 er et must), Eller tager jeg fejl?
Du tager ikke fejl. Synes bedste køb til ca. 7000 er 40w4000...kigger selv på søstermodellen 40e4000, som er samme indmad blot andet design.
Af sketchpad
#54408
xprezz skrev: Brugeren spørger jo netop ikke til det. Men har et konkret spørgsmål til panelet. Der er rigeligt med "hvilket tv" tråde herinde hvor det er relevant. Og ja du har måske begge paneltyper, hvor mange har du med LED backlighting? Nej? ok. Og jeg skal absolut ikke bestemme hvem der skriver hvad men du ser da heller ikke mig hoppe ind i alle panasonic tråde og råbe om lcd fordi brugeren skal vide der er flere paneltyper? Stop the preaching.
Må jeg spørge hvilke piller du er på? Brugeren skriver følgende:

"Jeg har netop været i Expert, hvor en Wii var sat til en stor Samsung fladskærm (husker ikke modellen) og det så mildest talt ud af pommern til! Det værste var at når man flyttede hånden/cursoren på skærmen så var der rigtig meget ghosting eller trailing, som det vist hedder. Mit gamle 21" CRT ser klart bedre ud sammen med min Wii."

Med andre ord...han synes hans CRT skærm ser bedre ud med sin Wii, så foreslår jeg at han prøver en Plasma skærm der kommer tættere på en CRT end en LCD da han netop ikke vil få samme "trailing" problem.

Snup en tudekiks.
Af xprezz
#54418
sketchpad skrev:
xprezz skrev: Brugeren spørger jo netop ikke til det. Men har et konkret spørgsmål til panelet. Der er rigeligt med "hvilket tv" tråde herinde hvor det er relevant. Og ja du har måske begge paneltyper, hvor mange har du med LED backlighting? Nej? ok. Og jeg skal absolut ikke bestemme hvem der skriver hvad men du ser da heller ikke mig hoppe ind i alle panasonic tråde og råbe om lcd fordi brugeren skal vide der er flere paneltyper? Stop the preaching.
Må jeg spørge hvilke piller du er på? Brugeren skriver følgende:

"Jeg har netop været i Expert, hvor en Wii var sat til en stor Samsung fladskærm (husker ikke modellen) og det så mildest talt ud af pommern til! Det værste var at når man flyttede hånden/cursoren på skærmen så var der rigtig meget ghosting eller trailing, som det vist hedder. Mit gamle 21" CRT ser klart bedre ud sammen med min Wii."

Med andre ord...han synes hans CRT skærm ser bedre ud med sin Wii, så foreslår jeg at han prøver en Plasma skærm der kommer tættere på en CRT end en LCD da han netop ikke vil få samme "trailing" problem.

Snup en tudekiks.
Jeg synes du skal prøve at forhold dig lidt mere fagligt til det. Emnet beskriver jo netop at han spørger til en specifik model og Wii. Jeg har rent faktisk prøvet den model med Wii og har ikke oplevet trails. Det er da utroligt at du skærer alle LCD'er over en kam. Mit gamle LCD havde problemer med trails når jeg så fodbold eller ved hurtige bevægelser i spil, netop det der er beskrevet her. Mit nye samsung har ikke hentydning til trails, men det mener du eller hvad?