Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af skiveall
#53026
Hej.

Er ny bruger på dette forum, men har kigget en del på den inden jeg købte mit nye tv, en 42" Panasonic PZ85. Havde kigget en del på Sony´s 40W4500 som jeg synes får mange pæne ord på div. forum, men da jeg så pana'en i aktion hos forhandleren, var jeg solgt.
Har nu haft den en lille uge, og jeg synes jeg kan høre blæserne bagpå når jeg sidder i sofaen ca. 1.8- 2m fra tv'et, er det normalt ?
Det skal siges at det er mit første plasma, så det er måske mere udbredt ved dem end ved lcd.
Af lennon
#53029
skiveall skrev:Hej.

Er ny bruger på dette forum, men har kigget en del på den inden jeg købte mit nye tv, en 42" Panasonic PZ85. Havde kigget en del på Sony´s 40W4500 som jeg synes får mange pæne ord på div. forum, men da jeg så pana'en i aktion hos forhandleren, var jeg solgt.
Har nu haft den en lille uge, og jeg synes jeg kan høre blæserne bagpå når jeg sidder i sofaen ca. 1.8- 2m fra tv'et, er det normalt ?
Det skal siges at det er mit første plasma, så det er måske mere udbredt ved dem end ved lcd.
Det er meget forskelligt hvor følsom folk er overfor blæserstøj (- og trafo støj). Men det er også meget forskelligt hvor meget blæserstøj der genereres fra helt identiske TV. Alt efter om Tv´et står på fod, eller hænger på væg, - samt hvor tæt den hænger på væggen osv.
Af KingGuru
#53033
jeg har PZ80, og jeg synes at mit larmer.. måske lige i overkanten.. når der kører noget på det, lægger jeg ikke ret meget mærke til det.. men en gang i mellem når der er skruet langt ned, så kan det høres.. desværre.. hvis det ikke var der, var jeg sq ret glad for det tv.. men jeg tror jeg vælger at lære at leve med det..

Anders
Af red_martians
#53042
mine erfaringer er at det faktisk sjældent er blæserstøj der er problemet, men strømforsyningen der brummer. En blæser kan der gøres noget ved(den kan skiftes, men strømforsyningen snakker, og det er desværre emget normalt i flade skærme. Pioneer har tradition for at være værst.