Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tuff
#53238
Nu har jeg været ude og købe en Sony KDL-40W4500 hos den lokale PRC-Data til 9695 kr. (dansk model). Og jeg må sige, at det er et fantastisk tv! (B

Mht. backlight bleeding, så kan jeg sgu ikke rigtigt se det. Dvs., at der er et utroligt svagt lys fra begge sider, hvilket overhovedet ikke generer. Så du kan roligt købe dette tv uden at være bange for det. :)

Kæft jeg glæder mig til at se BluRay, når jeg får købt mig en PS3 indenfor utroligt kort tid! :p
Af Versus
#53257
congrats tuff :)

jeg har også bidt mærke i et svaaagt lys fra begge øverste hjørner nu.. det er SÅ lidt at det overhovedet ikke genere mig og det ses kun svagt når der er helt sort skærm
Af tuff
#53305
Nemlig! Man kan kun se det der lys, når man skifter til en anden "funktion", f.eks., hvis man går over på et tomt hdmi, så bemærker man det lige, men hurtigt forsvinder det. Desuden på tekst-tv er det fuldstændigt sort!

Er fuldt ud tilfreds med mit tv!
Brugeravatar
Af kthomsen
#53314
tuff skrev:Nemlig! Man kan kun se det der lys, når man skifter til en anden "funktion", f.eks., hvis man går over på et tomt hdmi, så bemærker man det lige, men hurtigt forsvinder det. Desuden på tekst-tv er det fuldstændigt sort!

Er fuldt ud tilfreds med mit tv!
Er interesseret i at høre om det er ved alm. lys i stue, eller biografmørkt?
Og hvis med lys, hvordan ser det så ud i en mørk stue med en god film med mørke scener?
Af tuff
#53315
Altså i dagslys føler jeg overhovedet ikke, at der er det der blacklight bleeding. Det er kun, når det er totalt mørkt, og man ikke ser tv eller lige når den starter op, at der er noget lys fra siderne, men det dæmpes hurtigt lige inden, at den viser billeder. Når man lige starter skærmen kommer der en høj lysstyrke på skærmen, som hurtigt dæmpes igen. 8)

Der er overhovedet ikke noget fra baggrunden, der generer mig.
:)
Når skærmen finder tilbage til en kanal kan man se, at den nærmest skruer ned for det lys, der var! Det er vist noget med den der lyssensor, der er, har jeg læst, der dæmper baggrundslyset, så det ikke kan ses. :D :) 8) ;)

Jeg så en film på DR 1 i går, og det var et virkelig flot billede! Dog var der ikke sorte bjælker, så jeg vil lige vende tilbage, når jeg har set en film med sådan noget på.
Brugeravatar
Af kthomsen
#53316
Ja vend endelig tilbage. Synes det er godt at få lidt "hands on experience" på forummet hvad det angår, efter at vi har set et par tråde om fænomenet på sony lcd, med skrækeksempler fra youtube m.m. :)
Af tuff
#53318
Ja, det har jeg set. Det er nærmest forfærdeligt, det på Youtube, men det kan jo have noget med indstillingerne at gøre.
Af tuff
#53330
Nu har jeg set en film med sorte bjælker og... der er INGEN backlight bleeding! Utroligt!
(B Alle de der skrøner bliver banket til jorden.
Det er simpelthen bare dejligt. Jeg tror, at det er den der lyssensor, der gør det. Muligvis kunne det også være en opdatering i skærmen, som skulle være sket for et par måneder siden eller sådan noget...
;) Bjælkerne er lige sorte over det hele, og når jeg skriver sort, så er det sgu sort! :)
Så nu glæder jeg mig til at få købt en PS3 og en BluRay-film til at starte på. 8)
Brugeravatar
Af kthomsen
#53334
Jamen det lyder jo godt. Så er der jo lidt opmuntring til dem der var i tvivl om det var det tv de skulle have.
Tillykke med dit nye TV og må filmguderne være med dig! :D
Af tuff
#53336
Ja, det har de bare om at være :D

Forresten nogen der kender en butik/hjemmeside, der sælger billige BluRay-film og PS3-spil?