Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SuperKlaus
#54002
Hej alle,

Som så mange andre står jeg i total vildrede ifm at jeg skal anskaffe mig et nyt TV.
Det gamle Prosonic !!!! ... gik i stykker (big surprise), men jeg havde bestemt mig for at vente til den digitale bølge ligesom var skyllet ind over landet, men sådan skulle det ikke være.

Jeg har brugt en del tid på at søge Flatpanels.dk igennem, og har fundet mange nyttige oplysninger, men jeg er altså stadig i tvivl om hvad jeg skal købe.

Var i første omgang kun fokuseret på LCD, eftersom det skal være et 32".... men men efterhånden som jeg har læst om PX80, så kom den med i spillet.
http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx ... %2D37PX80E
Desværre lever PX80´erens design slet ikke op til dens performance, og bliver derfor nok dømt ude. (Design er det eneste parameter min kone skal godkende )

Så læste jeg andmeldelsen af LG´s PG6000 her på siden, som fik god omtale, og samtidig har de lavet den i en 32" udgave.
http://www.mobiludsalg.dk/products/prod ... uctID=9453
Designet er umiddelbart godkendt her, men får så den oplysning af jeg aldrig må købe LG da deres paneler aldrig holder ret længe ??? .... er der nogen som kan af- eller bekræfte dette ???

Tilbage til de oprindelige, nemlig LCD´erne.
Jeg har fundet frem til disse 3, og ville høre om der er nogen der har for og imod nogle af disse ?
http://www.danskitlager.dk/shop/sony-kd ... -387p.html
http://www.danskitlager.dk/shop/philips ... -385p.html
http://www.danskitlager.dk/shop/samsung ... -442p.html

Min egen konklusion indtil videre, er at jeg umiddelbart får et fornuftigt TV billedemæssigt med LG´en, det er rimelig billigt og pænt design.
PX80 har det bedste billede, rimelig pris, større skærm, men falder desværre ikke i vores smag designmæssigt.

LCD-mæssigt, har jeg altid været mest til Samsung, deres design tiltaler mig, men det er tilgengæld noget dyrere end de andre, og jeg kan ikke se at jeg får synderligt mere for pengene hos Samsung.

Hvis der er nogen som kan svare på mine spørgsmål ville jeg blive superglad, og alle andre må meget gerne kommentere på mine tanker, med for og imod de forskellige skærme.

Beklager den lange smøre, men er sku meget i tvivl :D O-O

edit: Det skal lige nævnes at jeg har set de forskellige TV´s i butikker, og kan ikke med det blotte øje se den store forskel i det de levere billedemæssigt.
Af Illgor
#54009
Det sony skulle vidst ha fået ret gode anmeldelser herinde, så hvis du går efter lcd så snup du sådan et.
Ellers må du jo bare overbevise konen om at hun jo skal se på det der sker på billedet og ikke det udenom :p (undtagen hvis det er dig hun kigger på).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#54018
SuperKlaus skrev:aldrig må købe LG da deres paneler aldrig holder ret længe ??? .... er der nogen som kan af- eller bekræfte dette ???
Nej, det er noget vrøvl. Hvem har bildt dig det ind?
Af SuperKlaus
#54033
En kollega som har en bekendt der er noget TV-tekniker af en art.

Han skulle efter sigende ha´ sagt at LG´s paneler holder langt dårligere end Panasonic, deraf afledt at jeg skulle holde mig fra LG.
Af J2NK
#54034
Har på fornemmelsen at han gerne vil have dig hooket op på et plasma TV, eller generelt er Panasonic-fan.
Af SuperKlaus
#54035
Det er nok mere Panasonic-delen, da LG´en jeg kigger på jo er et plasma ;)

Er der nogen som har gode erfaringer med LG ?? (en anden måde at spørge på :) )

Blandt de 3 LCD´er, er Sony´en så det bedste køb, pris og det hele taget i betragtning ?
Af J2NK
#54037
Vil gerne stå inde for Sony'en, har en 32v4500(essentielt samme tv som 32w4000 med lavere opløsning og uden 100Hz) som jeg har været meget glad for.

Hvor skal TV'et bruges? prisforskellen på 32"-37" er jo faldende, så det kan måske betale sig at få et større muligvis plasma-TV?
Af SuperKlaus
#54039
Nu er der ikke 100hz i W4000, men skidt pyt :-)

Problemet med Plasma, er at der umiddelbart kun er Panasonic som aktuelt rent billedemæssigt, men deres design falder ikke i god jord. LG plasmaen laves i 32" eller 42", så der er heller ikke mulighed for 37"

Sony laver heller ikke W modellerne i 37" ...... så må nøjes med 32" :-/

TV´et skal bruges i stuen, til alm TV og DVD. Med tiden kommer der vel Digital TV og Blue Ray
Af J2NK
#54040
Ah min fejl.

Det er bare min generelle erfaring at efter lidt tid virker 32" i en stuen ikke af så meget som det gjorde i starten, men prisen på 42" TV er jo self. et problem.

Desuden var du vel også tilfreds med størrelsen af TV'et siden at du køber den samme igen.

W4000 modellen laves dog i 40" til godt 7500-8000,-
Senest rettet af J2NK 25. jan 2009, 12:57, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#54059
En væsentlig ulempe ved PG6000 i 32" versionen, er manglen på 1080p24 understøttelse. Dvs. hvis du ser bluray, så vil der opstå judder (dvs. hak i billedet). Det er kun 50PG6000 der har fået det implementeret ordenligt. Der er også en lidt større tendens til retention på de små modeller af PG6000, men hvis man er opmærksom på det, så er det ikke et problem.

Både V4500 og W4000 er udmærkede valg, men imo er designet ikke helt på højde med LGs model.
Af SuperKlaus
#54072
Jeg hælder efterhånden mest til W4000, er dog enig i at design på LG´en er flottere end Sony.

Men jeg tror i sidste ende at de indbyggede MPEG4 tunere får skålen til at tippe til LCD´en, og har nu sat et prisskilt som hedder 6000,- hvilket udelukker favoritten Samsung. Jeg tror mest på W4000 fremfor Phillips´en, selvom Phillips designmæssigt er flottere.

Nogen der har erfaringer med Phillips LCD TV ?

Mht. PX80 ... hvordan med 1080p på dem ? Kan se at PZ modellerne kommer med FullHD, skal man op i en PZ udgave for at det spiller ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#54080
1080p kan vises på alle skærme - det nedskaleres blot hvis skærmens opløsning er lavere. Det er ikke noget problem på et PX80.
Af J2NK
#54145
Flere discount fladskærme understøtter kun 1080i.

Længe leve HD-Ready!
Af SuperKlaus
#54152
Hvis jeg nu tager udgangspunkt i SONY´s W4000 og V4500, så vidt jeg kan se er den eneste forskel at W4000 køre 1920 i opløsning og V4500 køre 1366.

Er det hul i hovedet at bruge de sidste enkroner på W4000 når det er 32" ?
Jeg kan faktisk få en 37" V4500 til samme pris som W4000 32"