Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kristianc
#53017
Hej
Jeg har et stort problem. Mit mediacenter står 15 meter væk fra min panasonic px80 tv. Det er forbundet via et 10 meter DVI->HDMI til et 5 meter HDMI -> HDMI kabel. Det var ikke et problem med mit gamle tv, men på det nye her viser det underlige farver og nogle hvide prikker. Det er jo nok fordi jeg har trukket længden lige til grænsen og måske lidt over. Men jeg har fundet sådan en HDMI extender : http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 04_da.html
Tror sådan et produkt virker og kan afhjælpe mig problem?
På forhånd tak.
Mvh
Kristian
Af Turbo
#53023
...
Senest rettet af Turbo 11. feb 2009, 11:33, rettet i alt 1 gang.
Af cannavaro
#53025
Mit råd er at købe et nyt ordenligt kvalitetskabel. Det må gerne koste lidt. Vi snakker minimum 500 Kr. Du kan finde dem på blandt andet Av-Connection. De fleste billige/normale kabler på denne længde falder i mange tilfælde fra, og jeg kan forestille mig, at dette er tilfældet. Nu ved jeg ikke hvorfor du har 2 kabler forbundet med hinanden, men du bør købe ét kabel til dit formål. Det med at forbinde 2 ting med hinanden, er ikke den optimale løsning:)
Af Kristianc
#53058
jeg læste manualen og så at jeg skulle bruge HDMI-1 til DVI input. Så jeg valgte den. Herefter læste jeg lidt om opløsning og da jeg satte skærmen til 1280x720 så vupti....klar og lækkert mediacenter billede...

Nu har jeg kun set en cirkeline DVD via mediacenteret (alt for ungens skyld ik :) ) men jeg så lige et par gange at der kom en tynd tynd støjlinie under et sekundt ..... så jeg tror jeg prøver den extender og ser om det gør en forskel.

Kablerne jeg bruger er dyre kvalitetskabler. Blot kan jeg ikke få dem i en længde da jeg har trukket 15 meter dvi->hdmi