Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af henrik4223
#53128
Har lige fået mit Samsung le40a866 fra Sverige.

Desværre er der en form for larm, der lyder som en blæser. Hvis jeg skruer lysstyrken helt op er larmen lidt lavere (noget af den brummende lyd forsvinder). Er min skærm defekt eller hvad?

Er der nogle der har oplevet det samme?[/code]
Af kskruger
#53171
henrik4223 skrev:Har lige fået mit Samsung le40a866 fra Sverige.

Desværre er der en form for larm, der lyder som en blæser. Hvis jeg skruer lysstyrken helt op er larmen lidt lavere (noget af den brummende lyd forsvinder). Er min skærm defekt eller hvad?

Er der nogle der har oplevet det samme?[/code]
Dit nye tv skal selvfølgelig ikke sige noget, hvis dit tv kommer fra Samsung Nordic, så kontakter du bare Samsung i Danmark, så vil du få hjælp derfra, selvom du har købt det i sverige.

Det er slutbogstaverne XXE der kendetegner, at tv'et er en nordisk model. F.eks. le40a866XXE
Af henrik4223
#53180
Tusind tak for din tilbagemelding. Min model er XXE, og jeg har sendt Samsung en mail. Jeg håber de kan hjælpe mig.

Er det forresten ikke meningen, at blæseren først skal starte når TV'et bliver varmt og ikke være tændt konstant?
Af kskruger
#53191
henrik4223 skrev:Tusind tak for din tilbagemelding. Min model er XXE, og jeg har sendt Samsung en mail. Jeg håber de kan hjælpe mig.

Er det forresten ikke meningen, at blæseren først skal starte når TV'et bliver varmt og ikke være tændt konstant?
Hvis jeg var dig, så ville jeg ringe til dem, de er ikke så hurtige på mail.
Af henrik4223
#53202
De skrev tilbage, og bedte mig om at ringe :-)

De ville først have mig til at lave en RMA, men så skulle den sendes til Sverige, så jeg fik dem til at sende en tekniker ud - de mente ikke, den skulle larme på den måde jeg beskrev.

Spændende - melder lige tilbage, når jeg har haft teknikeren ude, men ind til videre en rigtig god service :-)
Af kskruger
#53258
henrik4223 skrev:De skrev tilbage, og bedte mig om at ringe :-)

De ville først have mig til at lave en RMA, men så skulle den sendes til Sverige, så jeg fik dem til at sende en tekniker ud - de mente ikke, den skulle larme på den måde jeg beskrev.

Spændende - melder lige tilbage, når jeg har haft teknikeren ude, men ind til videre en rigtig god service :-)
Ja, håber du vende tilbage, når der er nyt i sagen.
Af henrik4223
#54235
Så har jeg endelig, efter MEGET lang tid, fået fat i en servicetekniker.

Over telefonen kunne han sige, at han formentlig godt kunne gøre noget ved selve blæserstøjen, men den ret høje brummende lyd kunne han ikke gøre noget ved. Den brummende lyd er desværre den mest irriterende, fordi den skifter tone alt efter lysforhold på skærmen.

Jeg har derfor valgt at bide i "det sure æble" og køre tilbage med fjernsynet til Fyndbörsen....det var efter lange overvejelser, at jeg kom frem til, at jeg ikke kunne leve med at betale så mange penge for en såkaldt "topmodel", som ikke levede op til mine forventninger.

Synes bare det er underligt med den larm - kender rigtigt mange, der har 40" skærme, der ikke siger en lyd!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#54245
Ja, det lyder lidt mærkeligt. Jeg har før fået justeret transformatorer, så deres hyletone røg ud over det hørbare område. Og som du siger: Andre har samme TV uden gener.
Af kskruger
#54280
Jeg ville nok ikke ha stillet mig tilfreds med, at der ikke kunne gøres noget ved brummelyden. Et tv i den klasse skal selvfølgelige være i orden og helt støjfri.

Hvordan synes du ellers skærmen er?
Af henrik4223
#54373
Selve brummelyden stammer fra nogle spoler, som sidder fast på skærmen. Dem kan teknikeren ikke skifte. Derfor skal den returneres.

Bortset fra støjen, er jeg ellers vildt glad for TV'et - det har et kanont billede, og er super flot og lækkert.
Af henrik4223
#54527
Så har jeg været i Sverige og byttet skærmen. Jeg valgte en anden model, nemlig den med LED i stedet (796).

Det er jeg ikke skuffet over - der er absolut ingen brummelyd og blæseren er MEGET støjsvag. Kan kun høre den hvis jeg muter den og lytter godt efter (det er lige til at leve med :-))

Jeg skal måske lige nævne, at jeg er meget "lydfølsom", så der er i forvejen helt stille i min stue, og derfor er det endnu nemmere for en hysterisk person som mig, at høre evt. lyde. Jeg vil dog alligevel sige, at den brummende lyd fra det forrige tv må have været så høj, at der er tale om en fejl. Havde flere af mine venner ovre og høre efter, og ingen af dem ville eje det TV!