Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Varg
#53197
Valget står mellem panasonic pz85 eller sony w4000, skal bruges til analog tvsignal,dvd og xbox360
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#53199
PZ85 - ingen tvivl herfra.
Af Varg
#53200
Tak for dit svar - Jeg hælder bestemt også allermest til PZ85'eren, men jeg er såååå skeptisk over for det med burnin... Eksempelvis fra DR1-logo'et hvis jeg vil se DR en masse timer i streger... Eller fodbold en hel dag - hvad så med scoreboardet? Hvor meget skal der egentlig til før det sidder helt fast på dette fjernsyn?? Håber at få afbekræftet min skepsis...

Desuden er jeg nervøs for blæser-støjen og føromtalte HDMI-problem...

Igen håber jeg at få afkræftet en naturlig(?) skepsis for plasma, så jeg ikke behøves at gå på kompromis med billedkvaliteten i form af et LCD tv i stedet...

Håber på snarligt svar...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#53204
Retention kan du fjerne med ganske kortvarrige kanalskift, eller blot ved at se reklamepausen. Det er ret sjældent at en kanal har logoet stående 100% af tiden uden at det afbrydes at et eller andet.

Nyere plasma-skærme er ret modstandsdygtige overfor burn-in og skulle uheldet være ude, så kan du blot køre en white-wash (se vores artikel om burn-in) for at fjerne eventuelle skygger på skærmen.
Af N4Ld3
#53218
Jeg vågnede på sofaen lige for en halv time siden og der stod dvd menuen på mit panasonic px700 i ca. 2 timer mens jeg sov. Der var kommet retention men jeg skiftede bare til en kanal med sne på og det var væk igen efter 5 sekunder :)
Af Gokhan
#53220
da jeg skulle købe min tv , så var jeg også i tvivl om det skulle være sonyw4500 eller pz85 , det blev pz85 , det har jeg ikke fortrudt :D

billedet er virkelig flot, jeg har endnu ikke haft noget retention burnin osv, jeg har overhoved ikke haft noget problem endnu , heldigvis.


burnin er sikkert noget der vil komme hvis man scorere lys og kontrast styrken helt hen i vejret ,

mit tv er tændt 4-6 timer pr dag , så endnu er der ikke noget. Man kan heller ikke sidde og se den samme tv kanal i flere timer :)


Vil du se fodbold er plasma nok det bedste . Hvis du kan se de to tv i virkeligheden , altså live, så kig på hudens farve , så vil du kunne se forksellen. Plasma gengiver en naturlig gengivelse af optagelserne.
Af Varg
#53223
Jeg var ude at kigge på de forskellige tv og kom hjem med et sony w4500 købt i sonycenter. Jeg var ret vild med deres 100 hz motionflow og synes det var et super tv. Er der en guide til at indstille det må i gerne linke til det tak:) og mange tak for hjælpen